FFr

Totaal Onlogisch

Totaal Onlogisch

Niemand zal me vast hierover geloven en de meesten zullen gelijk een uitgebreide speach geven over dat het niet altijd zo is, maar dat is het dus wel.

Ik heb deze week 1 test gedaan, begin van de week woog ik 121. Daarvoor elke dag een pak koek genomen. Maar goed, 1 dag nam ik rust, en ineens kwam ik aan. Maar gisteren heb ik het weer genomen, en ineens weeg ik weer 120.4. En zo lijkt het altijd maar te gaan.

Elke dag heb ik rond de aangetoonde calorien op, alle tussendoortjes en maaltijden op. Maar soms heb ik een gevoel dat ik wat lekkers moet hebben ( vooral in de avond ) heb van alles geprobeerd, Chips/Fruit helpen niet, daar krijg ik nog meer trek van, maar 1 pak koek, althans dat zegt me gedachte dan, daarmee vul ik me buikje.

Maar goed nu komen de vragen. Waarom heb ik dit? En waarom val ik een week lang af terwijl ik die ene koek eet, en dan 1 dag pauze en ineens kom ik 2 kilo aan? Ik snap het echt niet, is er een logische verklaring voor. En jah ik eet in de avond meestal omdat ik me altijd in de avond heel erg rot voel op een of andere manier. En zeker de laatste tijd!

En uhm het komt niet omdat ik meer bewogen heb, want bij een vakantie naar Tsjechie kwam ik 10 kilo aan. Dronk 4 flesjes cola per dag 1 week lang, maar deed wel mee an 40 kilometer lopen en 10 kilometer fietsen in de bergen die heel stijl waren. Dus dat kan het dus niet zijn, of wel? Deze week heb ik amper bewogen.

En dan kom ik ook bij een andere vraag, me ma heeft een pil gevonden, waarmee je elke dag kan afvallen wat je ook eet zelfs zonder beweging, komt uit amerika. Maar kan dat in hemelsnaam bestaan?

En dan nog een, waarom blijf ik de hele tijd die koek eten, ben aan een dieet, val toch af, eet meer dan genoeg, maar het lukt me constant niet om te stoppen met die koek eten, ik ben niet psychologisch sterk genoeg om het mezelf af te dwingen. Een ander zal me ook niet kunnen helpen, de harde hand maakt het alleen erger, heb allemaal al geprobeerd, dus.
Waarom doe ik het toch? Ik wordt er echt depri van.

Wil echt zo graag afvallen, op een snelle manier eerst, totdat ik een goede buik heb waardoor niemand me meer pest en ik weer durf, en daarna sporten tot goede gewicht, maar ik blijf alsmaar zwaarder worden.

Volgens klaasp kan ik een ziekte hebben, die hij opnoemen, ik geloof ook wel dat dat kan. Ik ben ook aangeboren om dik te zijn. Rond me 10de woog ik al bijna 100 dus.

Ik weet meeste mensen vinden dit onzin, en denken wat een zielig joch, maar goed, niet zeggen want dan raak ik weer in me oude zelf en wil het niet weer verknallen, dit forum maakt me de laatste tijd alleen blijer.

Maar goed, hopelijk zijn er antwoorden op, die ik aankan.

Danks voor de hulp alvast! En let niet op me negativiteit.
inactieve gebruiker

Volgens klaasp kan ik een ziekte hebben, die hij opnoemen, ik geloof ook wel dat dat kan. Ik ben ook aangeboren om dik te zijn. Rond me 10de woog ik al bijna 100 dus.
Kort geleden was er een docu over het Prader Willy syndroom, en misschien zou je eens bij je arts kunnen vragen of hij het zinvol vindt jou daarop eens te laten onderzoeken, want je meende wel dat er kenmerken van dat syndroom te vinden waren bij jou toch, zoals dus het eigenlijk nooit je verzadigd voelen.
Het kan best belangrijk zijn te weten of je Prader Willy hebt omdat dat anders behandeld moet worden dan gewoon vetzucht geloof ik...


