gewoon ikke

rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Ik word gek van mezelf, heb al een paar maanden erge last van mijn rug. de huisartsen orthopeed hebben er geen verklaring voor.
ben onder behandeling van een acupuncturist en die zei me de laatste keer je bent zo gespannen... dat kan daar ook mee te maken hebben.

ik zei tegen hem dat ik geen reden had om gespannen te zijn. ja zegt hij, maar je hebt wel een hele rotperiode vol spanning achter de rug.
die spanning komt nu naar buiten...
je begint je nu een beetje relaxt te voelen.

ja daar zou hij gelijk in kunnen hebben. na vele elendige jaren met veel spanning en onrust in mijn lijf begin ik nu aan mijn genezingsproces.
terwijl ik dacht dat ik dat al een jaar geleden had gedaan... na een opname... maar nee, zelfs het afbouwen van mijn AD's ging niet goed. ik wilde er van af, mocht van de huisarts en 2-2,5 week later weer de voledige dosis. het ging echt niet goed. mischien dat dat ook wel meespeelt in de stress... dat ik voor de bitenwereld me goed wil voelen zonder al die medicatie maar dat dat niet gaat.

mijn vriend zegt me vaak... wat maakt dat ene pilletje per dag nou uit als jij je goed voelt? ja dat is ookwel zo, maar waarom voel ik me dan vaak zo kl...e?
ik zit nu alweer 6 weken in de ziektewet en nee ik weet het niet meer. ik loop tegen de mur omhoog ](*,) ](*,) ](*,) gewoon omdat ik me verveel.

ik zou een hele dag kunnen :crybaby: maar daarschiet ik ook niks mee op.

de medicatie voor mijn rug helen niet. heb zware pijnstillers zei de arbo arts en ik moest me er aan overgeven en naar mijn lichaam luister.
ja dat roepen ze al 6 jaar dat ik naar mijn lichaam moet luisteren.

en ik kan zo goed een ander raad geven maar voor mezelf weet ik het echt niet meer....
ik wil van die pijn af... weer normaal aan het werk me goed voelen...

heeft er iemand raad of ook last van rugklachten zonder duidelijke oorzaak?

groetjes "gewoon ikke"
inactieve gebruiker

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

zelf heb ik jaren lang erge last van lage rugpijn gehad, en ook geprobeerd via de huisarts de oorzaak te achterhalen wat niets opleverde. Inmiddels weet ik niet meer wat het is, hoe het voelde, terwijl ik in die jaren waar ik het over heb wel eens op bed heb gelegen overdag om eventjes die rotrug niet te voelen. Ben er inmiddels heilig van overtuigd dat het in mijn geval een psychosomatisch verschijnsel was. Hoe dat werkt, geen idee. Misschien treedt er bij spanningen een lichaamshouding op (die je niet echt duidelijk kunt waarnemen mogelijk) welke dus slecht is voor de druk op de ruggewervels. Ik ben me wel meer bewust geworden van mijn lichaamshouding overigens en let er al heel lang op het bekken goed naar voren te brengen, bij het lopen, zitten, staan. Een tip die ik eens kreeg van een vriendin. Destijds hielp me dat niet van die rugpijn af, maar ik heb het vermoeden het goed naar voren houden van je bekken ook zeker nodig is om lage rupijn te voorkomen. Maar voor mij persoonlijk is het meest opvallende gegeven dat die rugpijn als sneeuw voor de zon is verdwenen sinds ik (nu twee jaar) volkomen van alle depressieve verschijnselen en alle neuroticisme af ben.

Met jou gaat het nu ook goed heb ik begrepen Ikke. Is daarmee ook die rugpijn misschien nu toch minder dan voorheen?

Groetjes, Klaas
amy lee

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Hoi Gewoon IKke,

Voordat ze bij mij een diagnose hebben kunnen stellen zei mijn huisarts dat ik chronische rug-, nek-, en schouderklachten had. Rugklachten heb ik al vanaf mijn 14e ofzo. Niets aan te doen, mee leren leven. Geen idee waar het vandaan komt. Maar dat is bij, zei hij toen, 95% van de mensen met rugklachten het geval. Niet te verklaren...

En dat is het lastige, dat het niet te verklaren is. Dat maakt het moeilijker om het te accepteren...

Sterkte ermee!

