miss sunshine

Tips voor een fijn leven

Tijdens mijn studie psychologie en gewoon in het dagelijks leven ben ik enkele tips tegen gekomen
voor meer geluk in je leven. Deze vind ik zelf altijd wel nuttig, misschien dat iemand
er hier ook iets aan heeft.
1. Geef anderen complimentjes, mensen vinden complimentjes krijgen bijzonder fijn, het geeft
ze een goed gevoel. Daardoor zullen ze jou aardiger gaan vinden en geven ze waarschijnlijk
ook zelf vaker complimentjes terug. Maar let op: doe het wel gemeend, en overdrijf niet!
Maak vooral complimentjes op datgene wat diegene lastig vind, of waar diegene moeite mee heeft.
2. Niet altijd pleasen. Pleasen is iedereen altijd tevreden proberen te houden. Dat deed ik ook lange tijd,
maar dat is niet echt fijn voor jezelf en op een gegeven moment kun je niet iedereen meer tevreden houden en zul je keuzes moeten maken.
3. Schrijven. Als ik ergens mee zit maar ik wil het niet delen / ik houd het gewoon liever voor mezelf dan schrijf ik het op. Schrijven is een goede vorm van zelf hulp. (Klinkt wel drastisch, zelfhulp, maar iedereen zit wel eens ergens mee)
4. Niet te veel vrienschappen hebben. Ze worden dan oppervlakkig omdat je je aandacht te veel
moet verspreiden. Een paar goede warme vrienschappen is beter dan 40 oppervlakkige vrienden.
5. Sporten: als je sport komen en stojes vrij die je blij maken. Net zoals het effect van chocola en sporten
is ook nog eens goed voor de gezondheid ;)
6. Ervaar alles, behoud alleen het goede. Deze uitspraak deed een bekend filosoof eens: Seneca. Wie weet kom je wel een bijzondere, verrassende nieuwe interesse tegen.
7. Ga om met oude mensen. Oude mensen zijn vaak zeer wijs, ze hebben alle fases van het leven immers al eens meegemaakt. Ze hebben vaak een goede kijk op het leven en kunnen meestal goed advies geven.
Fred Haché

Re: Tips voor een fijn leven

Gegroet,

Ziet er goed uit. Binnenkort komt mijn site www.diptips.nl met nog meer tips. Wel heb ik het idee dat ouderen mensen wellicht meer levenservaring hebben, maar niet persé meer levenswijsheid. Ik woon hier in een 55+ flat met veel mensen 65-90 jaar, en ik vind dat sommige mensen hier de wijsheid hebben van een puber. Overal kijken of er nog wat te zeuren valt.

Meer prettige ouderen hoor.

Vrgr. Fred
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: Tips voor een fijn leven

goh ik doe het redelijk goed op die lijst (als je dan sport met chocola vervangt 011 )

belangrijkste is toch dat k blijf proberen [blink]
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)
Fred Haché

Re: Tips voor een fijn leven

Ik zal in vervolg met nog meer smaak een Bonbonbloc nemen!!

Eindelijk zonder schuldgevoelens chocola eten, hahaha [027] .
Lou

Re: Tips voor een fijn leven

momo schreef:goh ik doe het redelijk goed op die lijst (als je dan sport met chocola vervangt 011 )

belangrijkste is toch dat k blijf proberen [blink]

Opzich scheeld sport niet veel van choco, je krijg er allebei een waarderings gevoel van namelijk. :lol:
bobomelo

Re: Tips voor een fijn leven

Zit best wat in, in die lijst!
dus nu staat ie onder mijn "toon eigen berichten"altijd handig :P

als je nog meer tips hebt : kom maar op
bobomelo

Re: Tips voor een fijn leven

in welk jaar zit je trouwens van je studie?(of ben je al klaar?)
g-wit

Re: Tips voor een fijn leven

Ik ben even het lijstje afgegaan, en merk dat ik eigenlijk bijna alles doe van de 7 punten, ik heb goede vrienden, geef vaak complimentjes, sport, en werk in de thuiszorg. Alleen dat schrijven kan ik echt niet, dat deel ik dan wel met andere. Als ik ergens mee zit, krop ik het niet op, dan zeg ik het gelijk. Toch ben ik wel vaak gestressd, vraag me af waar dat dan vandaan komt

Terug naar “Positieve verhalen en tips”