Drake

Live for-list

05 okt 2008 20:42

En ineens kreeg ik spontaan n positieef idee:

Op dit forum, in dit topic lijstje maken met de dingen war je voor leeft en dingen die je niet kwijt wilt.
Dingen om je aan vast te houden, dingen om te onthouden.
Dit lijstje maakte ik 3 jaar geleden al in mn mobieltje, als ik me weer eens rot voelde, om dan dit lijstje op te lezen en mezelf eraan te herinneren dat ik wel degelijk dingen heb om voor te leven en voor door te gaan. :hug:
Ik hoop dat ik jullie hier ook mee kan helpen. :hug: cheerqd5

Mijn live for-list:

Live for:

Vrienden; lol maken, uitstapjes
Hobbies; fotografie, filmography(video opnames maken), films, videogames, muziek luisteren, computeren, internet, wandelen, fietsen
natuur; dieren waaronder vogels(ook eenden ja :p )
lekker eten en drinken; pizza, lasagna, spaghetti, nasi, bami, (zoute :p )friet, snoep , magnum ijsjes, blikjes cola light, broodjes filét american, maar ook groente en fruit ;)
Relaxen; op bed liggen, bank hangen

Dit is maar ff n korte brainstorrm list, maar t is maar om fff n idee te geven watik bedoel. :)

Wat is jullie live for-list? :)

Sarah Bellino

Re: Live for-list

05 okt 2008 20:46

Mijn gedachte die me altijd overeind houd: dat ik nog moeder wil worden, een lieve man wil krijgen en da samen een gelukkig gezin te vormen.

Wolfje

05 okt 2008 20:48

Vrienden: Lol maken, praten, luisteren, uitstapjes, voor ze koken en lachen.
Hobbies: tekenen, schilderen, lezen, fotografie, muziek, massages geven, de natuur, wandelen, fitness, koken
Natuur: mijn honden (bij mijn ma), de honden hier, de maan, de bossen, meren, zee enz. Katten
Eten en drinken: pizza, pringles, varkenshaasjes, rib eye, friet, biefstuk, uit eten gaan, chartreuse, absinth, cola light, sap
Relaxen: Op bed soezen, bedpret, mediteren, badderen, tv kijken
- Mijn vriend

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

05 okt 2008 20:51

Mijn live for list.. Hmm eens kijken of ik dit idee kan verwoorden.

Waar ik voor wil leven, begrijp ik uit je verhaal. Tja zo heb ik het nog nooit bekeken. Maar ik wil vooral leven voor mijzelf. Omdat ik het leuk vind om te leven. Om allerlei dingen te doen, te ontdekken, iets te maken, aan deel te nemen, te ervaren, iets voor iemand te betekenen.

Eigenlijk voor de creativiteit van het leven zelf. Dingen delen, opzetten, bijwonen, ervaren.

Ik wil leven om mijn kinderen te zien opgroeien en een goede moeder voor ze te zijn. Een leuke partner voor mijn man. Een hecht gezin vormen en van daaruit een stevige basis te hebben. De kinderen iets mee te geven vanuit mijn ervaringen, dat door te geven, ze iets te leren, positieve gevoelens mee te geven vanuit hun jeugd dadelijk in de toekomst. Een goede basis ook voor hen om hun leven mee te beginnen.

Ik wil leven voor mijn werk. Mijn baan, mijn collega's, hetgeen ik doe en waar ik voor sta daarin. Ook hier iets betekenen voor anderen vanuit mijn rol op het werk. Dingen bouwen, veranderen, verbeteren. Zorg voor de maatschappij, dat het beter gaat, al ben ik slechts een druppel op een gloeiende plaat misschien. Wel eentje met een beetje reikwijdte. De cirkel van invloed vergroten zeg maar.

Ik leef graag om te genieten van alles wat ik doe. Ik ga voor mijn geluk. Dat wat ik leuk vind, daar waar ik passie in voel. Alles wat daar niet in past, gooi ik er zoveel mogelijk uit en alles wat daartoe bijdraagt probeer ik zoveel mogelijk in mijn leven in te passen. Goed voor mijzelf zorgen, want als het goed met mij gaat, gaat het ook beter met iedereen in mijn omgeving.
Inzicht als Uitweg..

Tess2

05 okt 2008 21:06

:oops: Zal wel een angsthaas aan het worden zijn maar vind het en beetje eng om zo'n lijstje te maken...
Dit omdat dat dus inhoud dat als er iets uit dat lijstje weg valt ik dus een rede minder heb om voor te leven? Heb in twee jaar mijn tweede ouder verloren, mijn vaste stekje moeten verlaten en net een relatie verbroken. Dit zou toch echt inhouden dat ik met zo'n lijstje al aardig wat dingen weg kon strepen dus wat dan? Nee ik heb twee maal in m'n leven gedacht dat het het niet waard was en heb toen besloten tóch door te gaan waar ik god-zij-dank na mijn domme actie nog de kans voor gekregen heb ook.
Zo'n lijstje gaat er bij mij niet meer in ik leef omdat ik dit leven gekregen heb en niet om alles wat er zich in bevind en dus mogelijk ook weg kan vallen ;)

Het geen er de moeite waard is om voor te leven maak je zelf... dus wie is de rede om te leven? Juist jij zelf :D !

