nature1

ruim 25 jaar lang hoofdpijn

Ik heb al sinds mijn 15e jaar (ben nu 42) dag in, dag uit, hoofdpijn, de hele dag door.....ik heb allerlei onderzoeken gehad, heb de meest vreemde dingen gedaan/laten doen om er vanaf te komen...maar niets hielp.
Het belette mij regelmatig in mijn prive leven, kon niet aan alle dingen mee doen....ik heb erg veel pijnstillers geslikt om de dagen door te komen....
Gelukkig waren er ook dagen bij dat het te harden was, maar vele dagen.....pfff....alleen maar plat op bed liggen....
Gelukkig heb ik een hoge pijngrens en heb me niet vaak ziek gemeld op mijn werk....Ik nam dan liever een paar uur vrij....wilde niet dat mijn werkgever "last" had van mijn klachten....(maar natuurlijk functioneerde ik niet naar behoren....)
Ik ben januari 2008 afgeknapt en er zijn, tijdens therapie sessies, dingen naar boven gekomen waar ik geen weet van had....en wat gebeurde er.....mijn hoofdpijn werd ineens een stuk minder....Ik zal een klein beetje vertellen over waar ik achter ben gekomen....mijn hele leven heb ik gedacht hetero te zijn....maar ik ben er vorig jaar achter gekomen dat ik niet op mannen, maar op vrouwen val....Blijkbaar heb ik dat mijn hele leven weggedrukt en zijn daardoor allerlei klachten ontstaan....en nu ik erkent heb wat het is, zijn mijn klachten een stuk minder geworden....Ik heb nog wel klachten, maar dat komt omdat ik in een rouwperiode zit, verlies van lieve partner (man) vorig jaar en ik ben bezig met accepteren dat ik niet meer op mannen val....
Mijn leven staat helemaal op z'n kop, ik ben erg depressief en heb erg veel verloren....maar de hoofdpijn is een stuk minder....
(ik zal in 1 van de andere onderdelen mijn verhaal wel even wat uitvoeriger doen...)
Maar ik vind het wel heel frappant dat het blijkbaar zo in het menselijk lichaam werkt....
Betty

Re: ruim 25 jaar lang hoofdpijn

Wauw ik wist uit mijn eigen ervaring dat veel lichamelijke klachten te maken heeft met de psyche.
Maar zo lang hoofdpijn hebben en zoveel omdat je iets onderdrukt hebt.
En dat dan ook nog onbewust.
Ik sta hier van te kijken nature.
Ik ben ook zeer benieuwd naar wat je verder schrijft.
Verder heel veel sterkte met het verlies van jouw lieve man,neem de tijd om te rouwen,vaak wil men weer 'normaal' aan de gang gaan of wordt het van je verwacht in je omgeving.
Gewoon aan jouw zelf denken en fijn dat in ieder geval die hoofdpijn zo goed als weg is.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: ruim 25 jaar lang hoofdpijn

Hoi Nature,
wat goed, dat je deze ontdekkingen hebt gedaan en nu je hart aan het volgen bent.

En mijn hemel, je hebt nogal wat om te rouwen: bijna 30 jaar lang zoveel pijn en zoveel dingen vanjezelf weggestopt...!!!

Heel veel sterkte daarmee gewenst!

...en na je rouwperiode, wacht jou hopelijk nog een mooi, lang leven!
Tony

Re: ruim 25 jaar lang hoofdpijn

Mijn leven staat helemaal op z'n kop, ik ben erg depressief en heb erg veel verloren.
Heel veel sterkte met het verlies van je partner.
nature1

Re: ruim 25 jaar lang hoofdpijn

Hoi,

Ook heb ik al vanaf mijn 20e te kampen met enorme moeheid. Het gaat periodes wat beter, maar er zijn ook periodes dat ik niet weet hoe ik de dag door moet komen....dan ben ik zo moe, ik val in slaap op de bank op het moment dat ik tot rust kom, ik dreig in slaap te vallen op het werk op het moment van bv. vergadering of iets moeten lezen, op het laatst was het zelfs zo dat als ik met iemand in gesprek was dat ik bijna in slaap viel....
Ik tank niet meer bij....ik ben een aantal jaren geleden ook al een paar maanden thuis geweest met een burn-out, maar daar is eigenlijk niets mee gedaan, ja....uitrusten....maar dat lost een burn-out niet op....dus toen ik weer aan het werk ging was ik net zo moe als daarvoor.....
Het is zo frustrerend als je klachten hebt en je weet niet waardoor ze veroorzaakt worden, ik werd er ook verdrietig van....ik was/ben een gezonde meid, sport regelmatig en toch die oververmoeidheid, ik snapte er helemaal niets van....Ik sleepte mezelf van vrije dag naar vrije dag....dat was mijn manier om te "overleven".....
Maar nu.....ja....ik heb zo vreselijk lang op de toppen van mijn tenen gelopen, nooit mezelf geweest, altijd aangepast gedrag vertoond en op een gegeven moment protesteert het lijf.....en nu ben ik zover dat ik dus al anderhalf jaar in de ziektewet zit en nu hard bezig ben om de burn-out klachten ook aan te pakken.....ik hoop in vredesnaam dat het werkt, want als ik zo moe blijf, dan functioneer ik niet en kan ik niet goed aan het werk...
Dus ik denk dat ook mijn vermoeidheidsklachten te maken hebben met het wegdrukken van wie ik werkelijk ben.....
En ik kan ook wel in paniek raken als ik besef waar ik allemaal mee bezig ben, waar ik allemaal tegen aan loop.....red ik het wel? Hoe kom ik hier weer uit? Kan ik echt van die vermoeidheid afkomen? Kan ik weer leren genieten van het leven? Kan ik weer gaan leven? Het is gewoon allemaal erg veel tegelijk.....en ik heb goede hulp, dus ik ga het redden....maar ik zou willen dat ik nu af en toe een sprankje voel van....geluk?....genieten?.....want dat is nog ver te zoeken....
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: ruim 25 jaar lang hoofdpijn

Hoi Nature,
burn out is deel een lichamelikverschijnsel en er zijn effectieve lichamelijke behandelingen voor. Ik zou zeggen: stap naar ene orthomolecualre arts. (Google even op 'mbog', de beroepsvereniging.) Aan e hand van een vrij zakelijkgesprek en een serie bloedtesten (evt. urine, speeksel, etc.) kan bijv. worden vastgesteld, dat je bijnieren bijv. carnitine nodig hebben, om jou te kunnen beschermen tegen je huiige stress.
(Dat is de taak van je bijnieren: bij stress je lichaam 'net dat extra'tje geven - en heel geod mogelijk, dat je bijnieren "het niet hijsen".)
(Zonder aanvullingen als carnititne kan een bur out wel bijtrekken "met alleen rust", op de dure voorwaarde, dat je verder een prima leven hebt. dus geen pijn en geen psychische problemen!!)

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”