Cece

Ervaringen met blowen

Als ik blow voel ik mijn supergoed en superrelax en een paar dagen daarna voel ik me ook vaak supergoed. Soms heb ik weleens last van depressies, maar zijn er mensen die dit herkennen?


Groetjes
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Gelukkig worden van blowen?

Veel mensen die wel eens een blowtje gerookt hebben zullen dat herkenbaar vinden.
Maar ik vind de titel van je topic niet zo gelukkig gekozen.
Natuurlijk kan iemand zich supergoed en relaxed voelen als er THC in de bloedbaan zit, en dat gevoel kan een paar dagen aanhouden, maar van blowen wordt je echt niet gelukkig. Je creëert een gevoel dat er op lijkt. Echt geluk zul je toch op een andere manier moeten leren zoeken.
* Liebe Macht Frei *
Leeuwtjuh

Re: Gelukkig worden van blowen?

Blowen maakt niet gelukkig, blowen stompt je af voor de werkelijkheid, het is een uitvlucht voor wanneer het leven even te moeilijk/pijnlijk word. Het kan psychoses triggeren, het maakt je onverschillig, lusteloos en teveel maakt dat je verslaafd wordt. Het is nep, schijngeluk en alles behalve goed voor je.

Als jij soms depressief bent; dan wordt het tijd dat je daar iets aan veranderd zodat het niet meer voorkomt. Op die manier heb je de jointjes niet eens nodig om je gelukkig te voelen, dan heb je het van nature love3 En geloof me, ik kan het weten.

[045]
Herkenning

Re: Gelukkig worden van blowen?

Als ervaringdeskundige kan ik jou met alle eerlijkheid zeggen: NEE, blowen maakt absoluut niet gelukkig! Het kan wellicht als even gelukkig worden ervaren en van het kan mij allemaal even niet schelen, maar dat is jezelf verstoppen voor de werkelijkheid! Diezelfde werkelijkheid is er ook nog als de THC eenmaal de bloedbaan heeft verlaten. Wat je daarna krijgt is die bekende cirkel van ohh even een blowtje roken.....dit zal naarmate de tijd verstrekt alleen maar meer en meer worden omdat jou lichaam vele malen beter die THC kan verdragen. Wat blowen dan met jou gaat doen zal jou een andere blik op het leven geven. Deze blik is absoluut niet goed! Het remt jou in je eigen persoonlijke ontwikkeling maar ook in omgang naar anderen, Het zal jou innerlijk dusdanig aantasten dat jij eigenlijk als persoon de grip verliest op jou gedrag wat uiteindelijk een psychose evt zou kunnen triggeren! Dit kan het nooit waard zijn! Echt niet.

De vragen die jij jezelf kan stellen is.

Af en toe ben ik depresief, waarom?

Zorgt het blowen ervoor dat ik mijzelf echt zo gelukkig voel?

Maar de belangrijkste vraag is toch wel, Wanneer ga ik mijn depressie onder de ogen nemen zodat ik mij niet continu in de coffeeshop hoef te verstoppen?

Jij kan jou depressie alleen verhelpen als jij totaal geen verslavende middelen tot jou neemt. Als ik jou korte reactie zo lees komt het blowen eigenlijk door jou neerslachtigheid, klopt dat? Als dat zo is raad ik jou liever aan om de huisarts te bezoeken, deze mensen weten precies wat ze kunnen doen om jou een de stap te geven dat nare gevoel te verwerken.

Sterkte ermee!

PS: Ik begrijp uit jou verhaal dat jij af en toe blowtje neemt, wat is af en toe? Toen ik ooit begon met blowen kwam ik in een coffeeshop waar toedertijd een student kwam en blowers de vraag stelde hoe vaak zij gebruikten, mijn antwoord was toen 2 tot max 3 keer in de week, hij gaf toen meteen aan dat zoiets al wordt gezien als een echte blower, ik dacht zelf toen van "ga toch weg man" maar als ik toen had geluisterd was ik nooit zo ver gegaan met blowen, want amper 2 jaar verder deed ik het al elke dag! Het sluipt erin dat is wat ik jou duidelijk wil maken!
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Gelukkig worden van blowen?

