gedachtengang

mijn horror...

Hej, ik ben hier pas nieuw en zonder voorstellen direct mijn vraag, sorry daarvoor.
Maar goed...

Tot mijn 9e kampte ik elke week met dezelfde nachtmerrie die steeds een beetje meer opbouwde. Ik had bovendien immens schrik voor de meeste mensen (ook bekenden) en durfde geen drinken drinken dat ik niet zelf had ingeschonken en de trap alleen op ging ook niet door.

Nu, 9 jaar later heb ik van al die dingen (buiten nachtmerrie) nog steeds last. Het viel een tijdje goed mee, maar sinds een goeie week verga ik echt van de schrik. Ik heb constant schrik dat er inbrekers zijn, enge beelden voor het raam gaan verschijnen (ook boven), mijn drinken niet goed zit, ik achtervolgd wordt, ...
En dat vooral na 6 uur (zonsondergang dus..)

ik zeg mezelf 1000 keer per dag dat het maar verbeelding is maar mijn angsten blijven groeien en ik weet echt niet waar ik heen moet... ik wil niet naar een psycholoog ofzo want ik kost mijn ouders door een behandeling al superveel geld en ik wil het ze ook niet zeggen.

Maar ik wil verdomme weer een rustige avond zonder zoveel schrik van niets!!!

Ik heb op dit moment zelf schrik van mijn laatste mandarineschijfje omdat ik het daarnet niet had zien liggen. Ik wil het graag opeten maar het lukt niet! ...durf niet... :-\
meisje-41

Re: mijn horror...

Hoi gedachtengang

Ja het enige wat ik kan zeggen is: ga toch hulp zoeken. Psychologische hulp wordt vaak (gedeeltelijk) vergoed door de verzekering en ik denk dat dat echt de beste oplossing is. Als je het niet tegen je ouders durft te zeggen kan je ook iemand anders zoeken die je vertrouwt en er met diegene over praten. Waarom wil je het niet zeggen tegen je ouders? zullen ze je niet juist willen helpen hiermee?

Groetjes
Nika83

Re: mijn horror...

Hoi,

Het lijkt mij ook belangrijk om wel hulp te zoeken. Want vaak hebben deze angsten toch een oorsprong die aangepakt moet worden. Of je hersenen werken gewoon anders, maar ook daar moet je mee leren omgaan.

Ik begrijp dat jij je ouders niet op kosten wil jagen, maar denk je niet dat ze het voor je over hebben als jij aangeeft hoeveel jij hieronder lijdt?
Daarnaast wordt een groot gedeelte van de behandeling vergoed. Ik denk dat je vooral niet alleen met dit probleem moet blijven rondlopen...want dit is echt niet goed voor je. Je kunt deze problemen maar beter tijdig aanpakken, want mijn ervaring is...dat hoe langer ze (sluimerend) aanwezig zijn, hoe langer het duurt voor ze opgelost kunnen worden.

Sterkte met je beslissing! Alleen jij kunt de beslissing maken dat jij hulp nodig hebt.

Groetjes, Nika
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: mijn horror...

Dat klinkt niet echt goed. Je hebt veel last van angst en dwanggedachten. Ik krijg de indruk dat de gedachten zich onwillekeurige aan je opdringen en dat je er onder lijdt. Dit is iets om uit te zoeken.

Waar komt het vandaan ? Wanneer is het begonnen (wat was de aanleiding ?) ? Waar gaat die terugkerende nachtmerrie over ?
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”