-Judith-

Eens anders bekeken.....

Ik kreeg net een mail aan en daar stond dit in :

"Het leven is een reis naar het graf maar vergeet de intentie maar om daar veilig aan te komen in een aantrekkelijk en goed geconserveerd lichaam. Streef ernaar aan je graf aan te komen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, met een totaal opgebruikt lichaam, helemaal versleten en gillend: 'Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!' "

Het heeft wel iets...vind ik :-) :lol: Kom, we drinken er nog eentje ! :occasion5:
Leeuwtjuh

Perfect beschreven!!!

*steekt laatste sigaret op!!!

Afbeelding
-Judith-

OK Leeuwtjuh, ik rook er eentje mee...al is de mijne wel een gewone sigaret zonder meer :-)....
*vlinder*

ach teveel groente is ook te gezond dan heh...

steekt er ook een op en neemt een slok van de mierzoete cola
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Eens anders bekeken.....

Judith1965 schreef:Ik kreeg net een mail aan en daar stond dit in :

"Het leven is een reis naar het graf maar vergeet de intentie maar om daar veilig aan te komen in een aantrekkelijk en goed geconserveerd lichaam. Streef ernaar aan je graf aan te komen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, met een totaal opgebruikt lichaam, helemaal versleten en gillend: 'Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!' "

Het heeft wel iets...vind ik :-) :lol: Kom, we drinken er nog eentje ! :occasion5:
Ja het vervelende is alleen dat ik liever de reis naar mijn graf nog wat decennia uit wil stellen...heb nog zoveel te doen en te beleven... 8)

Hebben jullie haast ? ;)
Inzicht als Uitweg..
*vlinder*

Re: Eens anders bekeken.....

Mystica schreef:
Judith1965 schreef:Ik kreeg net een mail aan en daar stond dit in :

"Het leven is een reis naar het graf maar vergeet de intentie maar om daar veilig aan te komen in een aantrekkelijk en goed geconserveerd lichaam. Streef ernaar aan je graf aan te komen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, met een totaal opgebruikt lichaam, helemaal versleten en gillend: 'Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!' "

Het heeft wel iets...vind ik :-) :lol: Kom, we drinken er nog eentje ! :occasion5:
Ja het vervelende is alleen dat ik liever de reis naar mijn graf nog wat decennia uit wil stellen...heb nog zoveel te doen en te beleven... 8)

Hebben jullie haast ? ;)
neem de tijd! 8)
-Judith-

OK Mystica, je hebt zeker een punt...maar je moet het ook niet te letterlijk opvatten hé, de boodschap is : Geniet van het leven....elk op zijn/haar manier...

Doet me denken aan iemand die ik gekend heb....z'n hele leven hard gewerkt en gespaard voor zijn pensioen, want dan ging hij het er echt van nemen...hij heeft z'n pensioen niet gehaald....
Ik wil maar zeggen : leef in de dag waar je in bent, want je weet nooit wanneer je tijd daar is...

That's all :-)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Ja dat weet ik hoor Judith... :) Ik begrijp die boodschap wel maar ik wilde er gewoon even een tegengeluidje tegen in zetten.

Laten we zeggen...Geniet van het leven...maar doe het met mate. Anders zou het genieten wel eens snel afgelopen kunnen zijn.

Maar ieder zijn/haar keuze natuurlijk ;)
Inzicht als Uitweg..
-Judith-

Ik begrijp je... ;) Dat genieten met mate laat bij mij soms weleens te wensen over.... :oops:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Hoe komt 't ? :o
Inzicht als Uitweg..
-Judith-

Doordat ik soms teveel eet en snoep (chocolade :-)) Als er chocolade in de buurt is, ken ik geen maat meer.... Voor de rest valt het nogal mee...

