gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Gek word ik van de pijn
kan ik er nou echt niet vanaf zijn
nee ik ontzie mezelf ook niet
als je mij af en toe bezig ziet
vandaag ook weer veel te gek gedaan
en over mijn grens gegaan
ik heb een muur staan verven
hoezo mijn rug bederven
maar ik kan het gewoon niet laten
en nee dat is niet goed te praten
ik verveelde me gewoon
en riep op harde toon
ik wil IETS doen
en ja toen...
nu moet ik het bezuren
en lig ik naar het scherm te turen
ik kan mezelf wel voor de kop slaan
maar kan beter op beide benen blijven staan
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Sterkte. Ook voor morgen. :love3:
Inzicht als Uitweg..
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

dank je wel :?
ik hoop maar dat er eindelijk iets gevonden word, anders ga ik bellen naar die man di jij me aangeraden hebt....

grtz

:hug:
Tinkerbell

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Ik wens je ook heel veel succes morgen. 'k Zal aan je denken en hoop dat ze in ieder geval de oorzaak vinden, dan kan er ook een behandeling voor gegeven worden.

:knuffel:
Tinkerbell
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

gisteren bij de orthopeed geweest
een oorzaak vinden wilde ik het allermeest
hij zei me dat het zit in mijn spieren
ik kon mezelf wel op hem botvieren
in verga van de pijn
kan het echt niets anders zijn
nee het is echt niets anders zei hij tegen mij
meid ben je niet opgelucht en blij
ja blij dat het alleen mijn spieren zijn
maar ik verga zo van de pijn
Fysio zei hij toen
dat is echt het enige wat ik kan doen
Met SPIT was het begonnen
nou ik geef me niet ongewonnen
ik ga nu naar fysio en acupunctuur
het lijkt bijna op dressuur
maar goed ik hoop op verbetering
en straks is het alleen nog een herrinering
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Sterkte Gewoon Ikke... :knuffel:
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Lieve Ikke,

Heel veel sterkte en ik weet wat je voelt, heb er zelf ook heel veel last van

:knuffel:

Liefs,
patsas
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

na lange tijd weer even op het forum, laat me niet vaak meer horen, maar ik ben er wel in gedachten...
ik denk vaak aan alle lieve mensen hier en soms vind ik het toch stiekem best moeilijk om te reageren op iemand zijn topic...
ik weet wel waardoor dat komt, maar daar kom ik later misschien nog op terug.


Eindelijk weer wat minder pijn.
Ik ben begonnen met ander werk te zoeken en dat heeft als resultaat... minder stress en minder lange dagen werken.
Ik heb het nu weer naar mijn zin op mijn nieuwe werk (eigenlijk een oude werkgever, maar wel ander soort werk)
en heb daardoor minder stress en heb wat meer regelmaat.

ik denk dat ik daar ook zo'n klachten had in mijn rug.
Ook de medicatie waar ik mee gestopt ben hielp niet en dat merkte ik pas toen ik er mee stopte... :?
omdat de pijn minder werd toen ik stopte met de medicatie denkt de huisarts dat ik een soort allergie heb voor bepaalde stoffen in medicatie.
dat gaan ze nu testen.

nou liefs allemaal en :hug:
ik hou jullie op de hoogte.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Wow dat klinkt goed allemaal. Ik hoop dat het hierdoor, door deze veranderingen en onderzoeken, een stuk beter met je gaat. :sunny:
Inzicht als Uitweg..
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Ik weet nu eidelijk de werkelijke oorzaak van mijn rugklachten...
pychische klachten, niets lichamelijks dus!!!

Ben deze week weer helemaal ingezakt.
ben naar de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar maatsch. werk. Ik ben daar te snel mee gestopt.
Ik dacht dat ik het allemaal wel aankon... Niet dus!!
ik mis mijn kinderen zo verschrikkelijk dat ik donderdag onbewust naar rechts stuurde en bijna tegen de vangrail aanzat... nee niet in de auto, in de VRACHTAUTO.
nog een stukje groter en gevaarlijker. ik heb mijn baas gebeld en ben naar huis gegaan.
maandag heb ik een nog een gesprek met de vertrouwenspersoon op mijn werk en donderdag middag mag ik al bij mw komen. Dus de huisarts heeft er echt vaart achter gezet.

één nadeel.... mijn AD zijn nu verdubbelt en heb er alplazolam bij gekregen.
mag ik niet mee rijden en dus ook niet werken.... want dat is mijn werk... rijden.
dus balen maar ik hoop dat er snel weer een positief lichtje komt dat ik wel kan werken!

gisteren mijn ex aan de telefoon gehad en ik vroeg of ik de kinderen een keer in de twee weken een zondag mocht komen halen...
hij wist niet of de kids dat wel wilde, hij ging het vragen. Zelf vond hij het eigenlijk niet zo'n goed idee omdat de kinderen nu eindelijk rust hadden.

Mijn dochter was pas geleden jarig en ze was erg boos geweest dat ik er niet was... ik mocht op zijn minst wel iets van me laten horen...
kaartje is dus niet aangekomen en telefoon werd niet opgenomen.

ga je langs, word je buiten gesmeten, ga je niet langs krijg je verwijten naar je hoofd.
wanneer doe ik het nou eindelijk eens goed.

