vragen

Betere dag indeling krijgen

Door dat je autisme hebt, ben je sneller geneigd om voor de computer te gaan zitten. Dit merk ik ook. Vroeger toen ik nog geen computer had zat ik uren lang achter elkaar radio te luisteren naar de Top 40 of andere radio programma's. Midden jaren '90 kwamen computers steeds meer in opmars. Ik bemerk dat ik zelf lang voor de computer kan gaan zitten surfen. Achteraf vind ik het dan jammer van mijn tijdsbesteding.

Nu heeft mijn psycholoog voorgesteld om zelf een dagindeling te gaan maken. Dat vind ik knap lastig om een goede weekindeling te maken. Heeft iemand tips? Ik heb eigenlijk geen hobby's!
Tineke

Re: Betere dag indeling krijgen

Ik heb vandaag de diagnose klassiek autisme gekregen. Ervaar het zelf ook dat ik veel achter mijn computer zit.
Een hobby heb ik wel, maar vind het zelf ook lastig om een dag indeling te maken. Dus heb geen tips voor je.
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: Betere dag indeling krijgen

Wat voor activiteiten heb je wel in een week ?
Inzicht als Uitweg..
ladyendora

Re: Betere dag indeling krijgen

Ik heb nog wel een voorbeeld van een weekrooster voor je als je wilt.
crypt0read

Re: Betere dag indeling krijgen

Begin eerst maar eens met het vinden van een hobby. Vind jij het leuk om te lezen? Hou je van kunst? Mag je graag schrijven? Of ben je graag buiten en sport je graag? Wat ik doe is elke werkdag computeren tussen 1600 t/m 2000. De overige uren gebruik ik om mijn to-do-list af te werken. Zo lees ik morgen een aantal bladzijdes, en moet ik nog iemand opbellen. En jouw diagnose is geen excuus om hele dagen maar achter de computer te zitten.
vragen

Re: Betere dag indeling krijgen

@d ladyendora

Graag ontvang ik van jouw zo een schema? Bedankt alvast!

Terug naar “Autisme spectrum stoornissen”