En die tekst die ik daar per email aankreeg en die ik schreef in m'n eerste bericht, nam een stuk schuldgevoel daarrond bij me weg... :-)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

O zo...tja..ik ben ook een chocoladefreak. Krijg er vreselijk veel puistjes van en heb dus mijn man gezegd dat ie het maar niet meer mee moet nemen...voor mij eigen bestwil...Erg hè :lol:
Inzicht als Uitweg..
inactieve gebruiker

Vind het een schitterend adagium Judith. Het leven moet geleefd worden. Sommige mensen zijn hun hele leven bezig met allerlei dingen te vermijden die het leven zouden kunnen bekorten, zonder aan het leven zelf toe te komen. Zoals sommige mensen zich hun hele leven van alles onthouden en zoveel mogelijk opzij zetten, uit angst in armoe te vervallen, en ineens is het einde daar...Fijn dat je dan zoveel na kan laten natuurlijk... :roll:

Zelf zou ik dit topic: 'goed bekeken' genoemd hebben :D
Leeuwtjuh

Welja joh, ieder mens gaat dood...

Dus waarom zou je niet roken/niet drinken/niet blowen of gewoon niet jezelf zijn? Dan leef je langer, maar ongelukkiger :P
Kdenk dat dat het punt is!

Heej judith, zullen we mijn mega reep chocola delen !verliefd
-Judith-

Leeuwtjuh schreef: Heej judith, zullen we mijn mega reep chocola delen !verliefd
Goed idee Leeuwtjuh...vind ik heel lief van je, want ik heb er enorm veel zin in.... En volgende keer koop ik een grote reep, ok ? Mag jij met mij meeëten !verliefd
Leeuwtjuh

allrighty then :lol:
Jasmine

Mijn moeder heeft enorm genoten van het leven.
Elke dag meer dan de normale dosis fruit, ze is toch zo dol op fruit?
(Het overtollige veranderd dan in suiker en vervolgens vet).
Lekker uitgaan met vriendinnen, lekker gezelschapsspellen gespeeld (soms met als inzet wat 'klein'geld).
Vooral niet teveel tijd besteden aan je (klein)dochters en andere gezinsleden...die zijn minder van belang, die blijven toch wel... vanzelfsprekend toch? Ze heeft wel wat beters te doen.
Vooral niet veel aan het huishouden doen, ze heeft toch een dochter thuis?
Vooral veel koekjes eten. Heel veel in huis halen. Vooral veel uit eten gaan.
Vooral geen eten weggooien, jaren '50 mentaliteit.
(Na drie dagen is eten echt wel bedorven, ma....)
Vooral veel geld uitgeven aan onnodige materie, aan vakanties zonder haar kinderen/gezin.
Vooral rond 12.00 uur in de middag weggaan en pas weer rond 19:00 uur verschijnen dagelijks. Vlak voor het eten weer thuis verschijnen om vervolgens weer je bed in te duiken. Volgende ochtend weer vroeg op voor je parttime baan. Daarna thuis uitslapen omdat je zo vroeg wakker was voor je baan, hup weer rond de middag snel op weg naar je zovele vriendinnen...

Een echte, echte levensgenietster...voor zichzelf...na haar dood bleven toch anderen met de gedachtes en pijn achter...waarvoor zou ze zichzelf zaken onthouden? Ja maar zij heeft genoten...dat is toch het enige wat telt?

Ze is gestorven op haar 57e , hoge cholestrolgehalte , hartinfarct, herseninfarct. Wat vind ik dat vreemd zeg.....
Annn

Ik neem alvast even een wortel :D

We moeten respect hebben voor ons lichaam :)
Jasmine

Mijn verhaaltje over mams wil niet zeggen dat ik een bonbonnetje, likeurtje, overbodige luxe materie, een te dure vakantie of iets vaker naar een beauty centre op zijn tijd niet heerlijk vind hoor :lol:

De conclusie die ik uit dit onderwerp kan halen:

Geniet, zolang je jezelf en anderen daarmee niet schaadt.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Ja Jasmine dat is ook weer een zienswijze, die van je moeder. Zij heeft ervan genoten, op haar manier.

Dat kan dat kort en "gelukkig ?" zijn..alhoewel ik me dat dan afvraag. Want als je zo voortdurend bezig bent, om te willen genieten, waarom moet je daar dan zoveel moeite voor doen als drinken, snoepen, roken, blowen ?

Dat komt bij mij altijd meer over als vluchtgedrag. Dat is geen genieten dat is jezelf bedwelmen, volstoppen en een mistwolk in je hersenen veroorzaken, met de kennelijke bedoeling om iets niet te hoeven voelen of zien ?

