Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Jouw dromen voor de toekomst, kom maar op

Er was al eerder een soortgelijk topic,maar dat ging meer over de tegenwoordige tijd dan de toekomstige tijd.

Dus laat ze maar horen, jullie dromen voor de toekomst, en geef er eventueel uitleg bij hoe je ze gaat bereiken :)
Hoe ver die toekomst reikt, mag je zelf weten, een week, een maand, een jaar, een decennium, wanneer dan ook. Het is goed voor je om dromen te hebben, want die zijn positief en je wordt er gelukkig van als je er aan denkt (oke misschien niet als je je bedenkt dat je ze nog niet hebt gerealiseerd maar toch) en tja... Ik ben gewoon benieuwd naar die van anderen. 8)




Die van mij:

- een boek schrijven (laat ik eerst maar gewoon een goed idee hebben)
- surfen in Californië (in het nieuwe jaar ga ik eerst maar even een reisbureau zoeken, tot die tijd maar wat searchen op internet voor informatie)
- leren vliegen (ik wil zo graag beginnen met een cursus paragliden dat ik het gewoon maar moet doen eigenlijk)
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
remco1978

Re: Jouw dromen voor de toekomst, kom maar op

Hoi...

Mijn dromen:

* zo snel mogelijk naar Amerika (Texas) om een vriendinnetje op te zoeken. Mei 2011 staat in principe op de planning.

* Na mijn studie (die ik zo snel mogelijk wil beginnen) bij professionele radiozender werken (geluidstechniek)

* Een klein boerderijtje betrekken met wat beestjes (en vooral twee geiten met de namen Dr. Snuggles en Dr Oetker).
tiffany

Re: Jouw dromen voor de toekomst, kom maar op

Leuk idee!

Mijn dromen:

* Mijn stage over een jaartje afronden en eindelijk een opleiding toerisme gaan doen. Daarna natuurlijk een leuk baantje in de toerisme branch zoeken.

* Mijn famillie in Australie opzoeken. Ze zijn afgelopen maand in Nederland geweest maar het lijkt me heel leuk om een keer naar hun toe te gaan.

* Een heel lief vriendje krijgen. Een jongen die weet wat hij doet, en het liefst een nuchter ingesteld persoon.

* Ooit nog is een keer naar New York gaan. Het lijkt me een geweldige stad en ik wil het zeker een keer gaan doen.
John Taigai

Re: Jouw dromen voor de toekomst, kom maar op

- 20 pullups in 1 sessie
- Minister-president van Nederland worden
- 16 voeter halen @ DDR
- Een papegaai leren praten
- Ongepaste dingen met Matrix doen :oops:
Audrey

Re: Jouw dromen voor de toekomst, kom maar op

Ik zie dat de twee DDR'ers elkaar al hebben gevonden :D Hahaha!

Mijn dromen...

Een baan vinden waarin ik mijn ei kwijt kan. Iets waarin ik wat kan betekenen voor andere mensen. Psycholoog of columnist, het lijkt me beide een uitdaging.

Piano kunnen spelen.

Dansen.

Een mooi huisje ergens, in Dordrecht of op het platte land. Het liefst een oud pandje, maar geen spookhuis. :lol:

Oud en wijs worden in goede gezondheid (vooral die laatste twee).

Ik weet eigenlijk niet of het wel dromen zijn. Ik heb niet echt dromen. Raar.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Jouw dromen voor de toekomst, kom maar op

Vreemd, maar ik heb bijna alle dromen die ik had gerealiseerd. Althans, als ik het idee had "Hallo, maar dat kan ik ook," dan begon ik er gewoon aan, in de volle overtuiging dat het me wel zou lukken. Niet dat ik blaak van overmatig zelfvertrouwen, maar als ik dat wazige gevoel in mijn hoofd heb dat er 'iets niet met de tijd klopt' en ik alleen maar mijn hand hoefde uit te steken naar iets dat ik in de toekomst kon pakken, dan gebeurde het gewoon.
Als ik maar het vreemde gevoel had dat ergens een 'magneet' zat of ik een soort tunnel voor me zag die van tijd gemaakt was, dan wist ik gewoon dat de toekomst eigenlijk al bestond. Dat klinkt als een hoop slap gewauwel, toch is het gewoon zo.

Ik wilde mezelf leren muziek maken en liedjes schrijven. Ik wilde klooien met Photoshop en andere grafische programma’s. Ik wilde stripverhalen tekenen. Ik wilde Dvd’s maken over mensen met een verstandelijke beperking. Ik wilde alle dingen leren koken die ik interessant vond om uit te proberen. Nergens les in gehad en in alles volledig autodidact: het is me allemaal gelukt.

En er zijn nog een paar andere dingen waarvan ik gewoon weet dat ik ze ga doen. Ik ga die reis naar Indonesië maken en ik maak de documentaire film(s) die ik in mijn hoofd heb. En het boek dat ik wil schrijven gaat er ook komen.

