Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

paniek en school

Maar weer een nieuwe topic openen...

Ik dacht juist dat het heel goed ging met mij, ik ging weer weg en ik ging zelf heel ver weg en niet dichtbij huis dat vond ik erg prettig.... en dat voelde echt goed.. En vorige week ging ik ook weg met mijn zusje enzo:) maar afgelopen zaterdag ben ik weer, na een lange tijd koffie gaan drinken, dat ging wel goed opzich, maar in het weekend was het ook behoorlijk warm en daar kon ik niet goed tegen, was nog nooit zo bang geweest.... Of het komt door de koffie, of het komt door de warmte ik weet het niet... Afgelopen maandag toch met mijn vriendin het centrum in geweest, voelde me toen ook al niet zo goed, afgelopen woensdag in de auto weg geweest en donderdag avond langs de woonboulevard gelopen met ouders en zusje, voel me de hele week niet lekker... Maar sinds dinsdag drink ik geen koffie meer, of heb ik geen koffie meer gedronken... Voelde me daarna wel een beetje slechter voelen, en daardoor let ik teveel op mijn lichaam, wat mij weer beangstigend maakt...

Vandaag toch weer eens cafeinevrije koffie geprobeerd, maar ik kreeg een mail van mijn nieuwe school en opleiding dat ik daar aankomende woensdag wordt verwacht en opeens raad je het al: Ik raakte in paniek, ik werd zo bang, ik moet daar met de bus heen en ik dacht ik moet daar wel heen, wat nou als er wat gebeurd en dit en dat? De hele week voelde ik me al niet lekker, hoofdpijn moe enz... Maar opeens zie ik er erg tegen op om naar school te gaan, en dan denk ik, waarom heb ik me in hemelsnaam aangemeld, kan ik dit wel aan enz. en opeens heb ik totaal geen zin meer om naar school te gaan, wordt er gewoon emotioneel van.... zie er tegen op, en dan den ik heb ik de juiste beslissing wel genomen.... Ik voel me nu ook gewoon depri... zie het gewoon niet meer zitten... Maar ik denk dat het door mijn angsten komt, dat weer een nieuwe verandering voor mij is, maar kan het ook door de koffie komen? Het lijkt mij dat de cafeine al uit mijn bloed moet zijn.... Ik ben gewoon bang, heb helemaal geen zin meer in school, en aan werk kan ik ook niet zo 1,2,3 komen...

Ik vind het echt niet leuk meer, wordt er gewoon emotioneel van... heb nu ook weer negatieve gedachten.. en dan denk ik was ik er maar niet meer, dan had ik geen keuzes hoeven maken... ik durf het niet...

wie kan me helpen of heeft tips??
Superwoman

Re: paniek en school

Gewoon een tip, kijk eens wat meer om je heen. In de verschillende topics lees ik hoe erg je met jezelf bezig bent. Ieder prijken op je lichaam vergroot je totdat je een nieuwe angst hebt.
Haal de focus bij jezelf weg. Kijk eens welke mensen er in de bus zitten. Kijk welke gekke schoenen er gedragen worden. Kijk welke vogels voorbij vliegen en hoe de koeien aan het stoeien zijn. Wees wat minder druk met hoe erg bang je wel niet bent en kijk eens wat meer om je heen.
Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

Re: paniek en school

daar heb je gelijk in, ik heb me nu zo bang gemaakt, dat ik niet eens meer naar buiten durf...
Daarbij heb ik weer van alles op internet gezocht, ik let teveel op hoe ik me voel dat koppel ik weer aan iets...
Moet het nu echt afleren....
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: paniek en school

In principe krijg je geen last van cafeinevrije koffie. Cafeine kan angst triggeren. Dus denk dat het meer aan de situatie ligt dan aan de koffie.

Wat ik in alle berichten van je lees, is dat je heel onzeker bent over jezelf?
Weet je ook waarom? Is dat alleen door de angst? of had je dat voor die tijd ook al?

:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

Re: paniek en school

dat klopt ik ben wat onzeker over mezelf, dat had ik voor mijn angsten ook, het komt er op neer dat ik altijd maar aan anderen denk en dingen doe om hun te bewijzen dat ik het wel kan, zoals naar school gaan, terwijl ik dat niet eens wil, en daarbij heb ik af en toe een licht gevoel in mijn hoofd, soort chronische hyperventilatie, dat is soms echt eng, ben daarom denk ik ook teveel met mezelf bezig...

Maar ik heb periodes dat ik niet onzeker ben en dan opeens wel, en ik weet diep vanuit mijn hart die niet iedereen gelijk is en dat ik er ook mag zijn!
Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

Re: paniek en school

Oh ja ik denk idd dat ik me ook teveel vergelijk met anderen, of dat ik me goed moet bewijzen, het gaat meer om de innerlijke kant van mij, daar ben ik onzeker over
Gebruikersavatar
tins
Berichten: 190
Lid geworden op: 08 jun 2012 11:37

Re: paniek en school

Weet je ook waarom je onzeker bent? waarom je jezelf moet bewijzen? Tegenover wie heb je het gevoel dat je jezelf moet bewijzen? bij iedereen of bij bepaalde personen.

Bij angst komt het vaak voor dat je weinig zelfvertrouwen hebt. Het ligt er denk ik wel een beetje aan wat er eerder was. Weinig zelfvertrouwen, twijfelen aan jezelf en daardoor angst ontwikkelen of Een angststoornis waarna pas het vertrouwen in jezelf minder word.

In het geval waar jij (ik ook) last van hebt, is het niet alleen verstandig om aan je angst te werken, maar het werken aan jezelf vertrouwen is minstens (dan al niet meer) net zo belangrijk. Door meer zelfvertrouwen zul je zien dat je angst ook af gaat zakken.
Voor het krijgen van meer zelfvertrouwen is het in eerste instantie belangrijk om te weten waar het gebrek aan zelfvertrouwen vandaan komt

Sterkte

:knuffel: tins
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren
Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

Re: paniek en school

Dat weet ik eigenlijk niet, in slechte perioden voel ik me veel onzekerder, en als ik een goed periode heb, voel ik me minder onzeker.. dat komt denk ik ook wel dat ik alleen maar aan anderen denk en niet aan mezelf, met andere woorden, ik wil graag laten zien wie ik ben, en aardig zijn:) maar ik krijg wel steeds meer inzicht hoe het werkelijk is gesteld, en probeer daar ook aan te werken...

maar voor zover ik weet had ik die onzekerheid al voor mijn angst, maar soms veel en soms minder.... Ik denk dat het gebrek aan zelfvertrouwen meer komt, omdat ik me teveel vergelijkt met anderen en dan met name, kijk ik wat diegen allemaal voor elkaar heeft gekregen, en dan denk ik vaak wat hij/zij kan, kan ik ook, en hoe meer ik er mee bezig ben, hoe meer het verkeerd uitpakt... Kijk teveel naar andren..
Gebruikersavatar
famke87
Berichten: 246
Lid geworden op: 22 nov 2011 09:29

Re: paniek en school

ik kan me soms echt druk maken... Ik zit in de uitkering, ik wa van plan om een hbo opleiding te volgen en dan meer om te laten zien wat ik wil en kan, en niet aan mezelf denk... Maar daar zie ik van af...

Mijn consulente gemaild en die zeurt maar door... En dan meer van dat ik daar aan moet beginnen, en wie dat heeft gezegd dat ik het niet kan doen, en dit en dat, en toen zei ik ik ga misschien en dat wil ik heel graag, pedagogische medewerker jeugdzorg doen en dan werken en leren... en ga vanvodn naar een last minute markt enzo en ik kreeg weer een mail terug van ja ik heb gehoord dat er de laatste tijd weinig betaalde BBL banen zijn en dat ik weinig kans maak maar wie weetm dat ontmoedigd me wel een beetje, ik zou van ach we zullen zien, de aanhouder wint!

Moest t ff kwijt, maar ik weet dat ik een mbo opleiding wel aan kan en dan de volwassenvariant

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”