SilenceGirl

vage klachten

Ik heb al een lange periode van slapenloosheid. Omdat mijn hoofd een soort 'film'is zodra ik ga liggen. Problemen dringen door mijn hoofd heen en mijn hoofd is niet rustig te krijgen. Ik heb daar wat voor gekregen maar nog steeds kan ik niet slapen. Dat is verder niks ernstigs en daar gaat het me niet om.

Ook al lang heb ik last van een "zwaar" hoofd. Ik weet niet echt hoe ik het moet beschrijven eerlijk gezegd. Het voelt soms net alsof mijn hoofd er ieder moment af kan vallen. Binnen in me voelt het zo zwaar. Voor mij is het onbeschrijfbaar, dat gevoel.

Ook heb ik soms dat het lijkt alsof ik een robot ben die bestuurd wordt. Ik ben mezelf niet, lijkt het wel. Juist dan lijkt het weer zo licht in mijn hoofd. Ik loop, en zelfs dat voelt onnatuurlijk. Het voelt echt alsof ik bestuurd wordt. Ik zie alle zo anders en ik voel niks. mensen waarvan ik zielsveel hou kunnen de ergste dingen zeggen zonder me te kwetsen. Ik voel toch niks, het is dan zo leeg.. Terwijl ik juist erg gevoelig ben. MIsschien wel té. Ik begrijp mezelf dan vaak ook niet want ik kan mijn gevoelens niet plaatsen bij de gebeurtenis. Ik voel vaak dingen, erg snel achter elkaar.. het ene moment ben ik blij en het andere moment haat ik mezelf. Het is allemaal zo dubbel?
SilenceGirl

Re: vage klachten

buiten dat, heb ik vaak ook dat ik de tijd kwijtraak.

Ik kijk op de klok het is 2 uur. en voor mijn gevoel niet veel later.. Is het 5 uur.
Ik weet ook niet meer wat ik in die tijd gedaan heb.

alles is gewoon "weg"

ik doe dan erg onlogische dingen. Ik heb laatst mijn portemonnee in de vuilnisbak gegooit, de kaas in de koektrommel gelegd en dat soort dingen..
Daarom raak ik ALLES kwijt.. ik weet niet meer waar ik het laat op die momenten.
Zoeza

Re: vage klachten

Ik herken je klachten. Van alles gaat door je hoofd, je kan je niet ontspannen, je gaat te hard proberen te ontspannen en daardoor lukt het weer niet.

Heb je al eens ontspanningsoefeningen geprobeerd? Als je even zoekt op google of hier op het forum even zoekt, kan je genoeg goede oefeningen vinden. Je hoeft er helemaal niets voor te doen. Alleen maar ontspannen. Ik heb een mindfulness cd die ik opzet als ik gespannen ben en dan slaap ik in no time. (is eigenlijk niet de bedoeling maar helpt wel :-)) Succes en sterkte :knuffel:
SilenceGirl

Re: vage klachten

Oke, bedankt.
Ik zal wel eens rondgaan zoeken en uitgaanproberen.

Bedankt ;)
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: vage klachten

SilenceGirl schreef:Ik heb al een lange periode van slapenloosheid. Omdat mijn hoofd een soort 'film'is zodra ik ga liggen. Problemen dringen door mijn hoofd heen en mijn hoofd is niet rustig te krijgen. Ik heb daar wat voor gekregen maar nog steeds kan ik niet slapen. Dat is verder niks ernstigs en daar gaat het me niet om.
Hoi Meis,
die laatste zin van deze alinea snap ik niet.
Dat problemen door je hoofd malen is helaas zo oud als de mensheid en vaak werkt 'de problemen oplossen' of 'de pijn verwerken' het beste.
Middeltjes tegen de slaap (zeker dingen van benzodiazepine) kunnen desastreus werken.
SilenceGirl schreef:Ook al lang heb ik last van een "zwaar" hoofd. Ik weet niet echt hoe ik het moet beschrijven eerlijk gezegd. Het voelt soms net alsof mijn hoofd er ieder moment af kan vallen. Binnen in me voelt het zo zwaar. Voor mij is het onbeschrijfbaar, dat gevoel.
Rot, hoor!
SilenceGirl schreef:Ook heb ik soms dat het lijkt alsof ik een robot ben die bestuurd wordt. Ik ben mezelf niet, lijkt het wel. Juist dan lijkt het weer zo licht in mijn hoofd. Ik loop, en zelfs dat voelt onnatuurlijk. Het voelt echt alsof ik bestuurd wordt. Ik zie alle zo anders en ik voel niks.
Het kan een manier zijn, om jezelf te beschermen.
Of eenmanier om afstand te nemen,als er op een of andre manier te veel is gebeurd.
Of als je teveel valium gehad hebt...
Lopen is trouwens het verstandigste wat je doen kunt op dat moment. Hollen hoeft niet, maar gewoon een wandeling van laten we zeggen een half uur, lekker stevig je voeten op de vloer duwen...
SilenceGirl schreef:mensen waarvan ik zielsveel hou kunnen de ergste dingen zeggen zonder me te kwetsen. Ik voel toch niks, het is dan zo leeg.. Terwijl ik juist erg gevoelig ben. MIsschien wel té. Ik begrijp mezelf dan vaak ook niet want ik kan mijn gevoelens niet plaatsen bij de gebeurtenis. Ik voel vaak dingen, erg snel achter elkaar.. het ene moment ben ik blij en het andere moment haat ik mezelf. Het is allemaal zo dubbel?
...maar heel veel dingen ZIJN ook"dubbel".
Soms gebeurt er iets leuks - en simpel gezegd "ben je dna blij". Ja, maar soms ben je ook boos (dit had ik veel eerder willen weten! bijvoorbeeld) of verdrietig of wat dan ook.
SilenceGirl

Re: vage klachten

Met die laatste zin bedoel ik gewoon dat ik daar hulp voor heb en dat het vast ooit wel goed gaat komen.

