hanneke

ZIEKTEVREES / HYPOCHONDRIE

Er is een nieuwe site, speciaal gemaakt voor mensen met ziektevrees / hypochondrie

http://www.members.lycos.nl/ziektevrees

Het is een goede site met veel informatie maar ook uitgerust met een forum en een chatbox.
Dus kom snel kijken, vertel je verhaal en krijg veel reacties

Tot snel…….
JN83

Ik heb niet zo geloof in deze ziekte.
Omdat ik tegenwoordig alles een naampje moet hebben, ik geloof wel dat mensen er mee rond lopen op een of andere manier, wat betreft angsten. Maar om dit nou een ziektebeeld te noemen niet bepaald hoor!!

Je hebt een klacht, daar kom je bij mee aan de dokter, dokter kan er geen zak mee, en vervolgens ga jij zoeken naar de juiste symptomen die bij de ziekte valt. Dokter kan niks doen, jij hebt iets, je zoekt naar een oplossing.

Ziektebeeld, hwha, ik denk eerder op zoek naar een oplossing voor de klacht. Tevens zullen deze klachten versterkt worden door andere klachten en gedachten maar dat vind ik zeer logies.

Ik geloof best dat er mensen zijn met een andere mening, en daar heb ik respect voor.
VG Joshua.
rastafun

Lullige reactie voor mensen die dit wel hebben. Denk je dan ook zo over bijv. depressies, psychoses etc?
Dit is juist 1 van de dingen waar mensen met een psychische stoornis altijd tegenaan lopen: de buitenwereld -mensen die 'denken' psychisch goed in elkaar te zitten - hebben vaak het idee dat het maar aanstellerij is. Depressief, ga je toch gewoon naar de mooie dingen kijken en dan komt het wel goed. Zo wordt er vaak gereageerd en neemt men de ander niet serieus. Totdat je zelf niet meer zo lekker gaat, het wordt erger en erger en dan ooops, ben ik depressief. Dan pas besef je hoe je aangekeken hebt tegen deze mensen. Ik hoop voor jou dat het nooit zo ver komt want het is beslist geen pretje.

Marjan
JN83

Ik vind dit niet bepaald lullig voor deze mensen die dit hebben, want zo bot ben ik namelijk niet. Ik zelf heb regelmatig allerlei klachten, maar dat is eerlijk gezegt gewoon een kwestie van naar mijn lichaam luisteren.
Je stelt mij een vraag met daarachteraan een verhaal over de vraag, de vraag heb ik nog niet beantwoord, maar ik ga bij deze toch maar even reageren. Ik had het alleen over hypochondrie.

Ik denk niet zo over depressies, en psychoses, heb namelijk zelf ook wel eens in een behoorlijke dip gezeten, wat een zeer persoonlijke kwestie is. Dus ik weet waar ik over praat, een fam-lid heeft ook een aantal psychoses gehad dus kan er tamelijk over meepraten.

Ik heb niet het idee als lid van de maatschappij,dat deze mensen niet goed inmekaar zitten. Maar denk wel dat er altijd een oplossing is. Ik neem ten allertijden alles serieus, nogmaals ik heb respect voor iedereen.

Maar dit ziekte beeld is net even iets anders als die andere 2 die jij net noemden, vind je niet?
Renske

Uiteraard is het anders. Angst, depressie, fobieen, paniekstoornissen, etc....alles is anders. Voor iedereen is een depressie anders. Iedereen voelt anders, iedereen denkt anders. Helaas oordelen mensen makkelijk wanneer ze iets 'anders' vinden en iets niet kunnen verklaren.

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”