Thierryv

ADHD - ASS - GTS

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik zit met een aantal vragen en problemen.

Nu ik heb een klein broer (14y) die heeft ADHD, autisme stoornissen en Gilles de la Tourette.
Nu ik woon nog thuis bij mijn mama (geen vader in het huishouden), Zij werkt heel veel om het huishouden te kunnen behouden (toerisme ze is dus weinig thuis) maar nu zit ik eigenlijk met mijn broer thuis,
na aantal testen en psychologisch onderzoek blijk dat hij normale hersens activiteit te hebben en weten wat mag en niet mag, etc. en dat hij op een normale school zou kunnen functioneren,(als dat echt niet mogelijk zou zijn een type 7). hij zit nu op zijn tweede normale middelbaar, maar daar gaat het niet goed net als op zijn eerste school ( zijn gedrag is hoofdoorzaak) eerste jaar deed hij ASO maar had c attest nu doet hij TSO(gaat iets beter met zijn punten).
Maar ik heb totaal geen flauw idee van hoe ik iemand met zulke problemen moet aanpakken.
Ik probeer hem zoals normaal mogelijk aan te pakken, zoals je een kind zonder die stoornissen zou opvoeden, Waarom ? wel als hij op een normale school kan functioneren moet hij toch ook aanpassen en niet de school aan hem of ben ik verkeerd?
Nu mijn mama vindt dat ik veel meer geduld moet hebben met hem. maar zelf heeft ze ook niet echt een idee van hoe ze hem zou aanpakken.

- wat moet je doen als hij niet wil luisteren
- hij kan niet samen spelen altijd ruzie maken en baas willen spelen.
- dat hij mensen (familie) begint uit te schelden
- dat hij met vuur zit te spelen (deed ik zelf ook vroeger maar ik werd zwaar gestraft) niet dat ik ik hem wil straffen maar dat hij daarmee zou op houden, hij doet het in huis waardoor mss eens het huis in brand staat, hoe pak je dat aan ?
- hij doet momenteel wat hij wil omdat mijn mama wil dat ik er veel geduld met moet hebben, en het 1000 keer zegen dat hij dat niet mag doen, we zijn all bij 10000 keer ma toch gaat dat niet.
ik heb hem al een aantal keren gestraft dat hij bv vroeger moest gaan slapen, of dat hij niet op de Pc mocht of tv kijken.

Ik weet dat een kind met dit soort problemen "anders" moet aangepakt worden, maar hoe ?!

Met Vriendelijke groet,
Thierry

Terug naar “Autisme spectrum stoornissen”