miekkie

buikpijn

Hoi

Hier ben ik weer, dat gevoel heb ik echt, en vind het moeilijk dat van me af te zetten. Het gevoel dat ik anderen lastig val.

Ik zit nu op mijn werk, met enorme buikpijn en voel me misselijk. Op het moment is elke dag een strijd. Ik heb dit eerder gehad, realistisch gezien weet ik dat het over gaat. Maar gevoelsmatig denk ik van alles. Ik ben op het moment heel negatief en probeer het om te draaien. Volgens mij ben ik iemand die anderen graag helpt en dat ook niet erg vind. Maar soms heb ik het gevoel dat ik gebruikt word. Ik zoek het altijd bij mezelf, ik zal het wel verkeerd gedaan hebben. BV op de basisschool werd ik gepest, ik sprak af als ze boos waren zouden ze een sticker krijgen. Dit heb ik nu nog steeds. Als ik denk dat iemand boos of geirriteerd door mij is wil ik van alles doen om het goed te maken, bied ik aan te helpen of iets uit handen te nemen. Ik wil dit helemaal niet. Ik wil dat mensen nu ook eens weten dat ik ook gevoelens heb. Ik weet heus wel dat er een deel bij mij ligt, maar niet alles (zei ze stoer, maar voelt ze absoluut niet zo).

De laatste tijd denk ik een beetje te vaak: was het allemaal maar over en voorbij. Ik weet t gewoon echt niet meer. Vrijdag gelukkig afspraak met mn psych......

groetjes
Rafelraafje

Re: buikpijn

Hey Miekkie,

Hou het vol he. Probeer echt je gedachten op je werk te houden ipv op wat je allemaal, geestelijk of lichamelijk voelt. Je valt helemaal niemand lastig! Mensen kunnen toch zelf bepalen of ze het lezen of reageren. Dit forum is er juist om je een steuntje in de rug te geven in dit soort situaties.

Sterkte vandaag 3some
Betty

Re: buikpijn

Ik denk ook dat dit forum daarvoor is,je bent helemaal niet lastig juist.
Goed van je dat je vrijdag naat de psych.gaat.

Ergens denk ik best wel dat jij ook eens lastig mag zijn en wat is lastig vraag ik me af?
Jij blijft niet hangen in dit gevoel maar gaat tenminste nog naar een psych,je probeert er wat aan te doen toch?

Meis,petje af juist dat jij hier durft te laten zien dat je naar een psych.gaat,dat jij daarvoor juist niet bang bent.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: buikpijn

Hoi MIkkie,
ik ben ook gepest op de lagere school - en weet je wat: "Het ligt helemaal net aan jou!". Dat is wat nare mensen je willen laten geloven. Makkelijk advies: niet in meegaan!

Maarre: ik herken het zo: dan zijn die akelige lui boos op je (...nu ja, ze gaan lekker hun agressie uiten op een zondebok, en helaas, jij en ik kwamen daar voorin aanmerking, het zegt verder vrij weinig over jou en mij als persoon, behalve at ik in elk geval niet weerbaar was...)
ik herken het zo, dat je dan stickers gaat geven.
Vriendelijk gaat doen, aanbiedt om te helpen, etc. etc.
Enne: DAARIN HEB JE GROOT GELIJK!!!

Nee, dat is geen pleidooi om door te gaan met dit gedrag (waarmee je pesters beloont, ik weet het)(en je op lange termijn dus gebruikt gaat voelen)(want je geeft je een ongeluk en krijgt niets terug)
het is zelfbescherming.
En DUS goed. Nu ja, dat was het op korte termijn.

En nu op langerr termijn heeft het zin om dit GEVOEL om te buigen.
Niet te veel over praten, dat blijkt weinig zin te hebben.
(En dan kom je met psych en al in de valkuil, dat je je weer niet adekwaat zou weten te gedragen!!!)
Je voelt wat je voelt en dat is goed (want gericht op jouw veiligheid en overleving).
En met bijv. emdr kun je het gevoel (zo leert de ervaring) goed ombuigen.

Enne: sterkte - en probeer, of de buikpijn minder wordt, als je door je buik ademt en af en toe wat zucht of geeuwt!
Rafelraafje

Re: buikpijn

Miekkie, hoe is het nou?
miekkie

Re: buikpijn

Hoi,

Ja het gaat wel iets beter, nog steeds wel buikpijn, zo'n steen in mijn buik. Ben bij de psych geweest en hebben het er over gehad dat het misschien goed is om een autonomie training of assertiviteits training te volgen. Maar dan zit ik weer met mn werk. Ik denk dat ik gewoon voor mezelf ga kiezen en de autonomiecursus wil gaan doen. En dan proberen of ik dit jaar een ochtend per week vrij kan zijn ivm die cursus. Zo meteen borrelen met vrienden, het erge is dat ik er tegenop zie, maar niet wil afzeggen omdat ik me dan isoleer. Ik wil gewoon dat die draaimolen in mijn hoofd een keer stopt. Het ging heel goed, maar de laatste maanden weer minder. Komt ook omdat er best wel heftige dingen zijn gebeurd. Maar ik accepteer mezelf gewoon niet. Als ik bv een leuke jongen spreek ga ik er bij voorbaat al vanuit dat het niks kan worden: "als mn vrienden me al niet leuk vinden, waarom hij dan wel?" "als hij erachter komt hoe ik echt ben is hij weg"...aarrrgghhh

bedankt!!!
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: buikpijn

Hoi MIekkie,
even een verbaasde vraag. uiteraard: er is niets mis met hetzij een assertiviteitscursus - hetzij een ontspanningscursus (dat is waar autogene training op neer komt).
Maar je hebt het in je posting over gevoelens a ls:"Als je zou weten, hoe of ik echt ben, dan (...gaan er dingen mis...)"; dat er heftige dingen zijn gebeurd en dat je jezelf niet accepteert.
En mijn verbaasde vraag is, wat het advies (assert.cursus of autogene cursus) nou te maken heeft met deze gevoelens...???

Terug naar “(Psycho)somatische klachten”