katja23

Sociale fobie en positief blijven

Hallo lotgenootjes!

Ik heb zo'n 10 jaar een sociale fobie. Ik ben nu 23.
Ik was net echt zo down een paar uur geleden..
Ik dacht echt... ooo komt dit ooit goed? wat moet ik doen?
Wat kan ik doen? Ik voelde me rot.. was radeloos..
Wilde alleen maar op bed liggen.. huilen en zielig zijn.
Kan er ook niet met mn vriend over praten omdat hij het niet eens weet en dat wil ik ook zo houden..

Hij ging weg om voetbal te kijken bij vrienden.. ik sloeg het af omdat ik niet meer durfte..
Dan voel je je ook weer rot omdat je weer dingen vermijd.

Opeens dacht ik.. dit kan niet zo langer..
Ik moet IETS doen!

Ik heb gewoon een soort lijstje gemaakt met dingen die ik anders moet gaan doen.
Als je een sociale fobie hebt dan weet je opzich heel goed wat de denkfouten zijn.
Doe daar wat aan!
Ik heb het gewoon opgeschreven en ga het overal mee naartoe nemen.
Je weet dat ze meestal gewoon niet realistisch zijn die negatieve gedachtes.

Ik schrijf ook op hoe leuk ik wel niet ben! :notworthy:
Ik heb altijd.. als iemand naar me kijkt dan denk ik gelijk.. ooo die vind me raar en stom!
Dat ga ik nu omzetten in.. hij kijkt gewoon.. net als jij naar ieder ander kijkt zonder gelijk een oordeel te hebben!
Kijk maar! Ik ben leuk!
En als je met iemand praat en er valt een stilte.. waarom zou dat aan mij liggen?
Dan denk ik gewoon.. hij is gewoon niet intressant! Ik wel! \:D/
Enz enz!
Probeer het ook eens! Misschien werkt het ook voor jou!
Ik voel me iig al stukken beter! :)
Heb ook het boek gekocht "Denk je sterk, denk je zeker"
En ik volg via internet therapie.. www.annazorg.nl
We moeten er vertrouwen in hebben dat het goed komt want het kan!
Je moet erin geloven.. anders word het niets :thumbright:
Als andere mensen ervaringen willen uitdelen met me bevoorbeeld via msn... graag!
We moeten elkaar motiveren! Op die manier moet het goed komen!
agnost

Re: Sociale fobie en positief blijven

katja23 schreef: En als je met iemand praat en er valt een stilte.. waarom zou dat aan mij liggen?
Dan denk ik gewoon.. hij is gewoon niet intressant! Ik wel! \:D/
Enz enz!
Bij elk gesprek kan toch wel een stilte vallen? Dat hoeft echt niet aan jouw te liggen hoor, soms weet je gewoon even niks te zeggen. Op deze manier is uiteindelijk geen enkele jongen interessant voor jou...
Tinkerbell

Re: Sociale fobie en positief blijven

Wat goed dat je hier op het forum bent Katja :thumbright: Je kunt hier lekker alles van je afschrijven!
Ik vind het heel apart dat je al 10 jaar een sociale fobie hebt, maar wel een vriend en die weet er ook nog eens niets vanaf :-k . Dit betekend toch wel dat je een leuke meid bent?!?! :nod:
Werk eraan meis, dat doe je nu al, want je bent het waard! Iedereen is anders en de meeste hebben wel ergens onzekerheden.

:hug:
Tinkerbell
katja23

Re: Sociale fobie en positief blijven

Hey agnost!

Ik weet dat er weleens een stilte kan vallen.. en dat dat niet aan mij hoeft te liggen..
Maar die gedachtes komen nou eenmaal spontaan op als je sociaal fobisch bent.

En hey tinkerbell!

Ja is misschien vreemd dat mn vriend het niet weet.. maar ik heb het ook niet altijd..
Alleen bij mensen waar ik me niet bij op mn gemak voel en op mn werk in vergaderingen bijv.
Als ik het um zou vertellen zou die denken.. neeee joh dat heb jij helemaal niet.
Veel mensen zouden het niet geloven maar het is toch echt zo in specefieke situaties en voel het de hele dag als ik op straat rij. Ik heb ook zoiets van.. hij is heel behulpzaam en lief.. en denk dat hij me daarna als hij het weet op me gaat letten en me gaat pushen om dingen te doen en dat wil ik ook niet. Dit is toch iets wat ik zelf moet oplossen.
Had vandaag een boek gekocht "denk je sterk"
Toen zei ik.. dat is goed voor! Krijg ik veel zelfvertrouwen van!
Toen zei die.. sinds wanneer heb jij gebrek aann zelfvertrouwen?? ;) Kan je nagaan.. Ik praat ook niet gemakkelijk over mn gevoelens en laat me nooit snel kennen. Maja uiteindelijk... ik moet het zelf doen!
Dus ik vind het beter zo :)

Groetjes katja

Terug naar “Positieve verhalen en tips”