Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

citalopram

Ik heb van de huisarts citalopram gekregen. De Apotheker zij bij voorkeur het liefst sochtends in nemen. In de bijsluiter staat bij voorkeur sochtend of savonds en mijn doel was om het elke avond in te nemen. Ook omdat ik morgen moet werken en niet weet hoe mijn lichaam er de rest van de dag er op reageert... Maar dat kan toch geen kwaad lijkt mij?

En ik heb gelijk voor 15 dagen meegekregen en ik heb even uitgerekend. Want op 11 februari heb ik weer een afspraak staan met de huisarts, maar als ik vanavond begin, heb ik 1 tekort. Maar als ik morgenavond zou beginnen dan heb ik precies genoeg, aangezien ik dan die woensdag er na weer naar de huisarts moet en dan eventueel weer voor zou kunnen schrijven.

Als ik er morgenavond mee begin is het toch ook geen ramp?
Gebruikersavatar
Itinerant
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jul 2013 21:13

Re: citalopram

Je doet je hele leven al zonder (volgens mij). Dus die ene dag maakt denk ik ook niet zoveel uit, al komt dit uit de "mond" van een leek :) succes met je nieuwe poging!
-= Just because you're right doesn't mean you're not wrong. =-
Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

Re: citalopram

Dat dacht ik net ook... Ik weet dat ik het de komende weken heel erg moeilijk ga krijgen, zei de huisarts ook. En de volgend stap wordt toch om het aan mijn leidinggevende vertellen en aan collega's waar ik heel veel mee samenwerk, want mocht het zijn dat er iets gebeurd, want ik weet ook niet hoe ik op die medicijnen reageer, dat hun er in ieder geval er iets van af weten, zodat ze niet raar opkijken

En aangezien ik heel soms ook alleen werk, heb ik dat liever voorlopig ook niet... want het is de 1e keer dat ik iets gebruik en wil dan liever wat mensen om mij heen
Gebruikersavatar
Itinerant
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 jul 2013 21:13

Re: citalopram

Er zal vast een last van je schouders vallen wanneer je het aan je leidinggevende vertelt. Misschien verdwijnt dan ook een beetje dat negatieve beeld wat je over jezelf hebt mbt wat je collega's van jou vinden en kun je je wat relaxter voelen :)
-= Just because you're right doesn't mean you're not wrong. =-
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: citalopram

.....eh, citalopram is nou niet direct de pil van voorkeur.
De "inwerktijd" bedraagt een paar tot zes weken. Het werkt na die tijd tegen depressie, dwz het geeft iets verlichting.
Tegen trauma doet het niets.

Je zou je arts ook om propanolol of een andere betablokker kunnen vragen, dat verzacht de werking van trauma een beetje. (Hart bonst minder, je voelt je minder opgejaagd, die categorie.)

Besluit je om toch citalopram te slikken: haal dan bij de drogist niet alleen L-Glutamine, maar ook vitamine B complex. Het B complex verzacht de inwerkperiode van citalopram.
Gebruikersavatar
Bol
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 dec 2014 20:01

Re: citalopram

Hoe gaat t Famke?
Ik ken je verhaal niet. Maar anti depressiva kan echt wel helpen.
De eerste dagen kunnen lastig zijn.

Terug naar “Medicatie & psychofarmaca”