Groetjes amy lee
Mier

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Ik zelf heb ook de laatste 2 jaar last van mijn rug, maar vooral de laatste maanden is het erger geworden.
Ben nu ook onder behandeling bij een manueel therapeut en die heeft het toch wat los gekregen.
Bij mij wordt het juist erger als ik juist niks doe, afgelopen week was ik 4 dagen vrij en dan heb ik erg erg veel last van, terwijl ik nu een paar dagen werk het wel gaat en ik ook veel beter slaap doordat ik een goeie houding kan aannemen tijdens het slapen.
Het is erg vervelend en het verpest echt mijn vrije dagen, maar wat Klaas zegt klopt misschien wel, ik let nu veel meer op mijn houding en draai regelmatig mijn rug even en dat helpt zowiezo wel een beetje.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Ik kan je ook een manueel therapeut maar ook zeker een osteopaat aanraden voor zulk soort klachten. De manueel therapeut werkt meer met de gewrichten en botten.

De osteopaat gaat nog wat verder en gaat ook nog wat meer met de psyche en de organen aan de gang (is meer holistisch). Beiden worden door een beetje ziektekostenverzekering ook gewoon of gedeeltelijk vergoed. Ik heb er erg veel baat bij gehad in het verleden en kan het je zeker aanraden.

http://www.osteopathie.nl/content/welkom

http://www.integraalmedischcentrum.nl/i ... y=&page=14

http://www.stillness.nl/klachten.shtml
Inzicht als Uitweg..
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Lieve allemaal,

ik ben onder behandeling bij een acupuncturist die ook osthopaad is. hij kon me daar mee nu niet helpen omdat het TE VAST zit en te veel spanning.
hij kon geen duidellijke oorzaak vinden.

En wat het werk betreft, ik ben normaal vrachtwagenchauffeuse en die zittende houding moet ik nu juist vermeiden zeiden de behandelaars, zowel osthopaad als orthopeed als huisarts.

En ja het fijt ligt er dat toen alle depresieve gevoelens begonnen (met mijn 18 jaar) zijn twee jaar later de rugklachten begonnen. Alleen ik kon er mee werken en het was een "normale" pijn die je als chauffeuse toch wel hebt.

alleen sinds een maand of 4 zijn de klachten zo erg geworden dat ik nu ondertussen alweer 6 weken thuis zit omdat ik gewoon niet KAN werken. ik zou liever vorige week als vandaag weer begonnen zijn maar ik moest geduld hebben zeggen de behandelaars.

Nou dat geduld begint nu ver op te raken en ik word er zo moe van dat ik de depressieve gevoelens af en toe niet kan onderdrukken. Terwijl ik toch echt de goede kant op ga wat de depressie betreft.

maar ik vind het fijn dat jullie adviezen geven en ga ze dan ook zeker raadplegen!!!!!

dank jullie wel
dikke :hug:
Maar ik zit af en toe gewoon tehilen als een klein kind en dat zijn ze van mij totaal niet gewend, ik was altijd een harde tante die goed voor zich zelf zorgde en opkwam.
maar daar is nu zo weinig van te merken.
en daar heb ik echt de balen van.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Toch zou ik nog eens een andere osteopaat proberen.

Als het zo is, dat je beroep in conflict is met je gezondheid, is het misschien toch eens tijd om eens te kijken of je niet ander passend werk kan vinden waarmee je meer beweging krijgt. Ik kan me voorstellen dat zo'n zittend leven als chauffeur nou niet bepaald bevorderend is voor iemand met rugklachten.

Als je zulke klachten hebt, moet je juist in beweging blijven zoals veel wandelen, dan weer eens liggen, dan weer eens zitten..

Is het geen optie om ander werk te gaan doen ? Is er iets wat je aanspreekt ?

Of je nou een harde tante bent of niet, pijn is pijn.. en dat heeft nou eenmaal zijn weerslag op je lichaam en zijn. Ik denk zelfs dat mensen die hard zijn voor zichzelf er juist veel te lang mee door blijven lopen..en daardoor juist meer schade hebben ?
Inzicht als Uitweg..
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

ja daar zeg je iets mystica!!!

ik loop overal te lang mee door, heb een behoorlijk hoge pijngrens opgebouwd de laatste jaren.
Maar werk ja ander werk zou ik zelfs heel erg graag gaan doen maar ik kom er nergens tussen!!!!
heb al op verschillende functie gereageerd, maar of ik ben te oud of heb geen ervaring.
Ik ben ook kapster en nagelstyliste, dus zit ik te dubben of ik voor mezelf ga starten of niet.
het is best een risico qwa salaris natuurlijk maar misschien moet ik dat wel doen die swits... nog even goed over nadenken!!

maar iig bedankt voor het meeleven :)
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Volgens mij heeft je werkgever ook een inspanningsverplichting om samen met jou te kijken naar passend werk, arbeidsreintegratie.

http://www.wetpoortwachter.nu/

Ga naar Vragen en Antwoorden op die site, druk op Lees Verder en kijk dan bij het aantal weken verzuim (volgens mij bij jou thema 2). Er dient een plan van aanpak te komen en een reintegratietraject.