Nou maar afwachten wat MW er op te zeggen heeft en wat hij er van vind hoe ik hier het beste mee om kan gaan.


veel liefs ikke
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Lieve Ikke,

Ik vind het fijn voor je dat het niets lichamelijks is, maar toch meer je geestelijke gestel wat te lijden heeft!
Ik hoop dat je met de mw iets kunt bereiken en dat je af en toe ook je kids eens mag zien, want dat dat toch een belangrijke oorzaak is, zul je toch moeten onderkennen!
Psychische klachten kunnen er vaak voor zorgen dat je pijn hebt in je onderrug, zoals je weet, spreek ik uit ervaring!
Ik hoop dat je er snel in slaagt om die psychische barricade op te heffen en je weer aan het werk kunt!
En lieve Ikke, bedankt voor al je positieve reacties die je bij mijn topics plaatst!

:love3:

Liefs,
Patsas
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

WEEEEEERRRR een andere baan....
de laatste hoop ik...
ik weet, ik heb er zelf voor gekozen, maar aangezien ik weer té veel uren aan het werk was, kwamen ook mijn rugklachten weer terug... grrrrrrrrrr. :evil:

ik heb meerdere keren aangegeven dat het té veel werd maar luisteren ze naar me? NEE natuurlijk niet, waarom zouden ze ook!

maar goed, nu ik vandaag bij mijn nieuwe werkgever ben begonnen kan het me niet veel meer schelen.
ik baal er natuurlijk van, maar ik ga me voor de volle 200% in zetten bij mijn nieuwe baan.

gelukkig zijn het daar wisselende diensten in een rooster dus kun je gewoon niet meer werken als 8 uur per dag [-o<

Dus ik ga er maar weer voor wink2

houd jullie weer op de hoogte....


greetz and :hug: IKKE
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Lieve Ikke,

Ik hoop dat het je nu eindelijk gaat lukken met je baan en dat je ook minder last van je rugklachten zult hebben, nu je echt gebonden bent aan die 8 uur per dag werken!
Heel veel sterkte en dikke

:hug:

Liefs,
Patsas
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Vandaag mijn eerste echte dag op mijn nieuwe werk ;-)
Heb het erg naar mijn zin gehad en ik werk met leuke colega's!!

Ben er van overtuigt dat het me dit keer gaat lukken om er langer dan een half jaar te blijven ;-)

Ik moet wel ff wennen aan het lange staan, na altijd achter het stuur te hebben gezeten, maar ach dat went wel weer :-D

druk punt waar ik sta dus hoef me er niet te vervelen gelukkig ;-)


en ja nu heb ik nog last van mijn voeten, benen en rug, maar dat gaat wel over als ik er wat langer werk en er aan gewend ben...


:love3: Ikke
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Hoi Ikke... leuk je weer eens te lezen.

Wat doe je nu voor werk ?
Inzicht als Uitweg..
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Hoi Mystica,

ja een tijdje niet zo actief geweest op het forum door de vele uren werken :(

Ik heb wel af en toe wat gepost in mijn andere topics en bij andere leden, maar ik vind dat ik te weinig aanwezig was, kon de anderen niet steunen zoals ik dat wilde. (gelukkig zijn er nog andere die hun steun geven)

maar nu ik wisselende diensten werk van maar 8 uurtjes per dag kan ik (gelukkig) weer wat actiever aanwezig zijn...
niet alleen voor mezelf maar voornamelijk voor anderen te kunnen steunen :D

Ik werk nu bij een tankstation...
leuk werk, ben nu een kleine week bezig en het bevalt me erg goed moet ik zeggen.
wel erg wennen van het trucker gebeuren naar een tankstation, maar dat komt wel goed.

ik kan me nu zelf ook rustiger houden, en ik val tenminste niet zo snel in slaap... daar had ik de laatste tijd erg veel last van en achter het stuur kunnen we dat niet gebruiken :?

Ik werkte de laatste weken weer redelijk wat uren dus ja mijn lichaam leed er onder voornamelijk ook weer mijn rug dus heb ik een slimme keuze gemaakt denk ik zo.

Zelfs in mijn gewicht is het al te merken hihi...
ben door de vele beweging al 1 kilo kwijt, gaat sneller dan op de sportschool, daar ben ik de laatste 2 maande 4 x per week geweest en erg actief ook, maar daar ben ik maar 0,5 kilo kwijt !mm dus ja, nog meer beweging kan zeker geen kwaad :lol:

verder gaat het de goede kant op...
ben al een week of 6 medicatie vrij, ook geen AD's meer, en ik moet zeggen dat iki me nu een stuk beter en actiever voel dan toen ik ze wel gebruikte.
mijn huisarts zegt nu hij het zelf ook merkt dat ik waarschijn lijk toch wel op een andere manier op medicatie reageer en dat ik toch moet uitkijken met wat iki in de toekomst eventueel nog voor geschoteld krijg (ik hoop niets)... maar ja hij zegt dat ik mezelf goed in de gaten moet houden maar dat hij trots op me is dat ik het zonder de AD's kan redden.

ja iki heb wel eens mijn mindere uren maar dat zal ik blijven houden denk ik, daar is in het verleden te veel voor gebeurt om dat helemaal te vergeten...

nou ik houd je weer op de hoogte....

liefs IKKE
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Goh Ikke, dat klinkt goed allemaal. Ik ben blij dat je deze keuze gemaakt hebt. Zo te lezen gaat het allemaal inderdaad een stuk beter met je en doe je het nu ook wat rustiger aan. Het doet je goed en dwingt je ook om meer rekening met jezelf te houden.. dat is wel een nadenker voor jou..ook voor de toekomst dus.