Blowen is letterlijk een mistwolk in je hoofd veroorzaken. Je bent niet meer echt bij bewustzijn, je leeft liever in de illusionaire staat van welbevinden die niets heeft te maken met werkelijk geluk. Het is verstoppertje spelen in je mind.
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Gelukkig worden van blowen?

Blowen kan ook je gevoelens versterken maw voel je depri dan wordt je 100x zoveel depri, niet iets wat ik een ieder met klachten zou willen aanraden.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
remco1978

Re: Gelukkig worden van blowen?

Het ligt er maar helemaal aan wat je onder "geluk" verstaat. Als dit voor jouw betekent dat je een avondje even afgeschremd bent van je nare gevoel, dan is het prima. Wanneer je het nodig hebt om continu een ander negatief gevoel af te schermen is het niet goed. Een jointje is echt niet gevaarlijker dan een borreltje. En een borreltje kan voor sommigen ook best lekker zijn. Je moet alleen proberen te voorkomen dat je alleen daardoor nog een beetje "happy" de wereld in kan kijken. En zoals ik begon: Ga eerst eens na wat jij (!) onder geluk verstaat, en laat je vooral door anderen niet opdringen wat geluk is (of zou moeten zijn).
Sander1986

Re: Gelukkig worden van blowen?

Er is wel een verschil tussen je gelukkig voelen en gelukkig zijn.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Gelukkig worden van blowen?

Ja dat vind ik wel een scherpe opmerkingen in het licht van dit onderwerp Sander [045]
Inzicht als Uitweg..
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Gelukkig worden van blowen?

Ach als je niet niet gelukkig voelt en er niet in slaagt je zo te voelen dan maar gelukkig worden dmv een blow. Niks mis mee toch? Als het maar helpt.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15115
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Gelukkig worden van blowen?

Hm … ik zal nooit ontkennen dat ik in mijn jonge jaren behoorlijk vaak groepsmatig aan de waterpijp heb gelurkt. Blowen was vroeger heel iets anders dan nu. Ik zal inmiddels best een ouwe zak geworden zijn, maar het spul dat je toen kon krijgen was lang zo sterk niet als je tegenwoordig kunt krijgen. We blowden ook om samen een ervaring te delen en naar muziek te luisteren of uren lange nachtelijke discussies te houden, die bijna lijken op de oeverloze discussies die op dit forum gevoerd worden. [027]

Geluk haal je niet uit een blowtje, ook niet uit drank. Het is half twee ’s nachts en ik ben behoorlijk teut. Ik glimlach, want intoxicatie verschaft je uiteraard een gevoel van artificiële blijdschap. Ik wil niet belerend over komen, maar geluk, dat haal je écht heel ergens anders uit dan uit middelengebruik. Het is enkel een illusie.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Gelukkig worden van blowen?

Geluk haal je niet uit een blowtje, ook niet uit drank. Het is half twee ’s nachts en ik ben behoorlijk teut. Ik glimlach, want intoxicatie verschaft je uiteraard een gevoel van artificiële blijdschap. Ik wil niet belerend over komen, maar geluk, dat haal je écht heel ergens anders uit dan uit middelengebruik. Het is enkel een illusie.
I second that... (tjee ik ben het de laatste tijd steeds vaker eens met VH) ;)

Het is niet goed te noemen als je je moeilijke momenten telkens weg blowt of spoelt met verdovende middelen. De naam zegt het al, het zijn verdovende middelen. Ze verdoven je, je emoties, je gevoelens. Het kan best tijdelijk even fijn zijn, zo'n time out maar het werkt contra productief als je het voortdurend gaat doen om je situatie te ontvluchten of om de confrontatie met jezelf of anderen niet aan te hoeven gaan.
Inzicht als Uitweg..
Sander1986

Re: Gelukkig worden van blowen?

volhoudertje schreef:We blowden ook om samen een ervaring te delen en naar muziek te luisteren of uren lange nachtelijke discussies te houden, die bijna lijken op de oeverloze discussies die op dit forum gevoerd worden. [027]
Dat roept bij mij toch wat vragen op ;)

Terug naar “Medicatie”