masterprawish

muziek als kalmering

02 mar 2009 20:05

Hoewel iedereen een eigen muzieksmaak heeft, dat kan varieren van hard rock tot alternative rock, of van blues tot rap, het is een middel om even te kunnen kalmeren, of je gedachtes weg te laten zinken.

Ik persoonlijk luister(de) behoorlijk wat (sombere) rock muziek. Ik kreeg echter advies van een klasgenoot om oosterse meditatie muziek te luisteren. Na wat rondneuzen om youtube heb ik een aantal prachtige video's gevonden waar m.b.v meditatiemuziek en prachtige landschappen depressie en stress schijnt te verminderen. Ik heb al 2 dagen lang sochtends, smiddags en voor ik slaap ontspannn met ruim 10 minuten prachtige muziek.

Een aanrader voor degenen die moeite hebben met schoolwerk, gemakkelijk gestresst raken en negatieve gedachten krijgen!!

Drake

Re: muziek als kalmering

02 mar 2009 21:07

Naar mijn ervaring is "Dan Gibson's Solitudes" ook een aanrader voor rustgevende muziek.

Er zijn heel veel verschillende Solitudes cd's op de markt.

Ik heb er zowel een heleboel gekocht als een zooi gedownload een paar jaar geleden.

esje1973

02 mar 2009 22:08

Ik persoonlijk kan ook heel rustig worden van muziek, of ook juist heel super vrolijk, dan noem k bv Jan Smit of Nick en Simon, of ouderwetse 90er jaren happy house....

Remmyio

02 feb 2010 22:09

Ik luister ook vaak naar muziek want anders heb ik geen leven. Op de fiets is het noodzakelijk dat ik muziek luister zodat ik me niks aan trek van de buitenwereld. Ook wordt ik er vrolijk van, en ik krijg weer nieuwe energie

Ik luister naar

1 oldskool: jaren 80 en t/m 1994 (house, techno drum n bass, break beat/hardcore, chicago house,)
2 Disco uit de eind jaren 70 (77,78,79)
3 hardcore / gabber uit de jaren 90 en nu, hardstyle van nu
4 jaren 80 muziek
5 italo disco uit de jaren 80
6 Ub40, bob marly, en af en toe andere reage muziek
7 hip-hop uit de jaren 80

Dat was het wel zo'n beetje wat ik luister cheerqd5

patsas

05 feb 2010 02:33

Ik word vooral rustig van het zelf maken van muziek. Als ik het ff niet meer zie zitten, ga ik achter mijn piano zitten en speel net zo lang, tot mijn bui gezakt is. Vaak is dat niet langer dan een half uurtje. Ook een hele goede therapie. Ik merk dat mijn dochter precies hetzelfde doet als ze niet lekker in haar velletje zit!!

love3

Liefs,
Patsas
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!

Zoeza

05 feb 2010 13:41

Ik kan me zo laten beinvloeden door muziek. Zo afhankelijk van de stemming. Mijn stemming kan zelfs omslaan als ik een nummer hoor dat me raakt of waar ik een herinnering aan heb. Dat is heel erg gekoppeld bij mij. Er is zoveel emotie, gevoel, herkenning in te vinden.

zappo

08 feb 2010 00:26

ik speel heavy metal shred gitaar.. maar als ik echt weg wil dromen zet ik de vier seizoenen van Vivaldi op. Klassieke muziek ontspant op een of andere manier

Elliot

17 mar 2010 13:14

Ik word ook erg rustig en kalm van muziek :D , altijd als ik van stage thuis kom, ga ik direct muziek luisteren om tot rust te komen :D

Terug naar “Positieve verhalen en tips”