Roos

Hallo

Hallo, ik ben Roos, een vrouw van 36 jaar.
Ik ben iemand die heeft extreem hoge spierspanningen in mijn lijf door extreme stress,
Opgedaan in mijn jeugd.

Mijn klachten zijn overbelasting en ontsteking doordat de aanhechtingen van mijn spieren onder spanning staan.
Ik kan niet uit bed zonder krukken, omdat ik vreeselijk veel pijn heb.

Inmiddels ben ik wel zo ver, dat ik begin te begrijpen dat mijn jeugd waarin ik affectief verwaarloosd ben en de daar uit voortkomende denkpatronen mij gebracht hebben tot wie ik nu ben.

Ik hoop dat ik hier beetje een mag meelezen en soms het een en het ander mag inbrengen over mijzelf en wat me bezig houd.
Een beetje steun mag vinden.

Lieve groet. Roos.
miek

Re: Hallo

Hallo Roos,

Heb je al stappen ondernomen om dat wat je in je jeugd hebt meegemaakt te verwerken. Hiermee bedoel ik, ben je al bij een psycholoog of zo geweest? Samen met een psycholoog werken aan een trauma uit je jeugd zou je een heel stuk stress kunnen besparen. Ik heb ook last gehad van (psycho)somatische klachten. Ik had enorme pijn aan mijn borstbeen, ik kon bijna niet meer ademen. Dit is overgegaan na ettelijke gesprekken met mijn psychiater, het verwerken van de trauma's uit mijn jeugd.

veel sterkte
Miek
inactieve gebruiker

Re: Hallo

Hoi Roos, welkom hier. Je ult op het forum veel lotgenoten dus ook veel leesvoer over jouw problematiek vinden. Hoop dat je er veel aan zult hebben.

Groetjes, Klaas
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Hallo

Welkom Roos.

Ik hoop dat je hier steun, troost en inzicht mag vinden.
Inzicht als Uitweg..
Roos

Re: Hallo

Hallo, daar was ik weer.

Ja ik heb therapie gehad om het verleden en plekje te leren geven en ik heb de afgelopen jaren heel hard gewerkt om patronen te veranderen die in mijn leven zijn geslopen.
Ik mag best zeggen met succes.
Daarmee zeg ik niet dat alles koek en ei is, maar gezien de situatie waar ik uit kom, ben ik erg tevreden en heb ik er zeker nog wel wat van kunnen maken in het leven.
Door mijn verwaarlozing in mij jeugd ben ik ontdanks alles toch een mens geworden die een fijne relatie kan onderhouden en vele hobby's heeft en een mooi huis heeft en een auto de kat enz

Ik kan nu goed in zien wat goed voor me is en ik kan ook keuzes maken die aansluiten bij mijn persoonlijkheid.
Ik ben verantwoordelijk voor mijzelf en ook voor de persoon die ik geworden en door het verleden, ookal is dat niet door mijn toedoen alleen.
Maar dat neemt niet weg dat er dingen in mijn geest verankerd zitten die toch nog steeds invloed hebben.
Ik heb jaren lang in mijn hoofd de problemen opgelost.
Mijn lijf vergeten.
Hevige emoties meegemaakt en hevige spanningen ervaren.
Ik ben lichamelijk uitgeput en moe.
Ik heb fybromyalgieklachten door jarenlange overbelasting.
Door diepe stress.
Nu is de tijd aangekomen dat ik met het lijf verder moet.
De overblijfselen zijn nu door veel pijn merkbaar.

Ik heb er voor gekozen om een jaar uit te trekken om lief te zijn voor mijzelf.
Ik vind het heel moeilijk om niet te mogen werken enz.
De keuzen maken om een jaar voor mijzelf uit te trekken was al een zeer moeilijke keuzen op zich.
Ik heb veel te lang met pijn doorgelopen.

Ik weet mss niet goed wat ik wel zoek.
Mss herkenning en erkenning.
Mss een ruggesteun en een interactie met mensen die dit herkennen.
Ik wil mss leren van hoe anderen met situaties omgaan.
Af en toe een klein beetje jammeren omdat er dagen zijn dat ik me k... voel.

Groetjes Roos.
Drake

Re: Hallo

Welkom op het forum! :hug:

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”