Gebruikersavatar
Niek33
Berichten: 397
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:14

Re: Geen hernia, maar wat dan?

patsas schreef: Na een aantal behandelingen bij de manuele therapeut, is dit over gegaan.
Nu is het weer helemaal terug. Het begint met die zeurderige pijn en het schiet heel makkelijk in de kramp. Moet regelmatig gaan lopen, maar daarna moet ik echt zitten, want dat kan ik niet meer op mijn benen staan van de pijn.
Ook nu is het weer erg pijnlijk. Ik slaap hierdoor erg slecht, word er een beetje depri van, alhoewel daar verder geen reden voor is. Ik slik er wel pijnstiller voor, maar ben eigenlijk niet zo'n medicijnfreak.

Herkent iemand dit? En zo ja, hebben jullie tips?
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Geen hernia, maar wat dan?

Hoi Niek,

Wat je zegt, klinkt heel bekend, alleen klopt dat niet bij mij!!
Ik heb daarna nog lange tijd fysiofitness gedaan en bleef al die tijd last houden van mijn rug, ondanks alle beweging die ik had!! Nu heb ik wel wat minder beweging, maar fiets nog altijd en wandel veel, dus nog steeds in beweging en desondanks heb ik nog steeds last van mijn rug en nek!!
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Tineke

Re: Geen hernia, maar wat dan?

Hoi patsas,

Je verhaal klinkt wel heel bekend in de oren. Rugklachten wat uitstraalt naar je benen, last van je nek. Linkerarm wat af en toe pijn doet? Waar zit de pijn in je rug?

Ik heb zelf deze klachten ook. Sinds 1997. Bij mij is gebleken dat ik een scheve wervelkolom heb.
Het is een geboorte afwijking. Maar de klachten dus pas jaren later zijn ontstaan.
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: Geen hernia, maar wat dan?

Hoi Tineke,

De klachten zitten bij mij rechts, in mijn onderrug!! Ik heb daar een versleten wervel zitten. Maar door spanningen zitten ook mijn nek en schouders regelmatig vast!!
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”