Rinox

Wat kan dit zijn ?

Na mijn studies ben ik beginnen werken .
Het werk deed ik bijzonder graag maar de baas maakte mij het leven zuur waardoor ik zelf mijn ontslag heb gegeven .
Nadien heb ik verschillende interims gedaan .
Hier heb ik mijn eerste probleem al gemerkt , namelijk dat ik lichamelijk niet gemaakt ben voor ploegenarbeid .
Ik was dag drie al dood op en kreeg hier echt stress door .
Dagwerk gaat beter voor mij ,maar ook hier wil het niet vlotten .
Ik word steeds door dokters en de diensten van arbeidsbemiddeling maar al te vaak uitgelachen en ben dit echt wel beu .
Vandaar mijn verhaal .
Steeds wanneer ik ergens werk begint het na een tijd fout te lopen .
Ik raak na een tijd gestresseerd , kan niet slapen ( zelfs na innemen van slaappillen ) en krijg depressieve gevoelens .
Eetlust is er nietmeer en thuis snauw ik iedereen af .

Ik wil werken , maar steeds loopt het fout af en raak ik depressief en serieus gestresd .

Ben er al mee naar dokter en psychiater geweest en deze nemen mij niet serieus .

Psychiater schrijft mij antidepressiva voor , maaar ik word enkel depressief in werksituaties .
Tevens word ik zelf ziek van de antidepressiva omdat mijn maag de medicijnen niet aankunnen .

Wat kan ik doen ?

Welke psychische aandoening heb ik ?

Kan het zijn dat ik voor bepaalde werksituaties niet gemaakt ben ?

Klinkt misschien belachelijk , maar zijn er mensen die echt niet in een arbeidscircuit kunnen meedraaien omdat ze er psychische problemen door krijgen ?

Voormij is het een zwaar probleem , en ik wil niet mijn hele leven antidepressiva slikken omwille van één situatie die mij ziek maakt .
Opa Black

Re: Wat kan dit zijn ?

Sorry hoor, maar het lijk erop of je het gewoon laat gebeuren en dat je door artsen in het gelijk gesteld wilt worden.
Iedereen is doodmoe na een dag of nacht werken en iedereen heeft ergernissen over een werksituatie, niemand werkt dan ook omdat dat zo'n fantastisch gevoel geeft.
Is er een lichamelijke oorzaak... of niet.
Ga trainen... sporten, doe iets om fit te worden en recht de rug een beetje.

Het lijkt er erg veel op dat je zoekt naar een etiketje dat je kunt opplakken om niet meer aan het arbeidsproces te hoeven deelnemen.

Sorry.
Rafelraafje

Re: Wat kan dit zijn ?

Heb je wel eens geprobeerd parttime te werken? Of is dat voor jou financieel niet mogelijk? Het zou kunnen dat je dat wel kan en dan eventueel opbouwen.
Faker

Re: Wat kan dit zijn ?

Psychiater schrijft mij antidepressiva voor , maaar ik word enkel depressief in werksituaties .
Tevens word ik zelf ziek van de antidepressiva omdat mijn maag de medicijnen niet aankunnen .


Als je zo depressief word in werksituaties zou ik denken dat je misschien eigen baas moet gaan worden, dan neem je wat personeel in dienst en dan als je niet goed voelt kun je naar huis en dan komt het werk toch af, misschien ben je daar wel voor gemaakt, wie weet...
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Wat kan dit zijn ?

Wat voor werk doe je ? Welke sector ? Type werk ? Waar ben je voor opgeleid ? Vind je je werk leuk ? Heb je plezier in wat je doet of wil je eigenlijk iets anders doen ? Wat zijn je hobbys ? Waar liggen je interesses ?

Ik krijg sterk de indruk dat je wel werkt maar dat je hart er niet in ligt. Dat je er niets aan vindt en dat het je enkel energie kost en niets oplevert.. in dat geval moet je eens anders soort werk zoeken, kijken wat je wel leuk vindt en wat je wel energie oplevert en zo !
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Wat kan dit zijn ?

