Mickey~

negatieve ervaringen met overdosering

Eigenlijk wil ik er liever niets over kwijt, of er iets over zeggen, want ik schaam me heel heel erg.
Maar toch wil ik dit topic schrijven om anderen ervan te weerhouden een zelfde stomme fout te maken.

Ik wil niet uitbreiden over de toeloop tot dit alles, de oorzaak en een uitgebreid verhaal.
maar the point is... ik heb vrijdag een overdosis pillen ingenomen, en kwam daarmee op de eerste hulp van het ziekenhuis terecht omdat mijn vader de hulpdiensten in had geschakeld.

En.. het helpt niet, om als je wanhopig, depressief of boos of wat dan ook bent, dit te doen!
ik voelde me alleen maar dood en doodziek, kreeg een gevaarlijk lage bloeddruk, viel om de zoveel tijd flauw, kreeg spiertrekkingen en hartkloppingen en heb urenlang beroerd op de eerstehulp gelegen... om vervolgens drie dagen lang onwijs aan de diarree te zijn door de troep die ze me hadden gegeven om de gifstoffen uit mijn lijf te krijgen.

Raad het je dus geenzins aan...
is niet de oplossing, je bezorgd jezelf alleen maar een extra trauma, nare gedachten en een hele hoop ellende.

ik had al nachtmerries enzo, en heb er nu een bij, over ambulances en ziekenhuizen, en als ik een sirene hoor dan voel ik me angstig.

dus... alleen maar voor het hopen te voorkomen bij anderen schrijf ik dit op.
stel me alstjeblieft geen vragen hierover want ik praat er liever niet over.

wel zou het misschien fijn zijn als anderen hun negatieve ervaringen delen, misschien dat anderen dan beter nadenken.
ook al betwijfel ik het, want uit ervaring weet ik nu dat je op zo'n moment niet echt meer helder nadenkt maar gewoon impulsief dingen doet.

en, kijk uit met het tegelijk op en afbouwen van medicijnen die als bijwerking suicidale gedachten en verergering van depressie hebben... want dit had bij mij de grootste vinger in de pap, naast een aantal andere factoren.
Mickey~

Re: negatieve ervaringen met overdosering

ik mocht overigens gelukkig wel dezelfde avond weer naar huis, maar mag voorlopig niet meer alleen thuis zijn en niet meer dan een week aan normale dosering medicatie in eigen beheer hebben.
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: negatieve ervaringen met overdosering

Ik wil en kan je op dit moment alleen maar heel veel sterkte wensen.

:knuffel:
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
Gebruikersavatar
JulianC
Berichten: 2225
Lid geworden op: 24 sep 2009 17:16

Re: negatieve ervaringen met overdosering

idd, wat memo zegt. veel sterkte hiermee :knuffel:
You'll get over it. One day.

"Je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen.."
Mickey~

Re: negatieve ervaringen met overdosering

Monk schreef::shock:
ja sorry, dit is nadrukkelijk niet bedoeld voor shockering, al besef ik me dat het dat misschien wel doet.
ook lang nagedacht of ik dit wel moest posten.
indien niet gepast geacht mag het verwijderd worden.
maar ik wil alleen zo graag dat mensen die ooit over deze optie na hebben gedacht, inzien dat het echt niet dé weg was.

ergens was het trouwens wel een verhelderende (hoewel veel meer een zeer beschamende en verdrietige en angstige) ervaring.
nu weet ik wel voor eens en voor altijd dat zulke dingen de oplossing ook zeker niet zijn.

daarbij... een mens overleefd veel.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: negatieve ervaringen met overdosering

Goed van je dat je het hier zo vertelt. Wel sterk van je. Ik ben blij dat je enkel heel ziek geworden bent. Ik vind je een prachtmeid namelijk en zou het werkelijk heel erg zonde vinden als jij er niet zou kunnen zijn voor al die anderen die van je houden en je nodig hebben.
Inzicht als Uitweg..
Mickey~

Re: negatieve ervaringen met overdosering

Memories schreef:Ik wil en kan je op dit moment alleen maar heel veel sterkte wensen.

:knuffel:

thanks, maar je hoeft er ook niets op te zeggen hoor.
dit is meer een 'waarschuwingstopic'

don't make the same mistake as i did.. zeg maar.
Gebruikersavatar
patsas
Berichten: 7089
Lid geworden op: 19 jun 2006 18:01
Locatie: Eindhoven

Re: negatieve ervaringen met overdosering

Lieverd,

We houden van je en wensen je juist heel veel beterschap toe!!!
We zijn juist blij dat het alles goed is afgelopen, dus knap dat je het hier neerzet, als leerschool voor al die anderen die zoiets ook willen proberen!!!

:knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel: :knuffel:

3some love3

Liefs,
Patsas
Leven is het meervoud van lef
All that we are is the result of what we have thought
Fall seven times, stand up eight!
Lou

Re: negatieve ervaringen met overdosering

Een schreeuw om hulp met overdoses is idd niet wat het gewenste effect geeft.

Je bent erg ziek geworden erdoor en nu zal je vast niet nog een keer proberen.

Lesson learned idd gelukkig maar. cheerqd5
euphoria

Re: negatieve ervaringen met overdosering

Hey,

D*mn, wat een indrukwekkend verhaal om te lezen!
Ik kan je niets dan aanmoedigen voor het lef dat je toont om deze ervaring hier te delen.
(dat laat sterkte zien en zeker geen zwakte!)
Schaamte is voor mij en ik denk iedereen hier absoluut niet nodig!
Dat bijna alle mensen die zich ooit in een soortgelijke situatie hebben bevonden weten dat die stap om jezelf het
leven te ontnemen, op een gegeven moment zo verleidelijk klein en makkelijk te nemen is.
Mafkezen :knuffel: united toch? :)

Take care, Euphoria.
euphoria

Re: negatieve ervaringen met overdosering

euphoria schreef:Hey,

D*mn, wat een indrukwekkend verhaal om te lezen!
Ik kan je niets dan aanmoedigen voor het lef dat je toont om deze ervaring hier te delen.
(dat laat sterkte zien en zeker geen zwakte!)
Schaamte is voor mij en ik denk iedereen hier absoluut niet nodig!
Dat bijna alle mensen die zich ooit in een soortgelijke situatie hebben bevonden weten dat die stap om jezelf het
leven te ontnemen, op een gegeven moment zo verleidelijk klein en makkelijk te nemen is.
Mafkezen :knuffel: united toch? :)

Take care, Euphoria.
Oeh,.
Nu ik m'n post terug lees lijk ik het bijna aan te moedigen, dat was niet de bedoeling natuurlijk!
:unsure:
Tineke

Re: negatieve ervaringen met overdosering

Ik begrijp dat je er niks over kwijt wil. Ik heb begin dit jaar ook een overdosis medicatie ingenomen. Kwam ook op de eerste hulp terecht en vervolgens op de intensieve care. Omdat ze niet wisten of ik het zou redden. Had een doosje Ritalin ingenomen. Ik had last van maagklachten en een hartritmestoornis.

Terug naar “Medicatie”