denise1984

vermoeidheid en andere vervelende klachten

ik weet niet of het somatisch is maar hier mijn verhaal, ik heb trouwens wel borderline, ADD, ben overspannen, hoog gevoelig en heb last van depressies en angst aanvallen

ik loop nu al een tijd rond met ernstige vermoeidheidsklachten, constante verhoging ( tussen de 37,6 en 38,3 ) vaak plassen, brandende pijnlijke ogen raar zien ( als ik aan de zijkant kijk of onder of boven is dat allemaal donker en vlekkerig, als ik me ogen richt op een witte muur lijkt het ook heel raar een soort web voor de ogen lijkt het. ook heb ik vaak pijn in mijn onderbuik en ben ik af en toe misselijk en heb ik bijna altijd diarree. ik heb een tijdje terug 3x achter elkaar blaas ontsteking gekregen maar het is nu ( denk ik ) weg, teminste sinds de laatste keer dat ik de urine heb laten testen wel. kan iemand iets me de klachten en kan iemand het verband ertussen zien ? 1,5 maand terug bloedonderzoek gehad daar kwam niks uit.ook viel het me vandaag op dat ik een heel erg zeer rechter onderbeen heb, het voelt als spannings pijn ( alsof ik me spieren heel lang aan gespannen heb ) en ik liep dus mank, deed echt heel pijn en schoot door me hele onderbeen. ook last van watten in het hoofd en licht in het hoofd
Betty

Re: vermoeidheid en andere vervelende klachten

Psychische spanningen slaan vaak op de blaas,je ziet dan ook blaas ontsteking vaak voor komen.
Het zelfde geldt voor de pijn in je been,ischias is bijv. een uitlaat van psychische spanningen.

De vraag is wat kun je aan die spanningen in jouw lichaam doen,ik zelf denk ik bijv. aan yoga,meditatie.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: vermoeidheid en andere vervelende klachten

Hoi Denise,
wat een 'waslijst' aan klachten, heel naar voor je!

Maar als je oerspannen bent, kunnen dit soort nare zaken er helaas bij horen.
Wellicht heb je, for some rason or the other, je spieren in je ondrbeen idd aangespannen - of reageerde je onderbeen op spanning in je onderrug.

Ooit leerde ik op yoga: ook als je rustig op een stoel zit, als je inademt dan "moet" je dat in je onderrug kunnen voelen - aan de rugleuning of omdat je er je hand op leg.

En denkbaar heeft je lichaam je temperatuur iets verhoogd, omdat je afweer iets minder is door alle spanningen. (Vraag maar na bij mensne: heel veel mensn ewordt juist verkouden als ze te hard werken, ruzie hebben etc.) Je verhoogt als mens je lichaamstemperatuur door je spieren aan te spannen - "koorst maken is WERK" - dus dat zou ook (een deeel van) je vermoeidheid kunnen verklaren.

En een tip, die 'standaard' is in natuurgeneeskunde: als je diarree hebt, om wat voor reden dan ook: altijd een preparaat met goede darmbacterien (darmflora) slikken. Als je diarree hebt, verlies je nl. per definitie een deel van die flora. En juist die flora onderhoudt een pittig deel van jouw gezondheid.
Meisje221987

Re: vermoeidheid en andere vervelende klachten

Heej Dennis,

Wat vervelend al je klachten :S Ik heb altijd ook heel veel pijnlijke klachten... Maar wat me bij jou opvalt is dat je zegt dat je bijna altijd diarree hebt en die onderduikster klachten :S Heb me hele leven al heel erg veel klachten en openduur heb ik gezegd stuur me maar door naar de internist.... Ben er eindelijk achter wat ik heb, en dat is PDS ( prikkelbare darmsyndroom ) het kan wezen dat daar al je vermoeit heid vandaan komt en zoals Diarree en die buikpijn... Weet het natuurlijk niet zeker maar je kan altijd vragen aan je arts als je niet dat kan hebben... Nee heb je, en ja kan je krijgen... In iedergeval vind ik het erg vervelend dat je zoveel klachten hebt... Ik weet wel dat dat echt vervelend is... De rest herken ik niet zoals pijnlijke onderbenen :S Maar zoals die pijnlijke onderbuik en altijd diarree en vermoeidheid dat kan wel bij Prikkelbare darmsyndroom horen...

In iedergeval Heel veel sterkte..

Groetjes Jantina

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”