woooei

Werken anti-depressiva als je autisme hebt?

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje.

Mijn psychiater vertelde me vandaag namelijk dat Anti-depressiva maar een (zeer) beperkte werking hebben bij mensen waarbij de depressie door autisme (of een stoornis in de persoonlijkheid) wordt veroorzaakt. Bij een 'biologische depressie' (die puur wordt veroorzaakt door gemis aan stofjes in je hoofd) knappen mensen vaak heel goed op, maar bij depressies door een andere comorbide stoornis werkt dit veel minder.

Wat is jullie ervaring hiermee?

Het valt me namelijk op dat er behoorlijk wat AD-slikkers zijn op het forum, en dat zal toch niet voor niets zijn.... Krijgen jullie een betere stemming door jullie antidepressiva?

Ook voor ECT, waar ik nu aan toe ben nu ik alle mogelijke medicatie geprobeerd heb, zegt de psychiater dat de kans dat het werkt maar heel beperkt is. Heeft toevallig iemand van jullie hier ervaring mee?

Alvast heel hartelijk bedankt!

Liefs van woooei
TheEmperor85

Re: Werken anti-depressiva als je autisme hebt?

woooei schreef:
Mijn psychiater vertelde me vandaag namelijk dat Anti-depressiva maar een (zeer) beperkte werking hebben bij mensen waarbij de depressie door autisme (of een stoornis in de persoonlijkheid) wordt veroorzaakt. Bij een 'biologische depressie' (die puur wordt veroorzaakt door gemis aan stofjes in je hoofd) knappen mensen vaak heel goed op, maar bij depressies door een andere comorbide stoornis werkt dit veel minder.

Liefs van woooei
Dat hoorde ik ook van een pscyhiater ja. Althans, hij bracht het als 'wellicht werkt het minder'.
Ik zit sinds mn 13e/14e aan de AD, rond mn 19e een jaartje gestopt wat geen goed idee bleek te zijn. Dus nu alweer jaren terug aan de troep.
Want het is inderdaad troep :) Maar zonder de troep functioneer ik niet, dus deze aspie heeft er zeker baat bij ;)
woooei

Re: Werken anti-depressiva als je autisme hebt?

Kwamen je depressieve klachten terug toen je ermee stopte? Of slikte je het voor andere klachten?
En welk middel slik je? Als ik vragen mag?
Groetjes!
TheEmperor85

Re: Werken anti-depressiva als je autisme hebt?

woooei schreef:Kwamen je depressieve klachten terug toen je ermee stopte?
Enorm. 'Alle' zm pogingen (drie) stammen uit die tijd. En kon soms ineens ook enorm aggresief worden wat ik van nature totaal niet ben, met alle gevolgen van dien. En dat is de periode geweest dat ik met dope ben begonnen.

woooei schreef:En welk middel slik je? Als ik vragen mag?
Groetjes!
Vanaf mn 14e een dubbele dosis Seroxat (wat een huisarts achteraf gezien helemaal niet mag voorschrijven aan een puber in zo'n hoge dosis) en tegenwoordig slik ik Parexotine. Wat ongeveer hetzelfde is, heb ik begrepen.
woooei

Re: Werken anti-depressiva als je autisme hebt?

Oke,bedankt voor je reactie, fijn dat het je zo goed helpt!

Groetjes van woooei

Terug naar “Autisme spectrum stoornissen”