Gast

spiceant schreef:als ik ga slapen projecteert men fantasie chucky in het donker (geen hallucinatie) tot en met ik mijn ogen dicht doe, omdat het dan zo goed als helemaal stil is kan ik dan rustig slapen maar ik durf mijn ogen dan niet open te doen tot de volgende ochtend, het geeft me wel rust in de nacht.
als je een beetje wil kalmeren kun je proberen 1 of 2 keer in te ademen 5 seconden te wachten uit te ademen 10s wachten en gewoon verdergaan met watever. het helpt ook als ik even het licht aan doe de hele kamer check en dan ga slapen.

als het kan is het mischien prettig bij broer of zus in de kamer te slapen, mijn zusje is erge's bang voor en ik weet niet wat.
ze slaapt vaak op mijn kamer.
Ja maar ga een na spiceant je verteld het zelf het is fantasie het is er niet , bij een hallucinatie heb je geen prikkel geen waarneming je hebt enkel je verstoorde perceptie , je verbeeld het je allemaal , ik ben me daar zo van bewust dat het niet echt is, waarom duikt het dan telkens weer op ?
spiceant

ik heb zelf geen ervaring met hallusinatie's laat staan enge enkel dat mijn fantasie suggereert dat dat elk moment voor mij kan beginnen

heb je enig idee waarom de hallucinatie's een jaar geleden begonnen? kreeg je toen problemen, is er toen wat gebeurd of sliep je toen slechter (nachtmerrie's eventueel)?

ik betwijfel dat het veel helpt maar hier is mischien iet's:
http://www.healthyplace.com/Communities ... rapy_3.asp
Vegeta

Nee er is niets speciaals gebeurd , de vrouw die ik zie is een overleden familielid ongeveer 3 jaar 2 jaar geleden.ik snap niet waarom ze dit me aandoet nuja ze doet het me niet aan ik weet dat het er niet is in werkelijkheid. maar ik blijf me de vraag stellen waarom ? zelf vind ik die heus niet dat heeft trouwens geen zin er is geen enkele aanwijzing die daar tot leidt. can anybody tell me why?
Vegeta

Kan er mij a.u.b. iemand vertellen waarom dit gebeurd ? wat de oorzaak ervan is of op z'n minst , kan iemand mij vertellen hoe ik op zoek moet gaan naar de oorzaak van mijn hallucinaties? :(
phoenix

Vegeta schreef:Nee er is niets speciaals gebeurd , de vrouw die ik zie is een overleden familielid ongeveer 3 jaar 2 jaar geleden.ik snap niet waarom ze dit me aandoet nuja ze doet het me niet aan ik weet dat het er niet is in werkelijkheid. maar ik blijf me de vraag stellen waarom ? zelf vind ik die heus niet dat heeft trouwens geen zin er is geen enkele aanwijzing die daar tot leidt. can anybody tell me why?
Waarom ze je dit aandoet kan ik je helaas niet vertellen, maar misschien kun je er achter komen. Probeer eens met haar te praten ipv "weg te rennen" of misschien ligt het ergens anders aan. Voel je je "schuldig" dat ze dood is? Heb je haar altijd iets willen vertellen wat je nooit gedaan hebt?
Vegeta

Neen , wel het enige waar ik op kan komen is omdat we haar maar 2 keer bezochten in de maand toen ze nog leefde? En ik heb niet echt afscheid kunnen nemen , ik bedoel , ze stierf terwijl ik op school zat en dan werd het mij pas later verteld?

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”