Groetjes, Klaas
bianca65

Ik weet meeste mensen vinden dit onzin, en denken wat een zielig joch, maar goed, niet zeggen want dan raak ik weer in me oude zelf en wil het niet weer verknallen, dit forum maakt me de laatste tijd alleen blijer.
Dan blijf ik er nog steeds bij dat dat het eerste is waar je aan moet/mag werken, aan je gevoel van eigenwaarde en je blijer voelen, je kan echt geen 2 moeilijke dingen tegelijk aanpakken.
Okay, dan nog een tijdje dik, jammer dan.
Ik ben ook aangeboren om dik te zijn. Rond me 10de woog ik al bijna 100 dus.
kan met aanleg te maken hebbe, maar ook met de eetgewoontes in het gezin waar je uit komt, als je moeder altijd met veel vet en caloriën kookt dan lijkt het aangeboren omdat jullie allemaal last hebben van overgewicht, maar is dan dus meer een gevolg van het aangeleerde eetpatroon
En let niet op me negativiteit
Je wordt de laatste tijd juist meer positief, er zit groei in firefree, houdt dat vol jongen.
Bianca
Wolfje

En dan kom ik ook bij een andere vraag, me ma heeft een pil gevonden, waarmee je elke dag kan afvallen wat je ook eet zelfs zonder beweging, komt uit amerika. Maar kan dat in hemelsnaam bestaan?
ehm, hier zou ik niet aan beginnen firefree...Ik heb het zelf geprobeerd met een pil die ook zo werkte. Maar zodra je die pil niet meer slikt ben je weer de pineut. Dan werkt het niet meer en eet je wel.


Wolfje
Annn

Ik heb ook altijd trek, maar ik eet enkel als ik honger heb, ik kan die drang weerstaan.
Maar soms eet ik meer en dan val ik af :S Dus heb zowat hetzelfde als jij.
Als je systematisch veel eet dan wordt je natuurlijk dik. een pak koeken per dag, en elke dag cola, dan kan je niet anders dan dik worden natuurlijk.
Je zou eens gewoon 2 weken gezond moeten eten, zien wat er dan gebeurd. dus 2 weken zonder koeken, snoep, frisdrank enzovoort...
En bewegen moet je elke dag best ongeveer 30 minuten,d as gezond voor een menselijk lichaam.

ikzelf ben vrij mager, bmi van 18.7
maar ben de laatste 2 maanden dan ook wel 5 kilo afgevallen zonder reden, daarvoor was mijn bmi altijd 20
dus ook nog heel normaal.
Maar ik eet wel gezond, ik eet veel! maar gezond veel.
En ja ik heb altijd wel zin in iets te eten, maar daar mag je niet aan toegeven.
FFr

Ann: Uhm drink geen frisdranken, dus dat probleem is al opgelost. Wel handig om te proberen, heb nog 2 weken Sonja Bakker dus.

Wolfje: Oke dan, dan weet ik dat ook al vast.

Bianca65:
- Ik heb mezelf aangeleerd dat ik wel 2 moeilijke dingen tegelijk kan aanpakken.
- Uhm me ma maakt altijd gezond eten klaar, enkele keren eieren, andere keer een uitje voor sparibs of kip, maar meestal is het gezond, ze probeert ook me te laten stoppen met koek eten, alleen lukt het haar niet duidelijk.
- Oh dat is goed nieuws om te horen dan ik positiever word.

KlaasP: Oke, eerst moet ik het lef krijgen om na een dokter te stappen, maar zal proberen/
Annn

Firefree schreef:Ann: Uhm drink geen frisdranken, dus dat probleem is al opgelost. Wel handig om te proberen, heb nog 2 weken Sonja Bakker dus.


Oh ik dacht dat doordat je cola zei :)
FFr

Oh, niet erg hoor. Vroeger dronk ik vaak Cola, tot me 10de normaal, daarna Light producten, voornamelijk Dr.Pepper en sinds me 12de water dus.
Annn

Firefree schreef:Oh, niet erg hoor. Vroeger dronk ik vaak Cola, tot me 10de normaal, daarna Light producten, voornamelijk Dr.Pepper en sinds me 12de water dus.
Ok das goe:) bij mij zowat hetzelfde, nee langer.
Ik dronk altijd cola tot mijn15-16de ofzo
daarna enkel nog water en fruitsap, ik veranderde toen veel, veel principes gekregen enzo, waaronder gezond eten om voor mijn lichaam te zorgen.
Jive1

Firefree,

Je hebt waarschijnlijk al wel heel wat gelezen, hoe je best kan vermageren, en je hebt er ook al heel wat voor gedaan...
Je schrikt ook niet terug om je eetgewoonten ervoor aan te passen. Ik kan je dus niet veel raad geven die direkt hulp aan je brengt, maar ik wil toch hieronder 4 links opgeven, waarvan ik je zou aanraden die uitleg die daar gegeven wordt eens met volle aandacht te lezen, en zien of je er nog voor jou belangrijke punten in kan vinden...