Ik moet nu vanalles bijhouden, van alles wat ik eet en drink tot mijn gedachten en gevoelens op een dag. Ik moet gewoon echt alles bijhouden en daarna wordt het weer besproken.

Bedankt voor je reactie!
Mickey~

Re: vage klachten

je klacht van niet kunnen slapen en een zwaar hoofd hebben ken ik.
Dat gevoel van een zwaar hoofd hebben heb ik een hele tijd gehad voordat ik echt mijn angsstoornis klachten kreeg. ik denk dat het een teken van spanning/stress is, dat het komt doordat je teveel piekert. Daardoor wordt je moe en voelt je hoofd zwaar.

Over je als een robot voelen, tja, daar kan ik je helaas niet zoveel over zeggen...
dat gevoel heb ik nooit gehad maar het zou kunnen dat dat ook bij die spanning hoort!?

Wat betreft niet voelen, dat ga je op een gegeven moment doen uit zelfbescherming.
Toen mijn tante op een gegeven moment borstkanker kreeg nadat er al twee mensen in korte tijd waren overleden in mijn familie en mijn beste vriend ook net te horen had gekregen dat hij kanker kreeg, voelde ik ook helemaal niets bij de problemen van die tante. Tenminste, dat dacht ik, want later kreeg ik er alsnog verdriet om. uit zelfbescherming laat je lijf/je geest even geen gevoelens meer toe als het je allemaal te veel is geworden. Daardoor lijkt het dan of je emotieloos bent, maar in feite is dat niet zo, je bent gewoon overladen geweest en er kan even niets meer bij.
SilenceGirl

Re: vage klachten

Oke.

bedankt voor je reactie..

Ik zou willen dat ik opkon houden met piekeren, maar dat lukt gewoon niet. Mijn hoofd blijft bezig, hoe vervelend het ook is..
Dat zorgt er dus voor dat ik niet kan slapen. Net alsof het een film is die afgekeken moet worden, die soms érg lang kan duren..
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: vage klachten

Hoi Silence Girl,
..gosh - hoezo eigenlijk deze nick?

Ik ken wel een trucje tegen deze klacht. (Officieel heet het de punten van dr. Bennett en het wordt onder andere gebruikt in touch for health.)

Leg je hand heel zacht op je voorhoofd. Je mag ondertussen (maar dat is beslist geen verplichting)
diep ademen ('naar' je buik) of
voelen, hoe je lichaam op de matras ligt -
EN je mag tegelijkertijd gewoon doorgaan met piekeren. Dat geeft niets.

(Mentaal proberen met piekeren te stoppen kan wel, maar dat heet meditatie en dat is moeilijk. Dus het duurt een poos voordat je dat echt kunt.)
Na verloop van tijd merk je - als het meezit - op dat er 'pulsaties' te voelen zijn onder je hand.
Denk dan bij jezelf 'hiephoi, het gaat werken' en laat je hand (of je andere hand, je mag afwisselen van Bennett) nog een poosje liggen.


Maar denkbaar zijn er "gewoon" een aantal emoties, die "er uit willen", aandacht willen.
...en als dat zo is, dan slaap je als een blok, als je jezelf die ruimte hebt gegeven.
SilenceGirl

Re: vage klachten

bedankt voor je reactie en ik zal het zeker uitproberen!

Mijn naam: dat heb ik al op een ander forum uitgelegd, maar dat zal ik hier nog maar neerzetten. Ik ben in het echte leven iemand die niks zegt. Ik doe mijn ding en niemand weet wat van me, zelfs mijn vriendinnen niet, mijn ouders niet, mijn eigen vriend niet. Ik vind het heel moeilijk om te praten over mijn gevoelens, problemen of wat dan ook.

vandaar ook dat ik me hierop heb aangemeld. Hier is alles toch anoniem. Niemand kent me en ik kan mijn verhaal doen. Dingen die ik normaal niet zou zeggen tegen iemand omdat ik het gewoon niet kan, omdat ik daar moeite mee heb.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: vage klachten

Hoi Meis,
sorry - ik heb niet alles gelezen de afgelopen tijd, zodoende.

Nou - veel sucses met oefenen!

(Zowel van de Bennett punten, als dingen opschrijven, die in je omgaan, omdat het hier anoniem kan!)
SilenceGirl

Re: vage klachten

Nee, nee dat geeft niet. Dat begrijp ik haha.
ik lees zelf ook niet alles.

Bedankt!
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: vage klachten

He Silence Girl,

Hoe gaat het nu met je? Kun je nu beter slapen, of is het nog steeds knudde?

love3

Liefs,
Patsas
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
SilenceGirl

Re: vage klachten

Het gaat opzich..
Maar ik heb dan nu ook diazepam ervoor, daardoor zal het ook wel te maken hebben.

De ene week gaat het goed, de andere weer slecht. Erg afwisselend helaas
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: vage klachten

Hoi meis,
leuk, dat je weer even iets laat horen.

Fijn dat het op zich wel gaat.
Jammer van de diazepam... (maar soms 'moet je toch wat', al zijn er betere dingen tegen slapeloosheid).

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”