Isaia

Te zwaar

TE ZWAAR

Voel me lelijk en te dik
komt niet alleen omdat ik medicijnen slik
Ik doe het zelf eet en drink te veel
Waardoor ik mijn eigen "zekerheid "verspeel

Zoek veiligheid in eten, dat voelt even fijn
Maar als ik naar mezelf kijk doet dat best wel pijn
Afvallen dat lukt me ook helemaal niet
ondanks dat mijn man me liever slanker ziet

Ik heb mezelf ook vaak verweten
dat ik te veel zit te eten
Wilde ook niet naar de fysio gaan
nou zegt hij doe er dan wat aan

Maar dat is makkelijk gezegd
voel me daarna best wel slecht
maar eigenlijk weet ik het is waar
Door mijn eetgedrag ben ik te zwaar.

Heb vaak gezegd er iets aan te veranderen
wil ik het zelf of alleen maar voor anderen
Nee voor me zelf en ik geef hem gelijk
IK walg van mijn lijf als ik er naar kijk.

Het voelt niet goed als ik dit schrijf
Helaas denk ik echt zo over mijn lijf

ISAIA

_________________
Luctor et emergo
Betty

Re: TE ZWAAR

Stel Isaia je komt een vrouw tegen,een lieve vrouw die net zo dik is als jou,zou je dan ook van haar walgen?
Het is een erg lieve vrouw,je kan bij haar komen om over jou problemen te praten,ze begrijpt je en alles wat je kwijt wil kan je aan haar vertellen,ze omarmt jou.
Zou je dan van haar walgen?
Ze zegt als jij moe bent,ga maar lekker slapen meisje,ik kook vanavond wel voor jou en je gezin,ik zie dat je moe bent,ik help je wel in je werk.
Zou je dan van haar walgen?
inactieve gebruiker

Re: TE ZWAAR

vinnik heel goeie vragen

Isaia, gewicht is zoooooooooooooo onbelangrijk, tenzij je last zou hebben, fysiek ongemak zou hebben van je gewicht, dat is wat anders natuurlijk...

En, tja, veiligheid in eten zoeken, dat is ook niet de weg uiteraard. Het kan kalmeren net als alcohol, maar uiteindelijk betekent dit dat je er een probleem bij krijgt wanneer je vlucht in het eten, namelijk die fysieke ongemakken.
Je moet en hoeft helemaal niet te vluchten Isaia, maar zou veel beter het tegenovergestelde kunnen doen: anderen confronteren, laat jezelf eens zien, en kom voor jezelf op, je zult zien dat je daar pas echt voldoening uit zal peuren
Isaia

Re: TE ZWAAR

Betty,
Nee dan heb ik het niet ...Ik heb meerder vriendinnen die ik heel graag zie.
Die ik ook absoluut NIET zo bekijk.
Het is zoals ik naar mezelf kijk. En zoals ik mezelf echt ook zie.
Ik wil daarom ook niet graag ergens heen.

Klaas,
Ik hoop dat echt te leren Klaas.
Maar op dit moment kost alles te veel energie.
Kan daar het gevoel van vechten tegen niet zo goed bij hebben.
Want zo voelt het als ik mezelf laat zien.
Leeuwtjuh

Re: Te zwaar

herkenbaar :nod:
Isaia

Re: Te zwaar

Rot he Leeuwtjuh
Krijg ook rare gedachten dan.
Isaia
Betty

Re: Te zwaar

Ik denk ook niet dat jouw vriendinnen zo afkerig naar jou kijken,ze zullen je vast zo zien als je bent.

Je schrijft dat jouw man je liever slanker ziet en later schrijf je weer dat je het voor jezelf doet en dat je HEM gelijk geeft.

Heb je misschien het idee dat je door ZIJN ogen naar jezelf kijkt.

Er is op dit moment al veel bekend over te veel eten en 1 van die redenen is dat we onszelf straffen.
In ons hoofd voldoen we niet aan het perfecte beeld van wat er in de maatschappij leeft en misschien is het wel zo dat jouw man een slanke vrouw gewoon mooi vind om te zien.
Misschien vindt hij ook wel een Ferrari mooier dan de auto waarhij in rijdt,de vraag is kan hij zonder die Ferrari leven,dat antwoord kan jij natuurlijk zelf invullen.

