Kim555

Vraag

k heb een vraag,

ik heb een tijd geleden iemand via internet leren kennen,die ik erg leuk vind.
We hebben veel gemaild,en we whatsappen nu veel.
In het begin kon ze makkelyk via whats app "kus lieverd"zeggen...maar nu het contact langer en dieper is gegaan niet meer.
Ze heeft met my iets gedeeld over haar verleden,een heel traumatisch verleden van oa mishandeling.
Ik merk dat als ze het moeilijk heeft,volledig van my afsluit en nergens op reageerd.

zo stuur ik wat berichtjes,wat minder als een ander dag,reageerd ze niet op, alleen later..."ik merk dat ik vandaag haast nix geen berichtjes van jou heb ontvangen"

zo zit ik uren te chatten op whatsapp met haar,om vervolgens zonder te zeggen ,een dag niks van haar te horen

zo kan ik bijv ..ook iets whatsappen,wat ze verkeerd interpreteerd,en heel lang over door vragen hoe ik het bedoel.

Ook merk ik dat ze uren lang kan hebben over haar hobbies,maar weinig interesse toont in de mijnes.

Is dit typered voor het syndroom van asperge??
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: Vraag

Hoi Kim,
het antwoord op je vraag kun je niet krijgen via internet.

Het gedrag dat je omschrijft, kan 101 mogelijkheden hebben.
Mogelijk het traumatische verhaal over mishandeling dat je noemde. (Dan zou het zoiets zijn als: haar vertrouwen is erg beschaamd en dieper contact kan wel, maar om dieper te kunnen/ willen gaan, moet iemand eerst grndig wordne uitgetest, want alles liever dan nog een keer zo te wordne beschaamd en beschadigd.)

Maar: "gedrag" is altijd alleen maar 'het buitenste schilletje' - daaronder kunne hele werelden zitten.
(Kijk maar eens bij jezelf. Ik doe regelmatig dingen waarvoor geldt, dat ik het "in het algemeen" niet zou doen, maar "gezien deze omstandigheden" vind ik, dat het deze keer wel kan. En jij...? Ben jij altijd superconsekwent...?)

Terug naar “Autisme spectrum stoornissen”