Horror Vacui

Koffie verslaving

Hoi,

Ik drink ontzettend veel koffie op een dag, 15 mokken op een dag is geen uitzondering.
Waarom doe ik het? Vooral onder stress en om de leegte bijna letterlijk op te vullen. Tja, en ik voel me leeg omdat ik vaak denk dat alles toch maar vergankelijk is. Daarom vind ik mijn verslaving ook niet erg. Ieder mens moet de leegte op een manier opvullen...

Maar denken jullie dat deze verslaving schadelijk kan zijn?

gr,

Horror Vacui
ann61

Hallo Horror Vacui,

ja, zoveel koffie op een dag is niet gezond. Cafeïne zorgt voor een verhoging van je hartslag en bloeddruk, zorgt ervoor dat je je opgefokt gaat voelen en je kunt problemen krijgen met slapen, waardoor je nog vermoeider wordt en nog meer stress gaat krijgen. Misschien zijn er nog andere nevenwerkingen maar dit zijn degene die me het eerst te binnen schieten. O ja, volgens mij onttrekt koffie ook vocht aan je lichaam en aan je hersenen dus echt goed kan dat ook niet zijn. Ik zou toch maar eens denken aan verminderen, praat er eens over met je huisarts want je moet je koffie niet gaan vervangen door cola of alcohol en ik denk dat als je gaat willen verminderen ook wel ontwenningsverschijnselen kan gaan hebben...

Groetjes, Ann
vechter

klopt van die ontwenningsverschijnselen, je kan er hoofdpijn van krijgen enz, misschien wel een goed idee om wat af te bouwen, te veel kofie geeft ook onrust.
Hoe de koffie verslaving te ondervangen weet ik niet, maar raad je wel aan om veel water te drinken omdat koffie ook vocht aan je lichaam onttrekt.
Bianca
Gtranquillity

Onderstaand artikel/onderzoek is misschien wel interessant om te lezen:

http://home.tiscali.nl/woutersite/pws/p ... nproef.htm

Groetjes
Diana

Terug naar “Eetproblemen”