Het gaat over: http://www.e-gezondheid.be/nl/gezondhei ... 41-art.htm , http://www.e-gezondheid.be/nl/tijdschri ... 36-art.htm , http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... art_id=659 en http://www.tegenkanker.net/detail.asp?id=225

Het zijn stuk voor stuk zuiver en wetenschappelijk gebaseerde teksten, zonder enige invloed van produktontwikkelaars en/of -verkopers.

Succes ermee, en hopelijk heb je er wat aan....

Greetz
Jive1
-Nickie-

Dan blijf ik er nog steeds bij dat dat het eerste is waar je aan moet/mag werken, aan je gevoel van eigenwaarde en je blijer voelen, je kan echt geen 2 moeilijke dingen tegelijk aanpakken.
Okay, dan nog een tijdje dik, jammer dan.
Niet lekker in je vel zitten kan idd zeker meespelen.
2 moelijke dingen tegenlijk aanpakken kan niet zeg je, dat ligt aan de manier van aanpak.
Ik begeleid momenteel een meid die sinds september 2006 een twaalf kilo is afgevallen. Steeds weer boekt ze kleine succesjes wat ook weer veel doet maar haar vertrouwen.
Van een lusteloze, verdrietige meid, die veel op de bank lag is ze nu momenteel veranderd in iemand die veel meer op zich zelf durft te vertrouwen, iedere dag een half uur beweegd en stap voor stap leert haar gedrag te veranderen. En mensen uit haar omgeving helpen haar mee.
Ze mag gewoon met de pot mee-eten, eten moet leuk blijven, en hierdoor vormt ze geen uitzonderingspositie. (ik ben anders, en is het ook vol tehouden)
Alleen de hoeveelheden zijn aangepast. (en ze bijt echt niet op een houtje)
Ze verveelde zich vaak, en dat heeft ze ook met begeleiding aangepakt.
Als ze verdrietig is kan ze bij iemand terecht etc..
Een van haar eerste stappen was naar een huisarts gaan...

Volgens mij Firefree, heb je zeker wel de wil om het aan te pakken, maar mis je een plan die aangepast is aan jouw struikelblokken en behoeften.
Ik geef dit maar aan als voorbeeld; als je meer wilt weten stuur je maar een pb-tje. Hoeft niet, mag wel.

Waarom je de ene keer aankomt en de andere keer niet, is moeilijk zo te zeggen. Tijdstippen van eten maakt bv al wat uit, de hoeveelheden, welke beweging.spijsvertering etc..

Hoe dan ook, succes ;)
Eleandra

Even ter nadere informatie: elke dag wegen heeft geen zin, aangezien je gewicht van dag tot dag behoorlijk kan schommelen.
Onder invloed van hormonen, hoeveel vocht je vasthoudt, wat je de dag ervoor gegeten hebt, enz.
Annn

idd! ik heb dat eens getest he...en op een nacht van je soms 1.5 kilo af, soms maar 1 kilo.
Valt ook te zien wat je gedronken en gegeten hebt he.
Je kan savonds vb veel wegen doordat je zwaar hebt gegeten (maar wel gezond) en veel hebt gedronken. Dan kan je denken; potverdorie ik ben verdikt.
Maar dat is niet zo. De volgende dag, als je naar de wc bent gegaan enzo en een nachtrust hebt gehad dan weeg je plots weer veeelee minder.

Tis het beste dat je je gewoon 1 keer per week weegt ofzo
FFr

Annn: Mwah dat is toch ook goed fruitsap :D
Jive1: Hele handige site, als ik de tijd er voor heb zal ik ze doorlezen.
- Nickie - : Danks voor de info.
flowerchild: Oke dat is wel waar
Annn. : Jep dats ook waar.
Boet

Nog eentje voor je, Firefree....

