Maryam

heeft iemand dit ook weleens?

Ik weet niet of ik op de goeie plek zit maar wist niet waar ik het anders kon plaatsen. Ik heb soms dat het net lijkt alsof ik ga vallen wanneer ik gewoon met mijn beide benen op de grond sta. Uit het niets voel ik opeens geen balans meer en dan heb ik moeite om rechtop te blijven staan. Het is echt eng, dat gevoel duurt ongeveer 5 a 7 seconden. Alles om mij heen draait. Het heeft niks te maken met niet goed eten, ik ontbijt altijd en eet heel goed, dus dat is het niet. Ik ken ook het gevoel dat wanneer je op de bank ligt en de bel gaat en je staat ineens op, dan wordt je duizelig je verliest je evenwicht en het wordt donker voor je ogen. Nou ongeveer dat gevoel is het alleen wordt het NIET donker voor mijn ogen en sta ik niet plotseling op, en in plaats van dat het in mijn hoofd draait, draaien dingen om mij heen waardoor ik balans verlies en heb dan het gevoel alsof ik ga vallen. Ik moet dan ook echt iets vastpakken of leunen. Het gebeurt ook niet vaak ofzo, soms tijdens het afwassen of als ik ergens sta. maar het is een raar fenomeen vind ik. Wie heeft dit nou ook?
lizzy

Re: heeft iemand dit ook weleens?

Ik heb die periodes ook weleens ja en misschien is je weerstand dan wat minder of is je suikerspiegel wat aan de lage kan of je bloeddruk is te laag.
Het kan vele oorzaken hebben, maar als het blijft dan zou ik toch maar eens naar de huisarts gaan.
Megil

Re: heeft iemand dit ook weleens?

ik heb er ook wel is last van
maar heb geen idee waarvan het komt
ik heb het wel is op de fiets gehad, was echt heel eng

maar ik zou als het nog even aanhoudt even naar de dokter gaan, beter een keer te veel dan een keer te weinig ;)
succes
Betty

Re: heeft iemand dit ook weleens?

Ik denk ook aan een lage bloeddruk,dokter kan je wel wat tips geven.

Vaak komt het ook nog wel eens voor dat je het koud hebt,dat je 7 truien aan moet zeg maar.Hoeft niet natuurlijk :)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: heeft iemand dit ook weleens?

Ik zou ook even naar een huisarts gaan. Het kan inderdaad iets met je bloedsuiker zijn of je bloeddruk. Het kan ook een verwaarloosde verkoudheid zijn die op je evenwichtsorgaan van invloed is (ontsteking). Het kan van alles zijn. Maar gewoon even wat laten checken kan nooit kwaad.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: heeft iemand dit ook weleens?

Hoi Myriam,
heb je het vooral als je stilstaat?
Zo ja, dan ben jij waarschijnlijk een van die mensen, die 'beweging' nodig heeft. om te voelen waar haar lichaam is in de ruimte. Als je een tijdje niet beweegt, maar stilstaat, voelt dta voor je evenwichtsorgaan alsof je "nergens in de ruimte" bent - met idd die draaiende sensatie. Waardoor je je moet vastgrijpen, wat gunstig is, want dat is eenbeweging.

Of te wel: kijk eens, of het helpt, als je een beetje heupwiegt of iets van dien aard om het te voorkomen.
Op langere termijn: als je lichaam de input van bewegig nodig blijkt te hebben, kan het zin hebben om eens rond te kijken bij sensomotorische training, "kinder" fysiotherapie of het INPP oid.

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”