lp1992

hartkloppingen en benauwdheid

Hallo,

Ik heb nu sinds een jaar last van hartkloppingen en benauwdheid. Het begon vorig jaar allemaal vrij onschuldig maar het begint steeds erger te worden, ik heb elke dag last van hartkloppingen. Vaak ook met een zenuwachtig gevoel, het is dan niet zo zeer dat me hart snel klopt, maar meer dat ik me hart overdreven voel bonken in me borstkas. Vaak heb ik hierbij ook een benauwd gevoel en licht in me hoofd, als ik dit heb heb ik vaak ook het gevoel dat me hart ermee stopt. Ik had het eerst alleen in rust maar de laatste paar weken begin ik het ook te krijgen bij inspanning. Als ik iets zwaars til ofzo, voel ik mijn hart vaak zo hart bonzen dat het zeer doet en ik denk dan ook vaak dat mijn hart ermee stopt op dat moment.

Ik heb al een ecg, hartfilmpje enz gehad, en hier komt niks lichamelijks uit, dus ze denken dat het psychisch zit, alleen ik ben al bij de huisarts geweest, fysio, noem het maar op en niemand schijnt hier echt een oplossing voor te weten, hoe ik er vanaf kan komen. Maar ik begin er de laatste tijd echt zat van te worden.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en misschien tips of iets heeft om er vanaf te komen of om het in ieder geval te verminderen, want ik wil er echt heel graag vanaf.
Laatst gewijzigd door Memories op 31 aug 2012 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spelling/ leesbaarheid aangepast.
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: hartkloppingen en benauwdheid

Heb je veel last van stress? Onder invloed van stresshormoon kunnen allerlei lichamelijke klachten ontstaan, waaronder hart- en vaatziekten, huidproblemen en vele andere vervelende kwaaltjes. Stressgerelateerde klachten worden vaak moeilijk herkend, of beschouwd als erfelijk of gevolg van leefstijl. Stress is natuurlijk ook een gevolg van leefstijl, in combinatie met andere omgevingsfactoren.