Maxy

Therapeutische werkingen: LSD

Ja, echt. Ik ben een jongen gediagnosticeerd met: ADHD, PDDNOS, onderliggende depressie...

Loop tegen ontzettend veel dingen aan in het leven, en ben al van kleins af aan aan het zoeken naar rust, helderheid, (zelf)vertrouwen en euforie.
Ooit, in een zelfdestructieve periode ben ik een hoop drugs gaan gebruiken. Totdat het moment aanbrak waarop ik kennis maakte met psychedelische drugs. Er ging een wereld voor mij open, zeker toen ik mijn eerste zegel LSD innam. Ik wil echt niemand aanraden dit zo ook te doen, maar wat ik ervan verneem is dat ik de maanden daarna kan zijn wie ik echt ben als alles optimaal lijkt te werken. Kan het een placebo-effect zijn? Ik weet het niet. Het lijkt mij wel, want ADHD kan bijv. eigenlijk alleen (tijdelijk) verholpen worden door het gebruik van medicatie, maar waarom ben ik (tijdelijk) gemotiveerd te lezen, huiswerk af te maken, sociaal te doen, goed mijn best te doen de maanden na zo'n vreselijk, boeiende, heerlijke, warme, maar confronterende LSD trip? En het gaat echt alleen om de substantie: LSD, want paddo's, mescaline, ayahuasca, die hebben allemaal weer een iets andere uitwerking op mij (ligt ook aan de trip)

Nu vraag ik mij af of mensen bekend zijn met dit fenomeen, en of ik er iets meer over kan lezen..(wat ik het liefste zou willen, is meer begrip krijgen, want men verklaard mij voor gek als ik hierover praat)
Maxy

Re: Therapeutische werkingen: LSD

Nu schijnt dit een effectieve vervanger te zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/Alpha-Methyltryptamine (mits het in lage dosis wordt gebruikt. Dan krijg je de voordelen van wat ik in de 'afterglow' ervaar na een LSD trip)
Sander1986

Re: Therapeutische werkingen: LSD

Nooit ervaren. Ik ben er wel een tijdje, in een slechte periode, in geïnteresseerd geweest. Ik heb geen ADHD, maar wel PDD-NOS en misschien een angststoornis. Ik heb het uiteindelijk niet geprobeerd, omdat het niet 'eigen', authentiek voelde. Ik ben ook terughoudend geweest omdat het op mensen met psychische problemen een behoorlijk negatieve uitwerking kan hebben. Heb jij dat ook zo ervaren? Misschien moeilijk om te zeggen, want je weet natuurlijk niet wat het effect is als je geen ADHD en PDD-NOS had gehad. En heb je ervaring met XTC?
Maxy

Re: Therapeutische werkingen: LSD

Ja, ik ben bekend met XTC pillen en pure MDMA kristallen. Beiden konden niks voor mij betekenen, behalve mogelijke hersenschade. Alhoewel fietsen op een halve XTC pil echt wonderbaarlijk lekker verliep.
Ik lees weleens dat men MDMA aanraadt aan mensen met een autistische stoornis, omdat je zin krijgt om te communiceren met mensen, maar bij liep het juist uit op innerlijke onrust, omdat ik inderdaad zin had om mensen te knuffelen en met ze te praten, maar ik voelde me zo gedesoriënteerd dat ik niet wist hoe ik mezelf moest uitdrukken, en maar heel onzeker, angstig, maar glimlachend en genietend van de warmte, heel stil in een hoekje ging zitten. Je moest dan ook voorstellen dat dit nogal raar leek in een club vol met sociale mensen. Ik kon eigenlijk alleen nog maar lachen en houden van de mensen om mij heen, terwijl ik veel aansprak kreeg (waarschijnlijk omdat ik zo verliefd en vrolijk keek), maar hier niks mee kon doen. Wat als gevolg had dat ik mij heb rot geschaamd (schamen doe ik vrij snel) de weken daarna, en dit resulteerde in SPIN, naast een lege serotonine level.
MDMA is het mij niet waard, en zeker niet de kater die daarop volgt, want die is echt zeer vreselijk.

Heb jij ook psychedelische drugs geproefd? Op de LSD zie ik in één keer alles zeer helder en duidelijk. Wat ook ontzettend confronterend kan zijn, maar de maanden daarna heb ik opvallend minder last van allerlei negatieve symptomen, en ben ik weer gemotiveerd om van alles te leren en te doen. Het spijt mij zeer, maar dit is 10x beter dan ritalin/dexamfetamine/concerta/risperdaal/antidepressiva...In mijn geval dan.

Wat ook een interessant stofje is, is: Alpha-MethylTryptamine. Dit schijnt in een lage dosis veel beter te werken dan de huidige ADHD medicijnen, en het is goedkoop, dus hier ga ik mijzelf aan wagen de komende tijden.
Sander1986

Re: Therapeutische werkingen: LSD

Ik heb nooit psychedelische drugs geproefd nee. Ik denk er wel eens aan, maar waarschijnlijk durf ik het risico niet te nemen. Ik ga binnenkort voor het eerst een psychologische behandeling krijgen, dus ik kijk eerst wat dat uithaalt.

Ik heb verschillende mensen over MDMA gehoord. Degenen die het niet op een feest, maar gewoon thuis op de bank met een paar vrienden/vriendinnen hebben geprobeerd, vertelden positievere ervaringen dan degene die het op feestjes had. Over die lege serotonine level heb ik ook gehoord ja. Wat voel je dan? Depressie? En wat is SPIN?

Over dat a-MethylTryptamine ga ik zo even op die wiki link lezen.
Maxy

Re: Therapeutische werkingen: LSD

Precies, LSD is was voor mij het aller laatste red middel. Nu zie ik ook heil in EMDR.

SPIN: http://books.google.nl/books?id=myG1HUo ... ie&f=false

Ja, als je het doet kun je het inderdaad beter thuis doen, maar alsnog kun je dichtklappen, omdat je niet weet wat je aanmoet met al die gevoelens, verleidingen en gedachtegangen..

Een dip na MDMA gebruik is ronduit vreselijk, althans zo had ik het beleeft. Die van zwaar amfetamine gebruik is nog erger, maar dit was al vreselijk. Je voelt gewoon hoe je heel traag weer hersteld en ja, dat kun je vergelijken met depressie, de neiging om steeds te willen huilen, je bed niet meer uit willen komen, je ziek melden, negatief denken...

Terug naar “Positieve verhalen en tips”