Je werkgever en jij hebben beiden een verplichting naar elkaar toe om e.e.a. op papier te zetten en te gaan regelen.

Wees erg voorzichtig met het zomaar stoppen met je werk omdat je iets anders wilt proberen. Je kan er veel rechten mee verliezen. Ik zou eerst maar eens kijken naar een reintegratie traject. Als dat tot op een bepaalde hoogte lukt, dan kan je daarnaast misschien voorzichtig eens kijken of er wat droog brood te verdienen valt met kappen en nagels styleren. Wel goed informeren bij een bedrijfsarts of arbeidsdeskundige in hoeverre dit kan als je wegens ziekteverzuim deels thuis zit.

Nog meer info:

http://www.werkennaarvermogen.nl/re_poortwachter.htm

http://www.fnvbondgenoten.nl/dossiers/d ... er/269719/

Let vooral goed op wat je rechten maar ook plichten zijn. Anders zou je jezelf wel eens in de moeilijkheden kunnen werken.
Inzicht als Uitweg..
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

ohohoh...
ik word gek van deze pijn, heb al een pijnstiiler extra gekregen van de huisarts en nog gaat die pijn maar niet weg.
Echt gek word ik ervan... word van het kastje naar de muur gestuurd....

Ik heb je advies nog opgevolgd mystica....
een vriendin van meloopt al jaren bij een ostheopaat en ik mocht vandaag even snel tussendoor en die zei het zelfde als waar ik nu bij onder behandeling ben voor accupunctuur....

het zit echt te diep en te vast om het zo te kunnen behandelen dus geduld moet ik hebben is het advies....

ja geduld maar als je pijn hebt heb je GEEN geduld

grrrrrr wat moet ik nou doen.... ik houd het al bijna een hele dag warm met een pittenkussen of warm bad.... beweg zoveel als ik kan, want dat moest ik blijven doen anders gingen mijn spieren stijf worden en krijg ik nog meer pijn.....

hopeloos!!!!
mijn vriendin zei dat ik me eens niet zo druk moest maken om anderen... (haar heb ik leren kennen tijdens mijn opname en geef ik ook regelmatig een advies) maar ik kan dat niet laten... ikwil iedereen zo graag een warm hart toesteken en als ik dan zie hoe dat gewaardeerd word en dat iedereen er ook kracht uit haalt....

o wat ben ik een zeur! ik moet niet klagen over mijn rug!

tot later!!

:hug:
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

ja daar had de arbo arts het ook over maar hij vond het nog te vroeg omdat ik bij mijn baas geen vervangend werk kan doen.
Heb ik al meerdere malen aangegeven dat ik dit wilde.

maar er word gewoon niet op gereageerd en dat vond de arbo heel erg slordig dus die ging nu bemidellen
ik doe mijn uiterste best om bij mijn huidige werkgever te reintregeren maar hij geeft mij de mogelijkheid niet :angry: :angry:


:hug:
inactieve gebruiker

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Heb je al eens gegoogled op "lage rugpijn" + "stress" Ikke?

Moet je eens zien: http://www.google.nl/search?sourceid=na ... ijn+stress

En als dat nu ook jouw rugpijn veroorzaakt, tja dan moet je je niet zozeer met je rug bezig houden, alswel met je hoofd denk ik....Zorgen voor meer rust, minder druk, meer tijd en ruimte voor jezelf en je ontspanning...

Groetjes, Klaas
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Lieve klaasP

Ja ik weet het :-$
maar het is zo moeilijk om rust te zoeken....
ik ben van nature al geen stilzitter en ben gewoon graag bezig met van alles en nog wat!!

maar ik had idd al wel gegoogled...

:hug:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Heb je niet iemand die je lekker kan masseren. Dat helpt wellicht tegen de rugpijn, gespannen spieren als stress... Een warme douche. Wat ik zelf nog al eens doe (maar ik heb wel eens flinke rugpijn ter hoogte van mijn schouderbladen) met mijn rug tegen een hete verwarming zitten (met een dik vest er tussen natuurlijk) en dan over de ribbels van de radiator zachtjes heen en weer schuiven. De warmte in combinatie met het masserend effect helpt best wel om binnen een paar dagen de pijn sterk te verminderen. Ik doe dat dan meerdere keren per dag voor een minuut of 10.

Vervelend hoor Ikke.. Wens je veel sterkte. Hoop echt dat er verlichting komt voor je.

