odelinde

beste medicijnen tegen angst en onrust?

al sinds 97 heb ik psychomatische klachten, die ontstaan zijn doordat ik mijn leven niet kan indelen zoals ik het wil, door gebrek aan opleiding (ivm dat ik mij niet kan concentreren)
doe ik steeds werkjes die ik liever niet doe bv verkoop, het staat me totaal tegen maar dat is nog beter dan in een fabriek. mijn relaties zijn altijd een gevecht geweest, in mijn gevoel word er aan mijn mening geen aandacht geschonken. Voor mij is het precies dat ik machteloos sta en in een maatschappij gegooid ben waarin ik dingen moet doen en in situaties moet leven die ik eigenlijk niet wil.als ik zelf iets wil doen om eruit te komen stuit ik op allerlei blokkades waardoor ik weer terugval in het oude, uiteindelijk zal het wel in mijzelf zitten voor een groot deel maar in ieder geval geeft dit hevige psycomatische klachten, bonkende hoofdpijnen,nek en rugklachten, pijn aan mijn ogen,hartkloppingen, misselijkhed, elke dag weer. Ik ben er natuurlijk al meerdere keren voor naar de dokter geweest maar die zeggen ja stress he', en dan stelde een dokter mindfullness voor maar aangezien ik in het verleden al veel van die alternatieve heb gedaan heb ik gemerkt dat het in groep nog redelijk te doen is maar terug thuis kan ik mij weer volledig niet concentreren en worden mn klachten zelfs erger.Bovendien word er enorm veel geld gevraagd door de mensen die die opleidingen geven. Ik heb ook al XANAX gekregen en dat is precies wel iets goed, dan worden mijn klachten wat minder en zijn zelfs weg maar het jammere is dat ik er daar maar 30 van krijg per keer en ook de mededeling dat ik er verslaafd aan kan raken dus ik ben daar zeer voorzichtig mee. Verder krijg ik nog BROMOZEPAM naar mijn idee werkt dat heel tijdelijk en bovendien als ik even erna moet eten bv smiddags word ik enorm moe ervan, ik gebruik dat laatste dus vooral om te gaan slapen dat kan ik er heel goed van, dan worden mn hartkloppingen minder. mijn vraag is nu, bestaan er medicijnen die niet erg schadelijk zijn en die mij echt de dag door kunnen helpen, ik zou minder willen tobben en denken en gewoon genieten van het moment.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: beste medicijnen tegen angst en onrust

odelinde schreef:al sinds 97 heb ik psychomatische klachten, die ontstaan zijn doordat ik mijn leven niet kan indelen zoals ik het wil, door gebrek aan opleiding (ivm dat ik mij niet kan concentreren)
doe ik steeds werkjes die ik liever niet doe bv verkoop, het staat me totaal tegen maar dat is nog beter dan in een fabriek. mijn relaties zijn altijd een gevecht geweest, in mijn gevoel word er aan mijn mening geen aandacht geschonken. Voor mij is het precies dat ik machteloos sta en in een maatschappij gegooid ben waarin ik dingen moet doen en in situaties moet leven die ik eigenlijk niet wil.
Hoi Odelinde,
je noemt nogal een berg aan problemen... Ene van mijn motto's is, dat je eerst een geode verhaal nodig hebt, met kop en staart.
Bijv.: je noemde dat je je slecht kan concentreren. Daar kunnen allerlei oorzaken voor zijn (de lettertjes adhd zijn populair, maar verklaren weinig). Is er ooit naar die oorzaken gezocht...? Het komt helaas vaak voor, dat iemand vanwege concentratieproblemen presteert "onder" zijn of haar niveau, en dat levert vaak bakken frustratie op. (Die op hun beurt weer nieuwe klachten kunen geven...)
odelinde schreef:als ik zelf iets wil doen om eruit te komen stuit ik op allerlei blokkades waardoor ik weer terugval in het oude, uiteindelijk zal het wel in mijzelf zitten voor een groot deel maar in ieder geval geeft dit hevige psycomatische klachten, bonkende hoofdpijnen,nek en rugklachten, pijn aan mijn ogen,hartkloppingen, misselijkhed, elke dag weer. Ik ben er natuurlijk al meerdere keren voor naar de dokter geweest maar die zeggen ja stress he', en dan stelde een dokter mindfullness voor maar aangezien ik in het verleden al veel van die alternatieve heb gedaan heb ik gemerkt dat het in groep nog redelijk te doen is maar terug thuis kan ik mij weer volledig niet concentreren en worden mn klachten zelfs erger.
Bah, aan zo'n arts heb je ook niets en niemendal...!
Er is veel tegen stress te doen, de klachten die je noemt klinken me idd ook stressgerelateerd in de oren (dan wel psychosomatisch) maar is er ooit echt iets tegen gedaan...? Mindfullnes kan leuk zijn, maar is wel jou precies confronteren met dat wat je niet kunt. Werkt het niet, hoort een beetje hulpverlener met je mee te denken over 'wat dan wel' zou kunnen helpen. Een goede coach, psychotherapie, aanpakken van de ooraak van je concentratieprobleem, etc.
odelinde schreef: Ik heb ook al XANAX gekregen en dat is precies wel iets goed, dan worden mijn klachten wat minder en zijn zelfs weg maar het jammere is dat ik er daar maar 30 van krijg per keer en ook de mededeling dat ik er verslaafd aan kan raken dus ik ben daar zeer voorzichtig mee. Verder krijg ik nog BROMOZEPAM naar mijn idee werkt dat heel tijdelijk en bovendien als ik even erna moet eten bv smiddags word ik enorm moe ervan
beiden zijn benzodiazepines, varianten op valium. Ze hebben bakken met nadelen, waaronder idd verslaving. Je gaat je er ook niet echt beter door concentreren, dus laat je niet afschepen met die rommel.
odelinde schreef: mijn vraag is nu, bestaan er medicijnen die niet erg schadelijk zijn en die mij echt de dag door kunnen helpen, ik zou minder willen tobben en denken en gewoon genieten van het moment.
Ja, die bestaan. (Veel slechtere middelen dan benzo's zijn niet in de handel, sprak de pessimist.... ;) )
Maar als gezegd: pillen slikken voor er een verhaal is met kop en staart, is niet de weg.
Er zijn vele manieren om hartkloppingen aan te pakken (bijv. betablokkers) vele manieren om beter te slapen (bijv. glutamine, ook erg goed voor je maag) - maar geen van deze middelen, (hoewel stukken beter dan valium) pakt de oorzaak aan.
Zou jij je kunnen gaan concentreren (ik heb het et over harder probeeren, maar *iets* waardoor er dingen veranderen) dan kun je een goede, bij jou passende opleiding volgen, verdwijnt er veel stress uit je leven, wordt het allemaal een stuk leuker en heb je ook geen betablokker of glutamine meer nodig...

Terug naar “Medicatie”