storm

wegvallen

Al enige jaren heb ik hier met regelmaat last van. Een lichte vorm is duizelingen en op de grond vallen. Soms spontaan door de knieën zakken. Ik voel het niet opkomen maar gebeurd plotseling.
Een tijd geleden wel maar dat leek iets anders. Ik kreeg het erg benauwd, het werd licht in mijn hoofd , begon te trillen en het werd zwart voor de ogen. Toen wist ik dat ik snel moest gaan liggen. Had ik dat niet gedaan dan was ik flauw gevallen. De hele dag heb ik die bevingen gehad.
Een ernstigere vorm is dat ik plotseling wegval en wakker schrik als ik ben gevallen. Vooralsnog heeft dit alleen nog materiële schade opgeleverd. Het is wel levensgevaarlijk want dit is ook een paar keer in de auto gebeurd.
Iets anders wat vervelend is dat is dat ik soms niet kan reageren. Ik wil bv een deur openen maar weet de handeling niet te verrichten. Dit gebeurd buiten soms ook en dan is het gevaarlijk. Ik moet bv voorrang verlenen en een stemmetje roept stop maar ik loop of rijd door omdat ik die handeling dan niet kan verrichten. Op dat moment breek de paniek wel los.

Een scan leverde niets op wb afwijkingen. De bloeddruk is goed. Het gewicht is goed. Ik houd mijn dagelijkse structuur onder welke omstandigheden dan ook in tact. Dagelijks maak ik en paar lange wandelingen om voldoende beweging te hebben.
Het enige wat bedacht kon worden is dat het spanningsverschijnselen kunnen zijn. Ik vroeg me af of dit herkenbaar is voor anderen.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: wegvallen

Bedoel je met een scan, een hersenscan ?
Inzicht als Uitweg..
storm

Re: wegvallen

ja, dat bedoel ik daarmee. Geen afwijkingen of beschadigingen.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: wegvallen

Hm.. dat was het eerste wat in me opkwam toen ik het las. Epilepsie of iets anders met de hersenen. Een neurologisch iets.

Slik je medicatie die dit kan veroorzaken ? Bijwerkingen ?

Hoe zit het met je voeding ? Je ijzergehalte ? Heb je je bloed laten testen ?
Inzicht als Uitweg..
Faker

Re: wegvallen

Handelingen niet weten te verrichten, dat herken ik wel, net als dat je weleens niet op een woord kan komen of dat je je rot loopt te prakkiseren over een naam van iemand..terwijl je het woord of de naam vanmorgen nog noemde lijkt het dan of je het hele woord nooit hebt gekend..
Tegen mij zeiden ze dat ik me dan teveel in mezelf had teruggetrokken zodat daardoor sommige handelingen soms eventjes niet werden herkend ik m n hoofd..
Als ik het had raakte ik in paniek want ik dacht toen echt dat ze waren begonnen met m n geheugen te wissen...
Weet je wat ik ook meemaak, misschien herken je het wel..
Ik ga naar de keuken, koffie halen, ik kom in de keuken en sta te denken en te denken, wat kom ik hier dan doen?
Ik loop terug en ga daar de situatie terugdenken en opeens, ow ja, ik zou koffie halen..

Sterkte Storm..
-Judith-

Re: wegvallen

Benauwd krijgen, licht in je hoofd, en flauwvallen....dat lijkt een beetje op hyperventilatie in een of andere vorm ? Maar ok, ik ben geen dokter....

Ik wens je veel sterkte Storm, ik denk aan je !

Lieve knuffel,
Judith :love3:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: wegvallen

Storm ik zat nog even aan een vorm van suikerziekte te denken. (bloedsuikerspiegel die niet goed is).

Dan kan je ook deze symptomen hebben.

Je zult echt even onderzoek moeten laten doen, om bepaalde dingen evt. uit te sluiten.
Inzicht als Uitweg..
storm

Re: wegvallen

Epilepsie dacht ik eerst ook omdat dit in de familie voorkomt. Dit is niet aan het licht gekomen.
Medicatie gebruik ik principieel niet.
Als er iemand is die gezond en gevarieerd eet op vaste tijden dan ben ik het wel, met uitzondering van afgelopen week dan.
Ik drink voldoende water per dag, 1 biertje per week en minimaal 3 stuks fruit per dag.
Bloed is getest en is goed.

Ik herken wat je zegt, Franje want heb het ook vaak.
Mijn korte termijn geheugen is slecht. Ik heb eens testen gedaan en bakte er niets van. Ik heb ook symptomen van O.P.S. maar dat kan niet vastgesteld worden. Dat komt omdat er twee centra zijn in het land die dit kunnen onderzoeken maar alleen de reistijd is voor mij al te lang. Vervolgens moet ik dan nog langdurige zware testen afleggen.
Eigenlijk zou dit gegeven al voldoende moeten zeggen...
Niettemin kan het daarom niet onderzocht en erkend worden.