Hier nog een site. Misschien haal je er iets uit:
http://www.werkendlichaam.nl/aandoeningen/pagina/11
Inzicht als Uitweg..
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

dank je wel mystica,

maar ook deze dingen al vaak geprobeerd.

ook een masseur komt 1 maal per week ende acupuncturist masseerd het ook nog eens twee maal per week. Dus uiteindelijk 3 maal per week een massage van een uur.

de verwarming geeft wel even verlichting maar dan bedoel ik ook maar even. op een gegeven moment voel ik gewoon de warmte niet meer en gaat het weer pijn doen.
Het is zelf zo da het bij mij als lage rugklachten begonnen is maar in 2 maanden tijd is het doorgeschoten naar mijn gehele rug en heupen.

de orthopeet zei dat het geen hernia was want het zat niet in mijn benen. Nou ik begin er nu een beetje mijn twijfels over te krijgen maar goed.

vandaag nog maar een keer naar de orthopeet bellen of ik de controle afspraak niet eerder kan krijgen dan 19 mei. en de huisarts ook nog maar eens lastig vallen, totdat ze weten dat ik het serieus te pakken heb.
Ik voel me door hun wel als een aanstelster weg gezet. zedeken, we gooien er nog maar een pilletje bij is ze weer ff stil.
Maar ja zo werkt het toch zeker niet. zo verhelpen ze de oorzaak toch zeker niet.

liefs en :hug:
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

vandaag eindelijk gehoor gehad bij mijn huisarts #-o #-o #-o heb mijn twijfels nog steeds daarover maar goed... voordeel van de twijfel geven nu.

hij snapt er werkelijk niets van dat de SPIT die het volgens hem zou zijn nu nog steeds niet weg is en met de medicatie die ik heb, volgens hem hele zware...
oxycotin 10mg 3x daags en diazopam voor het slapen(laatste sinds gisteren eindelijk!!!!) moesten de pijn klachten al lang verdwenen zijn. :? :? :?

Vandaag bloed moeten laten prikken op bezingkingen en controle witte bloedlichaampjes..... nou ben benieuwd wat daar weer uit gaat komen.
Hij gaat ook voor me kijken of ik op korte termein toch niet eerder bij de orthopeed kan terugkomen (controle afspraak staat nu op 19 mei) en dat vond hij toch wel erg laat aangezien ik er 7 maart al geweest ben voor de eerste keer.

vannacht iig weer goed geslapen sinds de opgelopen week (elke nacht ongeveer 1 á 1,5 uur maar geslapen) maar door de diazopam slaap ik iig wél ;) dus dat is al weer één stap vooruit, nou de pijn nog.....


:hug:
Tinkerbell

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Spit oftewel lumbago, de pijn is geconcentreerd in het smalste gedeelte van de rug, dus niet je hele rug en heupen.

Vecht voor de erkenning van je klachten lieve ikke, laat je niet afschepen. Mijn ervaring is dat fysiotherapeuten meer verstand van dergelijke klachten heeft en natuurlijk de orthopeed ook.

Wens je heel veel sterkte in deze pijnlijke periode!

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:
Tinkerbell.
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

dank je wel lieve tinkerbell,

de fysioterapeut kon heel erg weining voor me doen, ben bij drie verschillende geweeste en die kwamen alledrie met het zelfde antwoord, dit gaat boven onze macht.

maar ik blijf er boven op zitten wat betreft de erkenning van het probleem.

dank jewel voor je steun!!

:hug: :knuffel:
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

ooooooooooooooooooo wat kan ik af en toe een ongeloofelijke b**ch zijn!!!!!

mijn allerliefst mannetje komt thuis en ik wil iets vertellen over de huisarts en hij reageerde anders dan ik had gehoopt (ja dhhhh hij wil ook ff bijkomen van een lange werkdag en 2 uur file bij het naar huis komen!!!) en ik begin dan gelijk te bokken!!!!

resultaat..... hij verbaast over mijn reactie, zo had hij het ook niet bedoeld en ik [depri]

potje lopen :crybaby: wat ook niet echt meehelpt... wat heb ik er ook aan.....
ik weet het gewoon ff niet meer....

IK BARST GEWOON VAN DE PIJN EN IK WIL ER ZO SNEL MOGELIJK VANAF!!!!!!

:crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby: :crybaby:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Je kan altijd nog "sorry" of "het spijt me" zeggen.. Zeker als je erbij vermeld dat je door de pijn gewoon niet meer normaal kan reageren .. Het lijkt me dan dat een lief mannetje dat wel kan begrijpen.