Eigenlijk versta ik onder genieten iets anders...Daarvoor hoef je toch niet iets tot je te nemen wat je bewustzijn verandert ?

Ja ik weet wel..ik zet het hier even wat pittig weg hoor. Maar het is wel iets wat ik bedoelde met geniet met mate. Niet om calvinistisch te doen ofzo..maar meer om aan te geven dat al die stoffen in overmatig gebruik niet om te genieten zijn maar schadelijk zijn. En het volgens mij dan in die hoeveelheden ook geen genieten meer is maar wat anders....

Even anders bekeken...zeg maar. ;)
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Das nou juist je probleem mystica...
Je moet niet overal over nadenken.
Krijg je rimpels van :lol:

Soms moet je wat minder nadenken en moeilijk doen en wat meer los gaan en je laten gaan... Je bent hier op aarde voor 1 doel, voortplanten en leven. Laat de boel de boel en rook ook es een jointje ;)
Je kan het wel vluchtgedrag noemen, maar voor sommige is het meer dan dat... Het gaat om de ervaringen in het leven zelf. En we hebben allemaal onze eigen manier van genieten. De kwaliteit van het leven word door iedereen zelf bepaald.
Jasmine

@Mystica

Ik hoop dat je tussen de regels door toch wel hebt begrepen, Mystica, dat ik er erg onder hebben geleden, en zijzelf uiteindelijk ook?

Heel interessant hoe je het bekijkt, helaas kan zij mij niet meer antwoorden. Het is nu alleen maar gissen. Iedereen zei dat zij heeft genoten van het leven. Maar of het werkelijk zo was, diep van binnen , weet ik niet. Het enige wat ik weet was dat ze het erg leuk vond om veel uit te gaan met haar vriendinnen, veel geld uit te geven en lekker te eten. Soms gewoon ten koste van haar gezin. In dat opzicht was zij in ieder geval erg egoistisch en dus op zoek naar eigen genot. Geen bedwelming, of het verwerken van emoties te bekennen....of misschien vertelde ze het mij gewoon niet...ze zei me dat ze weleens flink jaloers op me was omdat ik wel veel kansen had om te studeren en te ontwikkelen enzo.....ik weet het niet...misschien is het ook een soort vluchtgedrag, mijn vader was ook vaak weg voor zijn werk... haar lievelingskind, mijn broer, studeerde en zat op kamers....dan maar naar haar vriendinnen denk ik.

Maar goed, ik had alleen maar een moeder nodig, geen jaloerse weet ik veel wat...nou ik hou even op met dit vioolspel...the bottom line is nogmaals:

Volgens mij mag je gerust (met mate) genieten , als het maar niet ten koste van je eigen gezondheid/portemonnee/leven en van de mensen die om je geven of je nodig hebben gaat.

Bedankt voor je visie, Mystica, iets om over na te denken wat betreft mijn eigen moeder. ;)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Leeuwtjuh schreef:Das nou juist je probleem mystica...
Je moet niet overal over nadenken.
Krijg je rimpels van :lol:

Soms moet je wat minder nadenken en moeilijk doen en wat meer los gaan en je laten gaan... Je bent hier op aarde voor 1 doel, voortplanten en leven. Laat de boel de boel en rook ook es een jointje ;)
Je kan het wel vluchtgedrag noemen, maar voor sommige is het meer dan dat... Het gaat om de ervaringen in het leven zelf. En we hebben allemaal onze eigen manier van genieten. De kwaliteit van het leven word door iedereen zelf bepaald.
Ach rimpels en puistjes...ik heb ze allebei.. ;) Je krijgt ze toch wel die rimpels...net als dat je onherroepelijk dood gaat, zoals in het begin van de topic vermeld.

Ik vind het niet leuk om minder na te denken (in mijn beleving is dat oppervlakkig leven) en ik zie het niet als moeilijk doen...Ik vind los gaan zoals anderen dat vinden helemaal niet leuk of fijn. En me laten gaan zie ik ook niet iets als wat ik me ten doel moet stellen..in het verleden heb ik dat wel gedaan en ik heb er altijd spijt van gehad of een kater aan over gehouden...Dus nee, liever niet als je het niet erg vindt.

