K'tje

Haaruitval

Ik heb het laatste half jaar veel last van haaruitval? Kan dit komen door stress?
Het is maar goed dat ik veel haar op mijn hoofd heb, maar ik vind het toch wel vervelend, na iedere keer borstelen vraag ik me af of het nog een keer gaat ophouden.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Betty

Re: Haaruitval

Het schijnt dat 60 tot 100 haren verliezen per dag heel normaal is.

Stress kan haaruitval veroorzaken,dus de vraag is wat geeft jou stress?
klaariskees

Re: Haaruitval

je lijkt dus al wel te kunnen constateren dat je last van stress hebt K'tje?
zou ik me daar dus meer zorgen over maken, dan over die haaruitval. Van langdurig overmatige stress kun je nog veel erger dingen oplopen. Ondertussen zou je ook eens wat extra vit B complex kunnen gebruiken. Gezond eten: veel zaden, granen en peulvruchten, dat kan soms bevorderend zijn voor een welige haardos
K'tje

Re: Haaruitval

Bedankt voor jullie antwoorden.

Het moet wel stress zijn. Ik heb al meer dan twee weken 's nachts niet geslapen omdat ik de hele tijd loop te piekeren. Daarvoor ging het iets beter, maar was ik ook vaak 's nachts "beneden".

Hetgene wat voor mij dit keer heel moeilijk was om de baan niet te accepteren die mij werd aangeboden en nu even te kiezen voor mezelf. Mij is namelijk geleerd dat niks doen niet mag, een uitkering aanvragen is uit den boze, het gaat wel goed met hun dochter, uiten van je problemen naar "buiten" mag niet, thuis over je problemen praten kon niet. Dit is nog maar een kleine opsomming, dan heb je misschien een beetje een idee wat er speelt.
Megil

Re: Haaruitval

misschien iets stoms, maar draag je je haar in een staart?

omdat je zoveel haar per dag kwijt raakt, dat kan niet als het in een staart zit..
dus als je dan je haar los doet en dan gaat kammen komt er idd meer haar uit.

het kan overgens ook door stress komen wat hierboven al gezegt was
ook sluit ik me aan bij de voedingtips

succes
K'tje

Re: Haaruitval

Megil ik heb mij haar inderdaad vaak in een staart.
Wanneer ik toch het meeste merk, als ik onder de doche ben geweest en dan mijn haren ga kammen. Het klinkt heel vies, maar dat doucheputje zit vaak vol met mijn haren.
-Judith-

Re: Haaruitval

Ik heb er de laatste tijd ook weer veel last van....het is niet bij te houden om het op te zuigen....de badkamer is een stort als ik m'n haren gewassen en geblazen heb.... zou het de tijd van het jaar zijn ? Of toch maar vitaminen bij innemen ? Stress heb ik niet...ik krijg eerder nog last van een bore-out dan van een burn-out denk ik met al dat werk op het werk....not !
Susan

Re: Haaruitval

Kan inderdaad door stress komen.
Een kuurtje biergist tabletten (vitamine B) wil nog wel eens helpen.
Opa Black

Re: Haaruitval

Chinese roos (Hibiscus sabdariffa)

Gebruikte delen en herkomst

Hibiscus komt ook in Nederland voor maar wordt vooral gekweekt in het midden Oosten en Azië, in het bijzonder in China. De bloesem wordt gebruikt in de geneeskunde en magie. Het is een geheel andere soort dan bij ons in de tuinen wordt aangetroffen.

Te gebruiken bij

* te hoog cholesterol
* stress
* haaruitval

Geschiedenis en volksverhalen

De bloemen worden in de wicca o.a. gebruikt om geliefden aan te trekken en is daarom een onderdeel van veel liefdes wierook mengsels. In het midden Oosten wordt de thee als lekkernij gedronken.

Dagdosering

Week 15 gram hibiscusbloemen 1 tot 2 uur in 1 liter koud water. Breng het aan de kook. Dan meteen van het vuur en zeven.

Bijwerkingen en interacties

Niets bekend.
Carolien

Re: Haaruitval

K'tje, bij ons in de familie, is er ook een vrouw, met ernstige haaruitval, bij haar is het een ziekte, en op den duur was ze kaal, nu draagt ze een pruik, wel van echt haar, natuurlijk is ze daar niet blij mee.

Ik hoop dat het voor jou tijdelijk is, en je haar weer gewoon gaat groeien, vooral voor een vrouw, is dat verschrikkelijk.

En hoop het allerbeste voor je!!!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Haaruitval

Alopecia is een ziekte waarbij plaatselijk veel haaruitval voor kan komen. Het verergert door stress.



http://nl.wikipedia.org/wiki/Alopecia_areata
Inzicht als Uitweg..
Lou

Re: Haaruitval

zou ook in je genen kunne zitten natuurlijk. cheerqd5 Misschien een familie lid ook een beetje kaal.
Zoeza

Re: Haaruitval

Ik borstel mijn haar altijd voor ik ga douchen. Er zitten altijd wel een aantal haren los. Als je lang haar hebt, lijkt het ook al snel veel. Mensen met kort haar verliezen ook veel haren alleen die zie je niet zo makkelijk. Ik weet niet hoe oud je bent maar ben je toevallig zwanger geweest? Na een zwangeschap verlies je namelijk ook heel veel haren.
Tananas

Re: Haaruitval

Haaruitval heb ik in erge maten last van. Grote kale plekken op mijn hoofd. Mijn huisarts schoof het af op de medicatie (prozac) het kan maar is heel zeldzaam. Naar lang doordrammen blijkt het inderdaad alopecia te zijn. Ik merk wel dat stress bij mij ook een grote rol speelt. Er zijn periodes dat mijn haar weer groeit maar heel langzaam en zo'n volle bos als vroeger is het niet meer.

Het is vervelend en ik wens iedereen die dit heeft dan ook succes!
Mickey~

Re: Haaruitval

nog een vraagje: eet je wel goed en gezond?
Als te weinig of te ongezond eet kan je haar ook uit gaan vallen.

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”