Minerva
Contacteer: Website Google+ Twitter

05 okt 2008 21:31

Tess2 schreef: Het geen er de moeite waard is om voor te leven maak je zelf... dus wie is de rede om te leven? Juist jij zelf :D !
En toch blijf ik dit de beste reden vinden hoor ;)
Inzicht als Uitweg..

Wolfje

05 okt 2008 21:34

Mystica schreef:
Tess2 schreef: Het geen er de moeite waard is om voor te leven maak je zelf... dus wie is de rede om te leven? Juist jij zelf :D !
En toch blijf ik dit de beste reden vinden hoor ;)
Ja, dat klopt... en ik vergeet het belangrijkste weer #-o

esje1973

05 okt 2008 21:48

De aller aller aller aller grootse reden voor mij zijn natuurlijk mijn kids, daar ben ik hiervoor!!!! Ook al ben ik er regelmatig van overtuigd dat zelfs zij beter af zijn zonder mij....
Dingen die het leven leefbaar maken voor mij zonder enige twijfel muziek, daar kan k ontzettend vrolijk van worden, kletsen(ook chatten dus) met mensen hier, of vrienden op msn... Eten en drinken, cola light ben k echt verslaafd aan, m&m's, wit geroosterd brood, broodje kipburger speciaal, chocola, paprikachips, spareribs, pannekoeken, poffertjes hahahaha.
Nou ja, t is een lijstje van dingen die ik leuk en lekker vind maar op momenten( en dat zijn er veel) dat ik me rot voel kunnen al die dingen( behalve mn kids dan) me eigenlijk niet of nauwelijks boeien...
K probeer leuke dingen te ondernemen, met mn kids, met vrienden ofzo... En daar kijk k dan heel erg naar uit, maar stort in een ontzettend diepe put als datgene voorbij is, achter de rug is... Dus is het dan wel zo goed voor me vraag k me dan af, of moet ik me maar minder erop verheugen?? Waardoor dus bijna niks meer leuk is....
T moest een leuk lijstje worden maar uiteindelijk kom ik er toch wel achter dat er voor mij op dit moment erg weinig dingen zijn om voor te leven....Trieste conclusie :cry: !mm

Drake

05 okt 2008 21:51

Het gaat er niet om over hoevéél dingen je hebt om voor te leven, maar om de waarde ervan.
Al heb je maar 1 ding om voor te leven, dan is dat al heel wat.
Ook jij hebt die dingen Esje, geloof me nou maar. :hug:

Tess2

05 okt 2008 22:05

Nog zoiets aan de hand van Esje... wil je niet aanvallen maar heb wel ervaren dat ik na de dood van mijn vader voor mijn moeder (samen met mijn zus en mijn neefje) een van de weinige redenen was om voor te leven.
Op het moment dat dat iets te duidelijk naar voren komt is het ook benauwend want wat als je dan als dochter een keuze maakt waarmee je je ouder teleursteld in jou en dus in haar levensdoel?
Nee ik blijf er bij... de enige rede om te leven ben en maak je zelf en mag je niet vastleggen en daarbij heb je de 'plicht' om te zorgen dat dit lijstje langer is dan één of twee personen gewoon omdat je niet te veel op iemand mag leunen, niet voor jezelf en niet voor de ander.

Drake

05 okt 2008 22:22

Ja, dat is ook wel zo. :)

Maar k probeer alleen maar duidelijk te maken dat er altijd wel iets is om voor te leven, al lijkt t soms zo moeilijk in te zien. :hug:

esje1973

05 okt 2008 22:28

K snap wat je bedoelt Tess, maar ik bedoel het niet helemaal zoals jij denkt: ik leun niet op ze, maar zie het als mijn verantwoordelijkheid ( dat is het natuurlijk ook voor 100 procent) ze groot te brengen en op te voeden...
Ze zijn nu nog grotendeels afhankelijk van mijn zorg enzo... dat bedoel ik er meer mee, onder die verantwoordelijkheid kruip ik niet uit.... Maar daarna... weet k t nog niet..

Tess2

05 okt 2008 22:36

Daarna proberen positief in het leven te (blijven) staan is ook een voorbeeld voor je kinderen, hoe moeilijk dat ook is maar goed je hebt niet alles in de hand je kunt maar proberen positieve dingen te zien en ze aan te grijpen in mijn ogen... ;)
Conclusie bljft dus dat er tot op het laatste bloempje op aarde altijd wel een rede te vinden is om voor te leven :sunny: en het net is hoe je er zelf tegen aan kijkt.

Tess2

05 okt 2008 22:43

Dus Drake... ik ben het helemaal eens met jou maar de eerste opzet benauwde mij verschrikkelijk want zo'n lijstje eindigd dus ook met he laatste bloempje der aarde en is zodoende onnoemelijk lang.
Door een lijstje te maken van de dingen die NU belangrijk voor je zijn is er het riico dat je andere (nieuwe) dingen over het hoofd gaat zien en het een soort optel som wordt voor een waardevol leven waar je dus op kan gaan aftellen :paranoid: en daar schrok ik van.

Drake

08 okt 2008 06:42

Geen probleem, het was alleen maar goed bedoeld! :hug:

Ik zelf vind het ook nog altijd moeilijk positief te blijven en de positieve dingen in te zien.. :(

Terug naar “Positieve verhalen en tips”