Pilar

verhoogde oogboldruk door stress?

Hoop dat iemand dit weet...
Op dit moment gebeurt er nogal veel in mn leven en ben ik behoorlijk overstuur. Ik meen nu last te hebben van een verhoogde oogboldruk. Het doet zeer 'achter' mijn ogen en daglicht is al helemaal niet fijn. Omdat de druk in mijn hersenen om bepaalde redenen te hoog kan zijn, kan dat ook met de oogboldruk het geval zijn. Vroeger moest mijn oogboldruk in de gaten worden gehouden

Ik vroeg me dus af of verhoogde oogboldruk veroorzaakt kan worden door veel stress en veel huilen.

Weet iemand dit? En is het gevaarlijk?

Liefs,

Pilar
inactieve gebruiker

Hoi Pilar, ik kan op internet geen duidelijke info vinden op dit punt, wel trof ik elders deze discussie aan: http://forum.fok.nl/topic/556913
Tuurlijk is een verhoogde oogboldruk gevaarlijk. Dus wel je huisarts raadplegen he?!

Liefs, Klaas
Pilar

Dank je voor je reactie Klaas!

Uit de link begrijp ik dat het met een te hoge bloeddruk te maken zou kunnen hebben, niet geheel ondenkbaar gezien de omstandigheden.

Huisarts? Wie is dat?? :P
Ik ga morgen wel even langs de opticien, daar meten ze je oogboldruk gratis en je krijgt meteen een briefje mee voor voor de oogarts, mocht dat nodig zijn.

Ondertussen ook flink hoofdpijn erbij....

Liefs,

Pilar
Wendy_Dautzenberg

en? hoe is het nou afgelopen...
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Hoi Pilar,

Ik heb een te snel werkende schildklier en heb begrepen dat als je last hebt van druk achter je oogbol, dat dat ook met je schildklier te maken kan hebben.

Ik zou zeker net als Klaas zegt, eens even een afspraak maken bij je huisarts en als je die niet hebt, bel je er gewoon eentje. Of laat even bloedprikken, dan weet het het zo!

Echt doen he?

Liefs
patsas
DarkElf

Hey Pilar,

Je moet er zeker wat aan doen, want verhoogde oogboldruk kan tot blindheid leiden. Laat de druk regelmatig controleren, zeker omdat je aangaf dat het reeds eerder moest.
Wendy_Dautzenberg

ja beste is wel even op laten meten, bij mijn vriend zit dat of een ziekte die dat veroorzaakt in de familie en moet daarom 1 x per jaar dit laten controleren. Het zou namelijk snel te laat kunnen wezen en dan wordt je idd blind
vechter

kan in eerste instantie ook leiden tot staar/glaucoom.
En regelmatig je oogdruk laten meten is een goede optie, heb er zelf ook last van, moet eigenlijk weer een afspraak maken met de oogarts maar is er nog niet van gekomen.
Bianca
WE

Ik had van de zomer ivm gigantische stress (vlak na die akelige traumatisch gebeuren en daarop volgende verhuizing) ook last van hoge oogdruk, want leek net alsof ik alles wat waziger zag ofzo, me ogen waren wel goed verder had geen bril nodig maar me oogdruk was wel te hoog, ga maar binnenkort weer es een afspraak maken daarvoor voor een nieuwe meting als het weer mis is maar naar de huisarts zodat die me kan doorverwijzen naar een oogarts.
Tineke

Re: verhoogde oogboldruk door stress?

Pilar heb je ook dat je boldruk hellemaal boven in je oog zichtbaar is? Dat heb ik wel.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Is moeilijk uit te leggen.

Ik heb namelijk de zelfde klachten al 6 jaar.
Door een Psychiater van GGZ ben ik doorverwezen om de bloedprikken voor verschillende hormonen o.a.
de hormonen huishouding en een mri-scan van me hoofd gehad.
Maar er is niks uitgekomen.
Ik ga morgen ook maar even naar de opticiën om het te laten testen.
[anoniem]

Re: verhoogde oogboldruk door stress?

Tineke schreef:Pilar heb je ook dat je boldruk hellemaal boven in je oog zichtbaar is? Dat heb ik wel.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Is moeilijk uit te leggen.

Ik heb namelijk de zelfde klachten al 6 jaar.
Door een Psychiater van GGZ ben ik doorverwezen om de bloedprikken voor verschillende hormonen o.a.
de hormonen huishouding en een mri-scan van me hoofd gehad.
Maar er is niks uitgekomen.
Ik ga morgen ook maar even naar de opticiën om het te laten testen.
Er is meer dan een jaar niet in dit topic gereageerd...
Altijd handig om de datum even te checken :P Waarschijnlijk is het nu geen issue meer ;)
Tineke

Re: verhoogde oogboldruk door stress?

Oh sorry ik had inderdaad niet naar de datum gekeken. :D

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”