Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Uitspraken (op dit forum of elders) die je getroffen hebben

Ik las deze op een managementsite en moest gelijk aan Raven denken :lol: :

Life is not about how fast you run,
or how high you climb.

Life is about how well you bounce.
Inzicht als Uitweg..
angsthaasje

Re: Uitspraken (op dit forum of elders) die je getroffen hebben

Gisteren film gezien op tv "to live again"!
Een jonge vrouw die 16 jaar lang was opgesloten door haar moeder zei tegen de rechter die over haar lot moest beslissen "I want my life back", raakte mij, ik heb ook zo moeten knokken om te mogen leven, als dat leven belet is geworden door je eigen "moeder", dat maakt het extra hard maar het is toch mogelijk om te leven, wat er ooit, misschien lang geleden, ook gebeurde!!
KMS

Re: Uitspraken (op dit forum of elders) die je getroffen hebben

Ik heb zelf een sociale fobie en ik put veel kracht uit deze teksten:

He who judges cannot see
Experience is a hard teacher, it gives the test First and the lesson afterwards
You can’t direct the wind, but you can adjust your sails
A man who moves a mountain begins with carying away small stones

ik hoop dat iemand er wat aan heeft
ToB

Re: Uitspraken (op dit forum of elders) die je getroffen hebben

Ik heb er wel een paar die ik hoog acht.

De eerste heb ik ook gekozen als mijn onderschrift op dit forum. Ik ken hem al heel lang, en is altijd mijn favoriet geweest, want het is de perfecte verwoording van wat ik mijn eerste droom noem.

'But high she shoots through air and light,
above al low delay,
where nothing earthly bounds her flight,
nor shadow dims her way.'
-Thomas More, Oh that I had wings-

Mijn eerste droom, om precies te zijn mijn eerste echte verlangen dat uitsteeg boven een ijsje of iets materieels, mijn eerste dagdroom, is dat ik vleugels had. Als kind kon ik uren in een hoeje zitten en fantaseren over hoe ik op mijn prachtige vleugels over de aarde vloog, en die onder me door zag glijden. Tussen de wolken, en daar voorbij tussen de sterren. 21 als ik dan mag zijn, doe ik dat soms nog. :lol: Het uit zich ook in een fascinatie voor engelen, die ik zie als het ultieme symbool van zuiverheid, schoonheid en vrijheid.

Maar ik dwaal af. De tweede heb ik heel lang heel hoog gehouden, maar tegenwoordig denk ik dat, hoewel hij waarheid is, hij niet geschikt is om een normaal leven te leiden.

'In secrecy there is might. None can harm or oppose that which can't be found.'

Nog een, die in veel variaties verteld wordt, maar een mooie boodschap in zich draagt ivm het overwinnen van angst.

'Only a fool knows no fear.
A real hero shows no fear.'

Uiteindelijk is de ultieme waarheid dat alles in het leven tweezijdig is, en dit wordt vervat in de basis van ying yang:

'Licht kan niet bestaan zonder duisternis.'

Een mooie over de kracht van de verleiding en de prijs van het toegeven daaraan. Hij komt uit de Liber Malefic, een fictief verhaal over een mens die per ongeluk in de hel belandt en daar zolang zijn hart zuiver blijft veilig kan rondwandelen. Tijdens zijn reis ontmoet hij de demon van de verleiding en excessen. En hij beschrijft die ontmoeting als volgt:

'It offered me all that I desired, but in exchange for all that I valued.
I stood firm and rejected, and I still regret that to this day.'


Ik ken er wel nog meer, maar dit is voldoende voorlopig.
Rafelraafje

Re: Uitspraken (op dit forum of elders) die je getroffen hebben

Ik vind je onderschrift mooi ToB ;) Mn eigen onderschrift vind ik ook nog altijd een treffende zin, die voor mij van belang is..eigenlijk hoort er nog achter; it's the mastery of fear. Het geeft niet als ik bang ben, het is juist heel moedig als ik juist die dingen doe waar ik bang voor ben. Ik weet eigenlijk niet van wie die uitspraak origineel is..

Ik vind ook dat je hele mooie zinnen uit songteksten kunt halen, vind ik altijd erg leuk :)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Uitspraken (op dit forum of elders) die je getroffen hebben

Met twee voeten op de grond, kom je geen steek vooruit... :lol:
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Raven
Berichten: 2144
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:47

Re: Uitspraken (op dit forum of elders) die je getroffen hebben

Mystica schreef:Ik las deze op een managementsite en moest gelijk aan Raven denken :lol: :

Life is not about how fast you run,
or how high you climb.

Life is about how well you bounce.
:shock: Ik zie hem nu pas... :oops:

Misschien heb ik erover heen gebounced. En ik ben een goede bouncer! :lol: :nod:

Thanks, Mystica!
Ik heb duizend levens geleefd. Duizend lessen geleerd. Het leven leidt me de spirituele weg. De weg van Druidry. -Sean, de oudste ziel-
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Uitspraken (op dit forum of elders) die je getroffen hebben

Beste Bouncer.. beter laat dan nooit :lol:
Inzicht als Uitweg..
Leeuwtjuh

Re: Uitspraken (op dit forum of elders) die je getroffen hebben

Trek een lijn met jezelf en ga door met tekenen tot je verdwijnt.

&

Slijt je tijd niet met het zoeken van een hindernis, want misschien is er wel geen.
Gebruikersavatar
Raven
Berichten: 2144
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:47

Re: Uitspraken (op dit forum of elders) die je getroffen hebben

Life is not stable. There is a Great strength that comes from not being Shocked or scared by upheavals.

Christian Bale, acteur.
Ik heb duizend levens geleefd. Duizend lessen geleerd. Het leven leidt me de spirituele weg. De weg van Druidry. -Sean, de oudste ziel-

Terug naar “Positieve verhalen en tips”