Goed gedaan hoor.. :hug:
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Lieve Ikke,

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt in je nieuwe baan.
Hoe gaat het met je rug? Is de psychische spanning nu een beetje minder waardoor je ook wat minder last hebt, of lukt het nog steeds niet met je rug?

Ik ben benieud hoe het nu met je gaat.
Heel veel sterkte in ieder geval!

:love3:

Liefs,
Patsas
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Lieve Mystica en lieve Patsas,

Ja ik heb mijn rugklachten weten te minderen.... rustiger aan doen met werk en niet meer zo hectis met lange dagen werken.

Wat betreft hetb psychische gedeelte Patsas, ik ben er achter dat mijn medicatie een grote rol speelde met die bijwerking dat ik het op mijn spieren kreeg. :\
ik ben nu een tijdje gestopt en natuurlijk het minder uren werken geeft als resultaat dat ik nog wel klachten heb, maar draagzaam zijn... gelukkig! want ik werd er echt gek van en dat speelde op mijn humeur ook erg mee... nu kan ik eindelijk gaan opkrabbelen naar de top. [ok]

Mijn vriend help me daar ook erg mee en daar heb ik veel steun aan. :D :D

verder denk ik dat ik altijd wel rugklachten zal blijven houden,maar dat ik het kan beperken met afwisselende houdingen.. zitten, staan lopen....


dus we gaan dat gewoon maar doen ;) kunnen niet anders toch;)




veel liefs ikke
:love3:
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Lieve Ikke,

Ik loop sinds een jaar bij een ostheopaat en als ik daar geweest ben, kan ik de eerste 2 maanden weer vooruit. Het wordt vergoed door de verzekering, dus misschien is dat voor jou ook wat?

Ik ben in ieder geval blij te horen dat het met je mentale kant ook weer wat de goed kant op gaat. Laat die medicijnen maar lekker staan, doe ik ook, want dat is ook niet goed voor mijn mentale kant.

Zeker met de hulp van je vriend moet het je uiteindelijk toch echt gaan lukken, he meissie?
Heel veel sterkte in ieder geval en af en toe wel blijven schrijven he?

:love3:

Liefs,
Patsas
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Lieve Patsas,


Dank je wel voor deze lieve woorden...
zeker moet het mij lukken samen met mijn vriend.
Ook hier op het forum vind ik bij vele topics herkenning en dat geeft me ook een bepaalde steun.

En ik ga zeker van me af blijven schrijven... goede en minder goede dingen ;)


:love3: Ikke
BlueTimes

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Ik heb dit zelf ook 2 jaar gehad met mijn rug. Ben zowat alle therapeutische mogelijkheden, en het kwam uiteindelijk tot niets. Psychosomatisch was het antwoord. Het is uiteindelijk verdwenen nadat ik begon te praten over mijn problemen enz. Maar nadat mijn rugpijn over was, ben ik last van mijn hand gaan krijgen, jezus! Dit is zo irritant en zit er heel erg over in, heb er inmiddels ook alweer 2 jaar last van.. er staan nog een paar onderzoeken in de planning en ook wat gesprekken met een psycholoog.
gewoon ikke

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Hay BlueTimes

Ja het werd idd gezien als iets psychologisch... en ms was dit het ook wel want sinds ik meer praat en weer contact heb met mijn kids is het sterk verminderd.
Ik hoop dat ze bij jou ook een evt andere oorzaak kunnen vinden zodat je weet waar het vandaan komt en niet alleen psychisch...

Sterkte!
:knuffel: ikke
koffieleut

Re: rugklachten en geen oorzaak kunnen vinden

Hoi,

Heb al minstens een jaar ernstige rug- nek en schouderklachten. En toen ging ik ook nog door mijn rug. Een week later had ik weer de 'normale' pijn als daarvoor.
Ben naar de dokter geweest, die heeft gekeken, en foto's laten maken in het ziekenhuis. Maar ze konden niks vinden!
Ze hebben me het advies en een verwijsbrief gegeven voor een kraker, maar als ik het zelf probeer te kraken lukt de ene kant haast niet omdat het heelmaal vast zit en hele erge pijn doet. Vroeger lukte dat wel altijd (ben met kraken begonnen nadat ik al rugklachten had, dus daaraan ligt het niet).

Vind dit heel erg jammer, ben pas 18 en heb zware lichamelijke problemen... (meer dan rug nek en schouderklachten) :confused:

Groetjes

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”