De vraag is als je door zijn ogen naar jou lichaam kijkt,heb je dan jouw gedachten of zijn gedachten want misschien kijkt hij wel moeilijk of pijnlijk omdat JIJ er moeilijk mee omgaat.

Moeilijk er mee omgaan betekend voor een vrouw altijd er over praten en de plannen worden meegedeeld.
......Volgende week ga ik naar de sporschool.....

De vrouw leeft weer op,er heeft zich namelijk een oplossing in haar hoofd gevormd en het hele gezin is in een happy sfeer....totdat....Het niet brengt wat je als vrouw wilt,het toch moeilijk te combineren is met je werk,of dat je het gewoon helemaal niet leuk vindt.

.......Situatie als volgt is nu een ontevreden sfeer.......

En een man die denkt.....#@$%^

Zie je weer die man boos naar je kijken,conclusie hij heeft liever een slanke vrouw.

conclusie van de man is.

Je doet het voor jezelf.
Isaia

Re: Te zwaar

Misschien is het zo ja...........
Ik voel me niet aantrekkelijk en weet / denk dat hij dat ook niet vindt
Isaia

Re: Te zwaar

Het is toch mijn eigen gevoel Betty volgens mij.
Ben ontevreden met mezelf....
Zou daarom het liefst niet meer eten.
Maar ik weet dat dat niet kan.
Betty

Re: Te zwaar

Natuurlijk is het jouw eigen gevoel,alleen is het moeilijk voor jou om te zien dat jou gevoel afhankelijk van jou omgeving is gemaakt.
Als je heel eerlijk zou zijn en je helemaal alleen op de wereld zou zijn zou je het geen moer uitmaken of je dik of dun was.

In jouw ogen zijn slanke vrouwen sterker,mooier hebben meer wilskracht kortom zijn gelukkig,of worden helemaal door hun man op handen gedragen,het is alleen niet zo.

wanneer jij echt om jouzelf kan geven,heb je ook dat "troosteten"niet meer nodig en val je vanzelf af.

Conclusie is dat jij jezelf moet leren accepteren zoals je NU bent en niet hoe je zou willen zijn.
Als je lekker in je vel zit eet je vanzelf minder.
Carolien

Re: Te zwaar

Isaia, begrijp je heel goed, ben ook 18 kg zwaarder geweest, kwam door antidepressiva's, en kreeg honger, en liep maar te eten.
Ik was er niet blij mee, omdat ik niet meer kon lopen, door mijn zwakke voeten.
1.5 jaar er over gedaan, om af te vallen, ging meer bewegen, nooit geen dieet, minder eten, niet meer snoepen, veel fruit en groenten, en mocht met de antidepressiva's stoppen, omdat ik steeds maar manisch was, zeer uitbundig, en kooplustig.
Mijn gewicht is nu, 57 kg, en dat loopt gemakkelijk. ook mijn man was er niet blij mee, toen ik zo zwaar was.
Natuurlijk is dat niet iets, om gelukkig te zijn, ben er wel blij mee.
Mijn bipolaire stoornis, gaat niet over.
Isaia

Re: Te zwaar

Betty dat is idd mijn probleem dat ik mezelf niet accepteer zoals ik ben ..Niet mbt gewicht maar ook niet mbt hoe ik me voel.
Gaat wel aan gewerkt worden.........
Snap het jojos.....
Carolien

Re: Te zwaar

Ben blij dat je een beetje heb geholpen
Nu ik dan slank ben, heeft me meer zelf vertrouwen.
En voel me met dat gewicht goed.
De rest weet je, daar moet je maar mee leven.

Toen ik zo dik was, had ik nog gekleurd haar, dat was een bos stroo geworden.
Nu is het gewoon grijs, een leuke coup laten knippen, de kapster komt bij mij thuis, een lange lok, staat erg leuk.

Nu heb ik nooit meer honger, er kan minder in mijn maag.
En elke dag gaan fietsen, en wandelen met mijn man, hij wil ook niet dik worden, en een buikje liever niet.

Terug naar “Eetproblemen”