sportygirl

Abilfy en lambipol tegen bipolaire stoornis

Hey,

Ik weet zopas, na 10 jaar ups en downs en een aantal foute diagnoses, wat er echt met mij scheelt.
Dat ik adhd heb stond al eventjes vast, maar daarbij is tijdens een korte opname vastgesteld dat ik ook bipolair ben na een hypo/manische fase. Achteraf bekeken vind ik het raar dat geen enkele dr. in het verleden hieraan gedacht heeft,ook al heb ik naar mijn mening eerder manische fases doorgemaakt (+ depressieve fases).
Het gaat nu na 4 maand al iets beter met mij, maar het blijft een zoektocht naar de juiste combi van medicatie.
Ik zit met zoveel vragen en voel me onzeker over de toekomst.
Heeft iemand van jullie ervaring met de combinatie van lambipol en abilify ter behandeling van bipolaire stoornis?
Qua bijwerkingen valt het mee, alleen maagpijn en weinig eetlust + wazig zicht vooral 's avonds.
Wanneer geven deze meds effect en kan je hiermee een normaal leven leiden (niet teveel afgevlakt)?

Thanks
Caio

Re: Abilfy en lambipol tegen bipolaire stoornis

Hey Sportygirl, Ik hoop dat het toegestaan is dat ik je het adres van een specifiek bipolairenforum geef waar regelmatig over de door jou genoemde medicatie gesproken/gevraagd wordt:

Dat de bipolaire diagnose pas laat gesteld wordt gebeurt vrij vaak, vooral ook omdat hypomanieën verward kunnen worden met een beetje uitgelaten of blije perioden, of juist heel geïrriteerde. En bipolaire mensen hebben hetzelfde soort depressies als andere mensen met depressies.
Laatst gewijzigd door momo op 26 jan 2013 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link verwijderd
Jessy

Re: Abilfy en lambipol tegen bipolaire stoornis

Ik raad eigenlijk iedereen lithium aan, vooral omdat ik er persoonlijk geen erge bijwerkingen van heb (en het is bijzonder geschikt zeker bij bipolaire stoornis)

Xx
schizo85

Re: Abilfy en lambipol tegen bipolaire stoornis

Ik gebruik sinds 4 jaar Abilify. Werkt bij mij erg goed tegen manische en psychotische gevoelens en belevingen. Ik slik wel een stemmings stabilisator erbij. Depakine. Omdat ik zonder dat nog steeds last had van rapid cycling.
ReneC

Re: Abilfy en lambipol tegen bipolaire stoornis

Hallo sportygirl,

ik heb 5j geleden een depressie/ burnout gekregen, oorspronkelijk Sipralexa (antidepressiva) ingenomen met Abilify, weinig vooruitgang. Nadien nog verschillende medicijnen uitgeprobeerd (ken zelfs de namen er niet meer van) maar allemaal tevergeefs, geraakte niet van depressie af. Ben ondertussen al 4x terug op afdelin PAAZ gelegen en na veel scans, NMR hersenen, psychotesten.. zijn ze tot conclusie gekomen dat ik manisch ben met bipol.stoornissen.
Neem nu gedurende 6 maand Lampipol samen met 2x Sipralexa, 2x Edronax (antidepressiva)en 1x Piracetam (betere doorbloeding v/d hersenen). Moet zeggen dat ik nu van mijn depresie af ben, voel me nu goed tot heel goed, MAAR één nadeel: krijg EXTREME gedachten over sexuele fantasieën, die je niet als normale prikkelingen kan beschouwen en die ik dan in werkelijkheid zou willen beleven. Dit speelt heel de dag door mijn hoofd, kan bijna aan niets anders meer denken. Moet me al met iets geestelijk bezighouden (kaarten, gitaarspelen..) om dit uit mijn gedachten te krijgen. Dit is nu de andere zijde van het verhaal, maar ga de medicatie toch blijven innemen.
ReneC

Re: Abilfy en lambipol tegen bipolaire stoornis

vergissing in vorig bericht, is niet paracetamol maar wel PIRACETAM voor een betere doorbloeding van de hersenen
sander77

Re: Abilfy en lambipol tegen bipolaire stoornis

hallo,

Abilify ken ik van naam, Lambipol ken ik niet. Zelf gebruik ik Olanezapine (voorheen Zyprexa) tegen een bipolaire stoornis. Prima middel, enkel veel gewichtstoename. Loop nu bij diëtiste en beweeg veel.

Terug naar “Medicatie & psychofarmaca”