Rinox schreef:Na mijn studies ben ik beginnen werken .
Het werk deed ik bijzonder graag maar de baas maakte mij het leven zuur waardoor ik zelf mijn ontslag heb gegeven.
Oei: bij de vakbond zeggen ze dan: doe dit nooit!
Span een rechtszaak aan, omdat je wordt getreiterd en laat de baas jou dan maar ontslaan, als de baas zo graag trammelant wil.
Rinox schreef:Nadien heb ik verschillende interims gedaan .
Hier heb ik mijn eerste probleem al gemerkt , namelijk dat ik lichamelijk niet gemaakt ben voor ploegenarbeid.
Eh, is dat vlaams voor nachtdiensten draaien enzo?
Dat IS ook zwaar!
(Voor wie in de vrpleging werkt, "hoort het er al gauw bij", dus dan kan omscholen wellicht zin hebben.)
Rinox schreef:Ik was dag drie al dood op en kreeg hier echt stress door .
(...)
Ik word steeds door dokters en de diensten van arbeidsbemiddeling maar al te vaak uitgelachen en ben dit echt wel beu .
Terecht.
Ik vnd het geen menier van doen.
Rinox schreef:Steeds wanneer ik ergens werk begint het na een tijd fout te lopen .
Ik raak na een tijd gestresseerd , kan niet slapen ( zelfs na innemen van slaappillen ) en krijg depressieve gevoelens .
Eetlust is er nietmeer en thuis snauw ik iedereen af .
In mijn woordenboek een serieus probleem.
(Wat het probleem nouprecies is, geen idee. "Dat het fout begint te lopen" kan heel erg veel betekenen en door heel erg veel dingen worden veroorzaakt. Een aantal daarvan zou een goede psycholoog wellicht kunnen verhelpen, een aantal moet je bij de vakbond zijn of idd omscholen. En wellicht nog iets anders...))
Rinox schreef:Ben er al mee naar dokter en psychiater geweest en deze nemen mij niet serieus .

Psychiater schrijft mij antidepressiva voor , maaar ik word enkel depressief in werksituaties .
Tevens word ik zelf ziek van de antidepressiva omdat mijn maag de medicijnen niet aankunnen .
Lastig, als de psychiater niets anders kan dan een pillenrecept voorschrijven.
In het nederlandse zou ik zeggen: stap naar ene goede psycholoog/ psychotherapeut.
Rinox schreef:Welke psychische aandoening heb ik ?
Dat kunje over het internet op geen enkele wijze bepalen.
...en de vraag, OF je wel een psychische aandoening hebt, staat ook nog open.
Dat nachtdiensten zwaar zijn, is een feit, geen psychische aandoening.
Dat je van te zwaar werk ziek wordt betekent ookniet, dat jij iets mankeert (hoogstens, dat je te weinig assertief bent en te lang te zwaar werkt doet).
Rinox schreef:Kan het zijn dat ik voor bepaalde werksituaties niet gemaakt ben ?
Klinkt misschien belachelijk , maar zijn er mensen die echt niet in een arbeidscircuit kunnen meedraaien omdat ze er psychische problemen door krijgen ?
Als rechtgeaarde hollandse calvinist: nee, dat klinkt niet belachelijk.
In stoere calvinistische oren klinkt het hooguit onwenselijk, maar ik vind het vooral heel erg verdrietig.
Je wilt werken en het lukt je telkens niet - om een reden die ik niet precies helder krijg. "Daar heeft niemand wat aan".
Rinox schreef:Voormij is het een zwaar probleem , en ik wil niet mijn hele leven antidepressiva slikken omwille van één situatie die mij ziek maakt .
Terecht.
(Maagproblemen zijn vrij zeldzaam bij ant epressiva, maar maagproblemen zijn klassiek, als het er om gaat, dat mensen de pillen liever niet willen slikken...)
...en misschien is dat ook in overrachtelijke zin jouw probleem, misschien slik jij wel te veel van andere mensen..???
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Wat kan dit zijn ?

Opa Black schreef:Sorry hoor, maar het lijk erop of je het gewoon laat gebeuren en dat je door artsen in het gelijk gesteld wilt worden.
Eh, ik heb gelzen, dat Rinox serieus genomen wil worden.
Dat is niet hetzelfde als in het gelijk gesteld worden.
Opa Black schreef:Iedereen is doodmoe na een dag of nacht werken en iedereen heeft ergernissen over een werksituatie, niemand werkt dan ook omdat dat zo'n fantastisch gevoel geeft.
Oneens.
Ten eerste zijn die mensen er wel degelijk, die met plrezier werken. Ik hoor er zelf toe, trouwens.
Ten 2e heeft een werkgever de zorgplicht, dat een werknemer naar behoren, zonder schade aan lijf en leden (en psyche) zijn of haar werk kan doen.
Stellen dat 'werk nu eenmaal ellende is' stuit mij tegen de borst. (Calvinist of niet, zo liggen de zaken toch niet.)

Terug naar “Stress, angsten en fobieën”