JustMe23

dexamfetamine

Hallo, ik heb even een vraagje voor mensen die ook medicatie slikken voor hun ADHD..
Ik moet om de vier uur 12 tabl. dexamfetamine innemen, maar als ik moet werken moet ik er om 6 uur uit en neem ik mijn eerste tabl. om half zeven... Dat betekent dat dus 's avonds om half 7 mijn medicatie is uitgewerkt en dan moet ik nog totdat ik naar bed ga.. en dit is vaak na 11 uur...

Zijn er meer mensen die dan om 7 uur nog een tabl nemen? dus dat je 4 x daags een tabl. neemt? Wat bij mij uitkomt op 20 mg dexamfetamine (1 tabl. is 5 mg)

Mijn psygoloog is op vakantie en ik zie haar pas over een week weer.. slik nu net een week dexamfetamine, maar die laatste paar uur zitten me wel dwars... zeker als we nog 's avonds uit gaan...

Groetjes Linda
vechter

Heb je die medicatie 's avonds nodig dan, want misschien kan je 's avonds het jezelf permiteren om chaotisch te zijn. Is maar een idee hoor.
Zel slik ik 4x per dat 20 mg ritalin, laatste dosis om 18.00 uur zodat ik ook 's avonds nog kan functioneren, kan namenlijk die onrust niet gebruiken ivm de kinderen.
liefs Bianca
MLS

Re: dexamfetamine

JustMe23 schreef:Ik moet om de vier uur 12 tabl. dexamfetamine innemen
Ik hoop dat dit een typefout is: 12!!!

JustMe23 schreef: als ik moet werken moet ik er om 6 uur uit en neem ik mijn eerste tabl. om half zeven... Dat betekent dat dus 's avonds om half 7 mijn medicatie is uitgewerkt en dan moet ik nog totdat ik naar bed ga.. en dit is vaak na 11 uur...

Zijn er meer mensen die dan om 7 uur nog een tabl nemen? dus dat je 4 x daags een tabl. neemt? Wat bij mij uitkomt op 20 mg dexamfetamine (1 tabl. is 5 mg)
Ik gebruik ook dex. en toen ik nog werkte stond ik ook wel om 6.00 uur op en zat dan met hetzelfde probleem als jij.
In overleg met mijn behandelaar heb ik toen besloten om dan 's avonds ook nog een dosis (bij mij 7,5 mg.) in te nemen. Dat beviel mij goed.
JustMe23

Ja was inderdaad een typfour... de knopjes van mijn toetsenbord blijven nog wel eens aan elkaar hangen... als het er echt 12 waren, zou ik hier niet meer zitten denk ik, haha....

Maargoed, ik denk gewoon dat ik het een keer ga proberen..
Want als mijn med. zijn uitgewerkt wordt ik vaak heel moe.. daarom zou ik liever niet zonder willen 's avonds...

Groetjes Linda
jarco

eej

ik gebruik dat ook ;), ben al 2 weken bezig 5mg per tablet 10 stuks per dag, maar voel me nog niet lekker net afbouwd met ritaline, en zit nu weer in mn oudere leventje van vroeger voor diognose add ;) maar ik gebruik savond meestal 12,5mg.

Terug naar “Medicatie”