Mickey~

kijk naar wat je wél hebt!

Het is vaak zo moeilijk, ipv kijken naar wat je niet hebt, kijken naar wat je wel hebt.
Maar vandaag had ik een gesprek met een psy die (eindelijk!) de psychiater maar eens even geregeld had ter overbrugging.
Kende die hele man niet en kom er waarschijnlijk ook maar twee keer, maar toch was het wel een prettig gesprek.

Maar goed, die man wist mij wel eventjes te vertellen waar ik allemaal wel succesvol in was ipv waar het allemaal even niet zo lekker gaat. namelijk dat ik veel lieve vrienden heb (en dan ook echt véél, volgens hem ook meer dan gemiddeld, klopt denk ik ook wel) een goede stabiele relatie, en toch maar mooi twee studies gedaan, nouja, waarvan een dan niet helemaal afgerond... ondanks alles.

Ja, dat is eigenlijk wel zo.
Ik moest nog bijna huilen, maar dan van schaamte.
Om de dag dat ik al mijn pillen innam omdat ik volgens mezelf niets meer had - geen werk meer, geen dagvullende taken, geen zinvol bestaan.

Maar was ik daarbij even vergeten mijn lieve vriend, mijn lieve vader, al mijn vriendinnen en mijn beste vriend...
waarvan de paar die weten wat er gebeurd is (heb t ze heus niet allemaal verteld, maar mijn vriend en beste vriendin weten t natuurlijk wel) het vreselijk vonden dat ik dat deed, en die me achteraf ook wisten te vertellen dat ik hen best wel pijn had gedaan door mijn actie (naast heel veel lieve dingen die ze zeiden hoor!).
alsof zij er niet toe deden....

nouja dat is natuurlijk niet zo. ze doen er heel veel toe. alleen ik zag het even niet meer, dat wat ik wel had.
Werd duidelijk door de overgeladen brievenbus met lieve kaartjes en brieven die ik na dit alles kreeg.
Niet dat diegene wisten wat er gebeurd was overigens, maar ze wisten wel dat ik die hele week er al helemaal doorheen zat, en daar hadden ze op gereageerd.... wist ik dat maar voor die middag, dat al die post onderweg naar mij was, dan had ik het vast niet gedaan....

Anyways, de boodschap is, kijk eens om je heen, en zie hoeveel je nog wel hebt!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: kijk naar wat je wél hebt!

Mooie boodschap Mickey :) :knuffel:
Inzicht als Uitweg..
viooltje

Re: kijk naar wat je wél hebt!

ik wist het, ik wist het dat deze topic bestond en ooit gelezen had

ik heb er iets mooi van geleerd en nu, wie nog?

love3
Pokemonk

Re: kijk naar wat je wél hebt!

Wereld van verschil mbt het andere actuele topic van deze topic starter

Terug naar “Positieve verhalen en tips”