Het benauwd worden was een uitzondering. Doorgaans val ik zonder het te weten ineens weg.
Het is niet dagelijks of wekelijks maar ineens is het er. Ik koppelde het eerst aan spanningen maar het kan ook gebeuren dat ik relatief minder gespannen ben dan in extreme tijden.
Alles wat in de mogelijkheden ligt is naar gekeken maar de oorzaak is onbekend.
Soms zijn er periodes dat het wat vaker vergezeld met duizelingen meer terug komt. Dan kan ik er op anticiperen en buiten de deur geen gekke dingen doen.
Als ik een hele goede dag heb durf ik hooguit een half uurtje auto te rijden. Verder gaat niet meer omdat het teveel concentratie kost. Dit durf ik dan ook alleen op tijden dat ik geen last van het wegvallen heb. Zoals gezegd kan het dan toch optreden en heb het met de auto ook een paar keer gehad. Als je hier bij stil moet blijven staan wordt je echter gek en kun je helemaal de deur niet meer uit. En dit doe ik al veel te weinig op dit gebied.
storm

Re: wegvallen

En ik ben niet van de (soft) drugs en dit ook nooit geweest.
Gezond eter, bijna onthouder van alcohol, ik rook niet en met dat ene lichaamsdeel plas ik alleen en doe er verder niets mee. Ik ben een droogkloot. :oops:
Dat zal de oorzaak moeten zijn.
Faker

Re: wegvallen

Storm kun je niet daarheen voor onderzoek met iemand anders omdat het gevaarlijk is als je zelf rijdt?
Vraag je dokter of daar een oplossing voor is?
Ik weet niet of dat bestaat maar kan je dokter niet een taxi voorschrijven anders kun je niet onderzocht worden..
Als het heel duur is dan wil je ook helpen, moet je het alleen even zeggen..
Tineke

Re: wegvallen

Ik heb het ook heel vaak gehad toen ik kind was.
Is waarschijnlijk inderdaad spanningen.
Heb ook verschillende onderzoeken gehad waar niks uit gekomen is.
Heb er nu geen last meer van.
storm

Re: wegvallen

Het zit hem vnl in de duur van de inspanningen, Franje. Als ik een paar uur gereden wordt dan ben ik ook gaar. Dat komt door de indrukken en ben dan al niet meer in staat een gesprek te volgen.
Die testen zijn zwaar en zal ik in een dag niet kunnen afwerken.
Psych. testen die ik hier heb gedaan heb ik ook in korte delen moeten doen. Dit heb ik zelf aangegeven omdat ik wist dat het niet meer binnen kwam bij me. Ik wilde zelf betrouwbare testen afleggen.
Ik voel me redelijk dom op dat soort momenten. :cry:
Het etiket waarop ik werd afgekeurd vond ik overigens zelf niet zo belangrijk. Ik wist dat het op was. Het onderzoek naar O.P.S. vond ik voor mezelf wel belangrijk.

Heb je dan nu ook minder last van spanningen, Tineke?
Tineke

Re: wegvallen

Nee, ik heb juist heel veel last van spanningen.
Ik loop ook nog bij het GGZ. Ben met een behandeling bezig van minimaal een half jaar nu bij de deeltijd.
Heb eerst bij opname vervangende dag behandeling gezeten 13 weken.
Tineke

Re: wegvallen

Ze dachten bij mij eerst ook aan epilepsie, omdat mijn moeder het heeft en mijn oma van mijn moeder haar kant ook had.
Ik heb met de geboorte wel een zuurstof te kort gehad en dat kan epilepsie veroorzaken.
Carolien

Re: wegvallen

Ook daar last van, ik heb een lage bloeddruk, ook bijwerkingen, van de medicatie, en de bloeddruk was al laag.
dan wordt het licht in mijn hoofd, en zou zo tegen de vlakte gaan.
Ik moet voldoende drinken, en ook zout gebruiken, dat houdt vocht vast.
storm

Re: wegvallen

Dan zijn de spanningen zich vast anders gaan uiten, Tineke.
Ik houd het bij mij ook op spanningen. Tenminste, de mensen die er voor hebben geleerd weten het niet maar vermoeden het ook.
Het is en blijft wel lastig en bovendien gevaarlijk.
Als je er continu rekening mee moet houden heb je geen leven meer. Ik houd er alleen rekening mee als het meer op de loer ligt.
Tineke

Re: wegvallen

Anders gaan uiten? geen idee. Ik heb het voor het laatst in 2005 gehad en toen zat ik ook vol met spanningen, Vroeger als klein meisje had ik er veel meer last van ook veel spanningen.
Bodyl

Re: wegvallen

Hoi Storm,

Ik herken je verhaal. Ik heb 5 jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt EEG gehad daar kwam niets uit maar de aanvallen bleven ik viel steeds flauw. Ik ben toen opgenomen in meer en bosch dit is een epileptische instituut. Daar kreeg ik de diagnose Ppea's Pseudo psychische epileptisch aanvallen. Heb daar 4maanden intern gezeten en na die 4 maanden had ik er geen last meer van. Google maar eens op dat woord dan kan je kijken of jij je hierin herkend.

groetjes bodyl
storm

Re: wegvallen

Bedankt Bodyl.

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”