Ik heb ook een lief mannetje maar toen mijn lief mannetje een nekhernia had (die drie jaar lang) onbehandeld en ontkend was.. was hij ook zo lief niet hoor. Ik kreeg er af en toe een punthoofd van.. van zijn nekhernia. Gelukkig kwam er eindelijk een verlossende MRI met een overduidelijke nekhernia.. maar noch de rontgen, noch de fysio kwamen er uit. Pas de tweede fysio die verbonden was aan het ziekenhuis, gaf binnen een kwartier in het eerste bezoek meteen de juiste conslusie: een nekhernia en de MRI bevestigde daarna zijn diagnose... na drie jaar tobben en een heleboel pijn, medicatie en fysiotherapie bij de eerste fysio.

Zelfs de huisarts stond later toch wel te kijken dat het zo onderschat en zo lang onbekend bleef, terwijl een andere fysio binnen een kwartier zei: nou volgens mij heb je een nekhernia....

De verklaring hiervoor bleek te zitten in het feit, dat fysiotherapeuten verbonden aan ziekenhuizen veel meer kennis en ervaring hebben met diagnostiek in combinatie met MRI scans. Hierdoor kunnen ze zonder scan al vaak aan het klachtenbeeld en enkele simpele bewegingen, al een vrij heldere conclusie trekken. Maar ja.. je moet er wel net eentje treffen die daar goed in is.

Zelf ben ik trouwens ook binnen een halve dag van mijn pijnklachten verlost door een jarenlange schouderontsteking, door dezelfde fysio geholpen. Ook bij mij had hij in een kwartier door, wat het probleem was. Ook bij mij jarenlange af en aan pijnklachten in mijn (beklemd) schouderdak, om gek van te worden. Tevergeefse fysiotherapie en eindeloze Diclofenac strips. Een injectie in mijn slijmbeurs was voldoende. Binnen een half uur was ik van mijn pijn verlost en met de vervanging van mijn muis naar een trackbal kon ik na een paar weken alweer probleemloos een fles melk opendraaien en uitschenken, na een paar maanden had ik alle kracht weer terug in mijn arm.. No problem anymore. Thank you :notworthy:

Gelukkig konden zowel mijn lief mannetje als ik (ben best een lief vrouwtje af en toe ;)).. wat van elkaar hebben. Leuk is het niet. Maar niet jezelf te hard kwalijk nemen hoor.

Blijf vechten voor jezelf, net zolang totdat je een fysio of wat dan ook vindt die wel in staat blijkt je juist te diagnosticeren.. want daar hebben we het hier toch over.
Mocht je in de buurt van Oosterhout nb wonen.. dan weet ik nog een hele goede fysio/manueel therapeut voor je.. die vaak binnen een kwartier weet, wat er met jou aan de hand is. :D
Inzicht als Uitweg..
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

lieve Mystica,

dank je wel voor de opbeurende woorden......thnx
en ja ik woon toevallig in de buurt, ga ook naar het amphiaziekenhuis te breda.....

heet dit geen TOEVAL :D :D :D

ja dat sorry heb ik al heel erg vaak tegen hem gezegt en dan zegt hij weer op zijn beurt dat hij het wel begrijpt dat ik zo reageerde mar dat hij er ook niets aan kan doen...
en dat weet ik ook wel maar het blijft af en toe toch moeilijk.
voel me af en toe zo'n zeurderige aanstelster, en dan zegt hij dat ik me niet zo moet kleineren... dus ik heb er gelukkig ook heel erg veel steun aan... ik moet gewoon niet gelijk beginnen als hij binnen komt.... moet hem eerst laten bijkomen van alle inspanningen op het werk.... ja als systeem beheerder ben je zo met je hoofd aan het werk, dus ik begrijp zijn reactie nu ook wel....

bedankt voor je steun!

:hug: :hug: :hug:
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

dank jewel Mystica voor je PB....

Ik heb geantwoord hoor.... alleen staat hij bij mij niet bij verzonden maar bij uitgaande.... is het bericht wel bij jou aangekomen?

:hug:
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Ik heb een PB van 21.26 uur. Als je die bedoelt :)
Inzicht als Uitweg..
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Joeppie...
ik kan as maandag al terecht bij de orthopeed ipv 19 mei....
de huisarts heeft zelf gebeld en nu kon het wel vervroegd worden
bloeduitslagen (gisteren bloed laten prikken) kwam niets uit...
dus hopen dat de orthoped dit keer wel iets gaat ondernemen...

grtz

:hug: :hug: :hug:

ps Mystica... ja die bedoelde ik maar ik zag dat je al geantwoord had :D
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Ok prima ! Fijn dat je al zo snel terecht kan .. Go for it :thumbright:
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”