Maar vergis je niet, de dingen die ik noemde zijn makkelijk, ik wist dat het dingen waren die zouden gebeuren. Dat klinkt heel raar. Vraag me niet naar andere dromen, bijvoiorbeeld de meer immateriële dromen, daar ligt een ander principe aan ten grondslag waar ik geen vat op heb. Op dat vlak heb schiet ik schromelijk tekort. Maar ik wist al heel vroeg dat ik alleen door het leven zou gaan, die toekomst kon ik al ver van te voren voelen.
* Liebe Macht Frei *
Leeuwtjuh

Re: Jouw dromen voor de toekomst, kom maar op

Een goeie vervolgopleiding kiezen :D

(binnen nu en drie maanden graag :roll: )
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Jouw dromen voor de toekomst, kom maar op

In een leidinggevende functie veel voor anderen te kunnen betekenen. Ik ben toch meer het type wereldverbeteraar. Erg idealistisch. Wil graag dingen beter maken, dat de wereld een beetje mooier, beter wordt. Dat mensen gelukkiger worden en de betere keuzes maken zodat ze fijner kunnen leven met z'n allen.

Ik vind het leuk om daaraan mee te werken en er leiding aan te geven. Ik hou van nieuwe dingen bedenken, creatieve oplossingen voor oude bestaande problemen. Dingen los maken uit een vastgeroest patroon. Desnoods met wat "geweld" als het maar los komt en er weer ruimte komt voor vernieuwing, verbetering en dat processen weer kunnen stromen.

Daar deel van uit maken met enthousiaste mensen die er net zoveel zin in hebben als ik, dat geeft mij altijd heel veel energie. Dingen van de grond trekken, teams maken met een doelstelling, met een ideaal. En dan dat ideaal verwezenlijken. Het proces er om heen vind ik erg leuk en het uitwerken van plannen vind ik spannend en geweldig. En vooral als het dan succesvol tot voltooiing komt. Als het gelukt is. Dat geeft mij altijd een kick. Heerlijk vind ik dat dan om er met gepaste trots op terug te kijken en met een beetje weemoed dat het proces geëindigd is. Maar ook alweer uitkijken naar de volgende klus.

Ik hou van uitdagingen..
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Matrix
Berichten: 1065
Lid geworden op: 22 aug 2009 22:25
Locatie: Friesland.

Re: Jouw dromen voor de toekomst, kom maar op

- Ongepaste dingen met Matrix doen :oops:
Ik zie dat de twee DDR'ers elkaar al hebben gevonden :D Hahaha!
Hahaha. :lol: Maar inderdaad, ja, ik mag JT graag.

Ik weet eigenlijk niet wat mijn dromen zijn. Tja, als ik even buiten het realisme stap: Een gigantisch huis met een gameroom, bioscoop, een paar miljoen, eigen bowlingbaan, een butler en schoonmaakster , en verder kunnen doen wat ik wil waaronder naar het buitenland gaan.

Op zich zou ik dat wel willen. Aan de andere kant maakt het me ook niet bijzonder veel uit. Ik wil me minstens gewoon kunnen redden zonder afhankelijk te zijn van derden, en verder zoveel mogelijk de dingen doen die ik leuk vind. :) Carrière maken interesseert me bar weinig. Ik wil genoeg hebben om rond te kunnen komen, en verder probeer ik eigenlijk zo weinig mogelijk in de toekomst te leven en per dag te kijken wat er op mijn pad komt. Ik wil leuke vrienden hebben/houden, een leuke vriendin hebben/houden, en ik hoop nog zo lang mogelijk van mijn ouders te genieten. Ook zou ik me nog meer willen verdiepen in filosofie, psychologie en wetenschap, maar niet in de vorm van een opleiding. Ik vind het gewoon een leuke hobby. Oja, en ik wil een 300-game gooien met bowlen. :roll:
lunula

Re: Jouw dromen voor de toekomst, kom maar op

ik zou heel graag manager worden/ blijven bij het bedrijf waar ik nu zit...

ik wil heel graag weer een paardje

ik wil vrijheid
Timothy Lee

Re: Jouw dromen voor de toekomst, kom maar op

voordat ik mijzelf weer lekker voor bij streef... en doelen zet die nog niet haalbaar zijn..
Zie ik mij wel volgend jaar weer op de planken staan of et bord..
Samen weer gezellig met vrienden skieen/snowboarden.. (wat mis ik dat zeg)
Mickey~

Re: Jouw dromen voor de toekomst, kom maar op

leuk topic, ook veel leuke ideeen!

mijn dromen zijn:

- ooit weer in de hulpverlening aan de slag kunnen, andere mensen kunnen helpen.
- kinderen krijgen
- een reis naar en door nieuw zeeland maken
- een reis naar tibet en nepal maken
- genezen van mijn psychische klachten
- een onrealistische droom, maar toch: dat mijn vader misschien ooit toch nog weer beter wordt. Dat ze iets uitvinden wat ze voor hem kunnen doen.

Er zijn ongetwijfeld nog meer dingen die me nu niet zo een twee drie te binnen schieten.
ToonAlfrink

Re: Jouw dromen voor de toekomst, kom maar op

Heerlijk topic!

- Cum laude slagen dit schooljaar
- Kunstmatige intelligentie studeren. Dan wel harvard, oxford, cambridge of een andere grote naam, dan wel een honours programma volgen
- De man worden achter de huishoudrobot (zoals in i robot, de film)
- Of een carriere bij Google

Die zit. De opschepperij had ik even nodig. Vraag niet waarom, het ia immers een psychologisch forum dus zoek maar op of zo :)

Terug naar “Positieve verhalen en tips”