Ik ben het met je eens dat de kwaliteit van leven door iedereen zelf wordt bepaald maar als ik de topic Klaagmuur zo eens bekijk...?

Enneh...ik ben niet alleen op aarde om me voort te planten en te leven...als dat zo was had ik nu alvast 25 kinderen... :lol:
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Jasmine schreef:@Mystica

Ik hoop dat je tussen de regels door toch wel hebt begrepen, Mystica, dat ik er erg onder hebben geleden, en zijzelf uiteindelijk ook?

Heel interessant hoe je het bekijkt, helaas kan zij mij niet meer antwoorden. Het is nu alleen maar gissen. Iedereen zei dat zij heeft genoten van het leven. Maar of het werkelijk zo was, diep van binnen , weet ik niet. Het enige wat ik weet was dat ze het erg leuk vond om veel uit te gaan met haar vriendinnen, veel geld uit te geven en lekker te eten. Soms gewoon ten koste van haar gezin. In dat opzicht was zij in ieder geval erg egoistisch en dus op zoek naar eigen genot. Geen bedwelming, of het verwerken van emoties te bekennen....of misschien vertelde ze het mij gewoon niet...ze zei me dat ze weleens flink jaloers op me was omdat ik wel veel kansen had om te studeren en te ontwikkelen enzo.....ik weet het niet...misschien is het ook een soort vluchtgedrag, mijn vader was ook vaak weg voor zijn werk... haar lievelingskind, mijn broer, studeerde en zat op kamers....dan maar naar haar vriendinnen denk ik.

Maar goed, ik had alleen maar een moeder nodig, geen jaloerse weet ik veel wat...nou ik hou even op met dit vioolspel...the bottom line is nogmaals:

Volgens mij mag je gerust (met mate) genieten , als het maar niet ten koste van je eigen gezondheid/portemonnee/leven en van de mensen die om je geven of je nodig hebben gaat.

Bedankt voor je visie, Mystica, iets om over na te denken wat betreft mijn eigen moeder. ;)
Ja Jasmine ..ik begreep zeker tussen de regels door dat ze genoten heeft...helaas ten koste van anderen...dat had je prima verwoord en daarom vond ik je stukje ook zo treffend.

Daarom gaf ik ook aan dat zij genoten heeft op haar manier...en stel ik zo mijn vragen bij dit genieten.. Of dat wel genieten is ..ik denk het niet namelijk..Ik denk dat deze vormen van "genieten" meer een indicatie is voor wegvluchten om iets te ontvluchten (sleur ? beslommeringen ? pijn ? verdriet ?). Ik vind het eigenlijk heel triest om te lezen.

Even los van dingen als roken, alcohol, blowen, snoepen etc....hè. Dat sloeg even niet op je moeder (behalve de koekjes dan) maar haalde ik even aan ter illustratie.
Inzicht als Uitweg..
inactieve gebruiker

Zo hebben we allemaal ons verhaal, en had ik dus héél graag gehad dat mijn vader geleefd had zoals hij had willen leven, in plaats van het plichtmatige, prudentiële leventje geleid te hebben precies zoals 'men' dat van hem verwachtte, vrouw, familie, schoolbestuur, kerk...en hij zolang als ik hem gekend heb, een zwaarmoedige, chagrijnige, verkilde, zwaar gefrustreerde man was, waar niemand gelukkig me was Jasmine, niemand, ja de oppervlakkig kennissen die nooit anders dan zijn sociale en plichtmatig-sociabele masker te zien kregen...

(en ja, ik wéét hoe hij had willen leven, en hoe hij zichzelf 'omwille van anderen' -die daar nogmaals alleen maar ongelukkig door werden- tekort deed)

Leef zoals je wilt, leef naar hartelust, want je zult NOOIT gelukkig worden door voor anderen en volgens de wensen van anderen te leven, en zij zullen dat OOK niet worden. Integendeel.

En leef overeenkomstig je eigenbelang. Wanneer je het onbelangrijk vindt om oud te worden, en de kwaliteit veel belangrijker vindt dan de kwaliteit, ga daarvoor ;)


Groetjes, Klaas

Terug naar “Positieve verhalen en tips”