Gebruikersavatar
Francois
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 jan 2015 17:36

verkeerde diagnose antidepressiva enz

In een amerikaans artikel van een endocrinoloog las ik dat nogal wat mensen snel de diagnose depressief te horen krijgen .
Volgens arts endocrinoloog ( dit onderzocht te hebben )hebben de depressieve mensen vaak een verstoring in hun hormoonhuishouding en /of schildklier.
Hij waarschuwt ook voor strenge dieeten zonder begeleiding zoals de eiwitdieeten .
De arts zegt dat door zo een zwaar dieet je hormoonhuishouding en werking van schildklier zodanig overhoop kan komen te liggen of zelfs zeer traag word .
Door alle tekorten en de trage werking van je schildklier kan je lichaam in een noodloop geraken en duikt er een probleem op dat vaak een symptoom is van depressie .
Namelijk emotioneel labiel , steeds moe , stemmingswisselingen maar ook een symptoom genoemd brainfog.
Dit laatste is zeer angstaanjagend en mensen denken dat ze gek beginnen te worden of psychotisch worden , dit dan in combinatie met de moeheid , emotionaliteit zijn vaak hoofdsymtomen van een depressie .

Maar ik stel me dan wel de volgende vraag.

Wat gebeurd er dan als je ten onrechte antidepressiva krijgt voorgeschreven of antipsychotica ?
Deze zullen waarschijnlijk niet nodig geweest zijn , maar ondertussen heb je ze wel genomen of neem je ze nog altijd ?
Dan denk ik het volgende .

Stel dat je stopt met de antidepressiva of andere dan kan het zijn dat je na verloop van tijd beseft dat je nimmer zonder kan want je bent eraan gewend .
Of is het niet zo dat je na het nemen van de ten onrechte voorgeschreven antidepressiva gevoeliger bent geworden voor een depressie ?

Of ben ik totaal mis ?
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: verkeerde diagnose antidepressiva enz

Francois schreef:Of is het niet zo dat je na het nemen van de ten onrechte voorgeschreven antidepressiva gevoeliger bent geworden voor een depressie?
Het lijkt me niet logisch om te veronderstellen dat mensen gevoeliger voor een depressie kunnen worden
nadat ze verkeerd voorgeschreven antidepressiva hebben gebruikt.
* Liebe Macht Frei *

Terug naar “Medicatie & psychofarmaca”