Indira

Ok, nou goed dat kan. :) Ik vind het dus niet 'volkomen in orde' . Er bestaat zoiets als vergeving.

Over de Westerse cultuur; zie je niet dat we egoïstischer zijn geworden? Dat alles op zichzelf is gericht? Moeders die hun kinderen niet liefhebben. Dat vind ik iets van de Westerse cultuur van vandaag. Luister maar eens naar verhalen van Marrokaanse jongeren, zij houden allemaal zielsveel van hun moeder. In sommige culturen is de moeder nog echt degene die zielsveel van je houdt. Ayaan hirsi ali, ok ik heb dingen over haar gelezen die aantonen dat ze de boel bij elkaar liegt. Daarom is het nog niet perse onwaar wat zij schrijft. Maar waarom spreek je over de 'Islamcultuur'? Ik had het gewoon over wat Oosterse culturen waarin de moeder werkelijk wordt vereerd. Dat is niet voor niks denk ik. :) Vrouwenbesnijdenis komt voor ja daar. Maar goed, maakt ook niet uit. Ik wou geen vergelijking trekken tussen die en die cultuur. Ik wou aangeven dat het Nederland van nu gewoon erg egoïstisch is geworden.
ruby

Ik snap beide kanten van dit verhaal.

Had gister een gesprek met me moeder over alle problemen met mijn zus.En andere familie problemen.
We hadden het over het slaan wat mijn vader deed.Me moeder probeert dit nog steeds goed te praten met het excuus dat wij pokkemeiden waren.
En dat mijn vader het voor haar opnam als wij weer eens gemene dingen hadden GEZEGD tegen haar..

Mijn vriend heeft mij laatst in een dronken bui een klap gegeven en mijn moeder weet daarvan...Ze vroeg of ik nu niet bij hem weg moet gaan.
Ik zei haar dat zij toch ook niet is weggegaan bij me vader toen hij ons sloeg.Haar antwoord deed best pijn.
Ze zei dat hij háár toch niet geslagen had dus waarom zou ze dan weg moeten gaan? :? Nee okee...
Pff ik zou liever de klappen opvangen voor mijn kinderen.Uit dit gesprek heb ik dus alleen begrepen dat het slaan niet uitmaakte,zolang het niet bij haar gebeurde en dat het eigenlijk mijn moeders schuld is dat wij klappen kregen,aangezien mijn vader het voor haar opnam.
Wil ik haar nu dood hebben?
Nee!
Ik hou van me moeder en ze komt uit een hele andere tijd,een tijd waarin slaan normaler was als nu.
Ook heeft mijn moeder de neiging om vaak negatief te zijn over mij of me zus.Ben ik 2 kilo afgevallen,zegt ze niks.Ben ik 2 kilo aangekomen,dan zegt ze dat direkt.Zie ik er goed uit,zegt ze meestal niks,zie ik er slecht uit,dan hoor ik dat uiteraard wel.
Wil ik haar nu dood hebben?
Nee!
Ze zegt het wel zo maar bedoeld het niet zo dat weet ik zeker.IK weet gewoon dat ze wel van me houd maar elke ouder maakt fouten,zo ook de mijne.

Mijn vriendin is haar moeder pas kwijt en ik vind het persoonlijk heel erg dat jullie hier op een site zulke dingen durven neer te zetten over je bloedeigen moeder.Overigens had zij meer geluk met haar ouders,haar moeder was een schat,hoewel zij ook wel ruzie met elkaar hadden.Lag eraan dat ze te veel op elkaar lijken...

Ja, moeders maken fouten.Ja, soms zien ze dit pas na jaren in.Ja, soms zien ze dit nooit in...

Maar je moeder is je moeder en als ze er niet meer is zal je dr altijd missen,of ze nou lief of niet lief was.

Terug naar “Eetproblemen”