Gebruikersavatar
Laothe
Berichten: 2349
Lid geworden op: 07 okt 2010 18:14

Ontzettend bang voor de tandarts.

Hee, ik ben 15 jaar en ik ben ontzettend bang voor de tandarts.
Ik ben anderhalf jaar gewoon niet naar de tandarts geweest.
Heb anderhalfjaar met 2 gaatjes rondgelopen, nooit last van gehad.

Ik ben zó bang, ik heb 1 keer zitten huilen, ik kon het niet meer houden.
Ben 6 oktober met ongelofelijk veel tegenzin naar de tandarts geweest,
alles was vernieuwd, we hadden zelfs een andere tandarts.

Een hele aardige vrouw, die alles uitlegt wat ze gaat doen.
Nu moet ik dus terug komen voor 2 gaatjes te vullen,
daar ben ik doodsbang voor.
Als ik in die stoel lig, kan ik wel huilen, zo bang.

Ik ben nooit geslagen of wat dan ook door een tandarts.
Ik heb geen idee waar de angst vandaan komt,
heb ik een fobie voor de tandarts?

Ik kijk er nu al tegen op dat ik 29 oktober weer moet voor het vullen,
ik wil persé verdoving, anders gaan ze niet met die dingen in mijn mond...

Forum58
It seems like nothing has changed, but everything is different now.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Ontzettend bang voor de tandarts.

Ik ben er ook geen fan van moet ik zeggen. En ik ben ook al een hele lange tijd niet meer geweest,.. want ik weet dat als ik weer ga ze natuurlijk van alles vinden.
Als je er zo bang voor bent kun je er ook voor kiezen naar een speciale tandarts te gaan die er op ingericht is patienten te behandelen met een bovengemiddelde angst voor de tandarts. Misschien is dat wat voor je.
Het is wel fijn dat je huidige tandarts rustig alles uitlegt wat zij of hij doet! Ik zou je wel aanraden gewoon direct verdoving te nemen. Het is al een verschrikkelijk naar en pijnlijk gevoel als ze aan het boren o.i,d gaan, dus gun jezelf het maximale aan "comfort" ...voor zover dat comfortabel kan zijn;-) en neem verdoving zou ik zeggen!

Ik zal je nog iets raars vertellen! Jaren geleden moest ik naar de kaakchirurg om mijn verstandskiezen te laten trekken [crying] De nieuwe tandarts van mij concludeerde dat al nadat ze 10 seconden in mijn mond had gekeken!
Dus ikke ook helemaal panisch en bang voor het getrek van mijn tanden! Echt zweten,.rillingen bah! Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit zo gelachen heb als toen bij die man!! Het was een klein apart mannetje die echt de meest rare en leuke grappen maakte toen ik bij 'm in behandeling was!! De ingreep was ook zo gebeurd ook nog! Door die grappen had ik helemaal geen angst en nare gevoelens meer;-) Maar echt een apart en "leuke" ervaring,..leuk voor zover zoiets als tanden trekken leuk kan zijn 001_tongue
Gebruikersavatar
Laothe
Berichten: 2349
Lid geworden op: 07 okt 2010 18:14

Re: Ontzettend bang voor de tandarts.

Niek33 schreef:Ik ben er ook geen fan van moet ik zeggen. En ik ben ook al een hele lange tijd niet meer geweest,.. want ik weet dat als ik weer ga ze natuurlijk van alles vinden.
Als je er zo bang voor bent kun je er ook voor kiezen naar een speciale tandarts te gaan die er op ingericht is patienten te behandelen met een bovengemiddelde angst voor de tandarts. Misschien is dat wat voor je.
Het is wel fijn dat je huidige tandarts rustig alles uitlegt wat zij of hij doet! Ik zou je wel aanraden gewoon direct verdoving te nemen. Het is al een verschrikkelijk naar en pijnlijk gevoel als ze aan het boren o.i,d gaan, dus gun jezelf het maximale aan "comfort" ...voor zover dat comfortabel kan zijn;-) en neem verdoving zou ik zeggen!

Ik zal je nog iets raars vertellen! Jaren geleden moest ik naar de kaakchirurg om mijn verstandskiezen te laten trekken [crying] De nieuwe tandarts van mij concludeerde dat al nadat ze 10 seconden in mijn mond had gekeken!
Dus ikke ook helemaal panisch en bang voor het getrek van mijn tanden! Echt zweten,.rillingen bah! Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit zo gelachen heb als toen bij die man!! Het was een klein apart mannetje die echt de meest rare en leuke grappen maakte toen ik bij 'm in behandeling was!! De ingreep was ook zo gebeurd ook nog! Door die grappen had ik helemaal geen angst en nare gevoelens meer;-) Maar echt een apart en "leuke" ervaring,..leuk voor zover zoiets als tanden trekken leuk kan zijn 001_tongue
dat is fijn als je zo'n tandarts hebt!
maar ik ben als de dood voor naalden en ben
ook zo bang dat die verdoving ontzettend veel
pijn gaat doen, die gaatjes zitten achter
mn voortanden, waar komt die verdoving dan?
ze zeggen dat verdoven in het gehemelde een hel moet zijn,
en volgens mij moet het daar ?!
It seems like nothing has changed, but everything is different now.
Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Ontzettend bang voor de tandarts.

xNeverDreams schreef: dat is fijn als je zo'n tandarts hebt!
maar ik ben als de dood voor naalden en ben
ook zo bang dat die verdoving ontzettend veel
pijn gaat doen, die gaatjes zitten achter
mn voortanden, waar komt die verdoving dan?
ze zeggen dat verdoven in het gehemelde een hel moet zijn,
en volgens mij moet het daar ?!
Die tandart heb ik niet meer. Het was ook een kaakchirurg toen. De prik die je waarschijnlijk krijgt komt iets de kaak in bij je tandwortels,.. daar waar je zenuwen lopen. En dat prikje valt qua pijn echt wel mee hoor. Je moet dat maar zien als een noodzakelijk kwaad,.want anders moet je het zonder verdoving doen. En dat wil je echt niet.
Dus waar het op neer komt is dat je een klein verdovingsprikje krijgt,.. en verder is er dan niks meer aan de hand, want je voelt dan niks meer daar.
Gebruikersavatar
Laothe
Berichten: 2349
Lid geworden op: 07 okt 2010 18:14

Re: Ontzettend bang voor de tandarts.

Niek33 schreef:
xNeverDreams schreef: dat is fijn als je zo'n tandarts hebt!
maar ik ben als de dood voor naalden en ben
ook zo bang dat die verdoving ontzettend veel
pijn gaat doen, die gaatjes zitten achter
mn voortanden, waar komt die verdoving dan?
ze zeggen dat verdoven in het gehemelde een hel moet zijn,
en volgens mij moet het daar ?!
Die tandart heb ik niet meer. Het was ook een kaakchirurg toen. De prik die je waarschijnlijk krijgt komt iets de kaak in bij je tandwortels,.. daar waar je zenuwen lopen. En dat prikje valt qua pijn echt wel mee hoor. Je moet dat maar zien als een noodzakelijk kwaad,.want anders moet je het zonder verdoving doen. En dat wil je echt niet.
Dus waar het op neer komt is dat je een klein verdovingsprikje krijgt,.. en verder is er dan niks meer aan de hand, want je voelt dan niks meer daar.

Die vulling is eruit gegaan, en toen hebben ze zonder verdoving mn tand gevuld + geboord.
Hij zei dat het echt geen pijn zou doen.
Nou ik weet nu wel beter. glare
It seems like nothing has changed, but everything is different now.

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”