...reguleer je bedtijden een beetje. Hoe langer je opblijft en hoe meer je een gat in de dag slaapt, hoe meer je de neiging krijgt 's avonds wat lekkers te pakken of overdag een zak chips of zo. Ik spreek uit ervaring.

Slaap beter = snoep minder ;)

Groet,

Robert
Lep

He firefree..

Misschien heb je hier wat aan...

Je vertelde dat je 's avonds echt een heel pak koeken moet eten..
Ik ken je situatie niet verder, maar woon je op jezelf? Koop je zelf je boodschappen of doet iemand anders dat?
Als iemand anders dat voor je doet, zeg diegene dat hij/zij geen koeken/snoep/etc moet kopen. Daarvan kom je alleen maar in de verleiding om het toch te nemen. Als je het niet in huis hebt, kan je het ook niet nemen.

Als je echt een rotdag hebt of als je echt zin in iets "ongezonds" heb, neem het dan ook gewoon, maar met mate. Neem 1 koek in plaats van een heel pak. Neem kleinere hapjes, klinkt misschien raar maar dat is echt zo.
Heb je zin in chips.. doe dan wat chips in een bakje, in plaats van de hele zak bij je te leggen. Probeer wat langzamer te eten, dan geniet je er ook meer van.
Soms mag je jezelf echt wel verwennen, dat kan echt geen kwaad.

Blijf ook vooral elke dag in beweging, maakt niet uit hoe, een stukje lopen is al goed, blijf vooral in beweging.

Vooral veel water drinken, maar dat deed je al las ik, heel goed! Vooral blijven doen!

Pillen moet je nooit aan beginnen, dat is rotzooi.

Denk niet van "ik moet 25 kilo afvallen" (ik noem maar even wat).. Nee, je wilt afvallen.. denk dan zo "ik wil nu eerst 5 kilo afvallen". Is dat gelukt dan zeg je weer "ik wil nu weer 5 kilo afvallen". Als je dat volhoud, gaat het ook wat makkelijker.

Ga vooral ook niet elke dag op de weegschaal staan. Probeer 1x in de week te doen. Elke dag op de weegschaal staan maak je jezelf gek.

Als je het niet vertrouwd en denkt dat het misschien een "ziekte'" is, ga er mee naar de dokter. Is ook niet makkelijk, maar je zal er zeker sterker van worden.

Misschien heb je hier wat aan.
Afvallen is nou eenmaal moeilijk, maar het gaat je lukken hoor!
inactieve gebruiker

Ik heb wel eens het idee dat gewicht achter de oren zit(zelfsuggestie)
Ik kan van emoties erg afvallen. terwijl ik net zo veel eet, ik heb sinds een maand of 3 steeds savonds zin in partyzoenen(voorheen negerzoenen)en ik eet er dan 4 achterelkaar op, en dan voel ik me top,
en kom geen gram daarvan aan, lekker die buiszoenen :D
Afbeelding
Annn

aargh gewicht, ik word er gek van :P
Wanneer je nu precies afvalt, en hoe je dat heel je leven zo houd is voor mij een raadsel want iedereen zegt iets anders.
maar zelf moet ik niet afvallen.
inactieve gebruiker

als we allemaal eerst eens af gaan vallen van allerlei overtollige schaamte, schuld, spijt, verdriet en zorgen...dan verlies je ook je eventuele overtollige vet wel, en anders maar niet, want dan hoort dat kennelijk gewoon bij jou, en ben je van je overtollige innerlijke vet (Verdriet, Ergernis, Teleurstelling) bevrijd, dan vind je een tikkeltje overgewicht ook helemaal niet erg meer.
inactieve gebruiker

Klaas geld dat schuldgevoel ook na het eten van zoveel negerzoenen :D
inactieve gebruiker

ja, wat voor negerzoenen dan ook :P

maar ik denk dat die negerzoenen (bedoel de snoep hier he) dus helemaal niet meer zo belangrijk voor je zullen/zouden zijn wanneer je innerlijk eenmaal op een goed gewicht gekomen bent, en daar alles in proportie gekomen is. Dus eerst es stoppen met overmatig piekeren en gezond geestelijk voedsel tot je nemen, je geest ook trainen, actief laten zijn met leren, studeren, lezen..., schijnt geweldig goed te zijn voor je algehele welbevinden :)

Terug naar “Eetproblemen”