Johnson

gezond willen eten..maar...

ik ben altijd een beetje mollig en weet waarom. De mensen met wie ik samenwoon, hebben geen oren naar een gezond voedingspatroon, sporten niet en zijn van mening dat cola en frietjes af en toe kunnen, maar met af en toe bedoelen ze elke dag ( ik zeg niet elke dag frituur maar dan eens pizza, chips, chocolade,....)
Daardoor is het voor mij moeilijk om een gezonde lijn in mijn voeding te vinden. Ik weersta dan ook vaak niet aan de verleiding. Wanneer ik dan gezond kook, krijg ik opmerkingen van: hoe krijg jij dat binnen? Ik zou het ook eens fijn vinden mocht je interesse tonen, antwoord ik dan.

Ook wanneer ik op stap ga, merk ik dat de meeste van mijn kennissen totaal niet bezig zijn met gezondheid.

Hoe word je hieraan immuun? Ik heb veel karakter vanuit mezelf, maar mijn omgeving brengt me onweerstaanbare verleidingen die ik moeilijk weersta.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: gezond willen eten..maar...

Johnson schreef:Ik heb veel karakter vanuit mezelf, maar mijn omgeving brengt me onweerstaanbare verleidingen die ik moeilijk weersta.
Noem je dat veel karakter hebben? Als je echt karakter zou hebben dan deed je gewoon niet mee met het ongezonde voedingspatroon van je huisgenoten. Je moet gewoon leren 'nee' te zeggen en voet bij stuk houden, dat is alles.
* Liebe Macht Frei *
Johnson

Re: gezond willen eten..maar...

het is psychologisch toch niet interessant om constant tussen suikerverleidingen te leven.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: gezond willen eten..maar...

Dan zul je toch moeten leren om aan die verleidingen te weerstaan. Waar een wil is, is een weg. Het ligt echt niet aan je huisgenoten of je omgeving, hoor. Jij maakt de keuze om je mondje open te doen en voor de suikerverleiding te bezwijken.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: gezond willen eten..maar...

Het is zoals volhoudertje zegt een kwestie van voet bij stuk houden. Zoals jij woon ik samen met meer mensen. Geen van hen volgt zoals ik een strikt veganistisch dieet. Dat houdt in dat ik altijd voor mezelf kook en niet meesnoep van hun lekkernijen. Als je gelooft of weet dat wat jij doet het goede is zou het niet zo moeilijk moeten zijn om verleidingen te weerstaan, wat anderen ook mogen zeggen.

Daarbij is je woonsituatie niet bedoeld om psychologisch interessant te zijn. Verleidingen zijn overal, ook in je eigen huis. Hoe je ermee omgaat is een kwestie van discipline, maar meer nog van overtuiging. Het is erg gemakkelijk om mee te gaan in het gedrag van een groep, maar gelukkig wordt je pas als je streeft naar je eigen idealen.

Sterkte en succes.
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: gezond willen eten..maar...

Johnson schreef:ik ben altijd een beetje mollig en weet waarom. De mensen met wie ik samenwoon, hebben geen oren naar een gezond voedingspatroon,
Het ligt dus aan iedereen behalve aan jou? 011
Ga eens flink sporten (3 a 4 x pw een uur) om te compenseren voor de extra calorieën en kijk ook eens naar je eigen aandeel in het geheel. En zorg dat je genoeg gezond voedsel binnenkrijgt, niet (voldoende en gevarieerd) eten om maar af te vallen wekt juist vreetbuien op waardoor je inderdaad volstopt met friet cola koek en chips of alles wat in bereik komt.
Maar je hebt wel een deels gelijk het gaat makkelijker als er geen aanbod is van lekkere maar ongezonde dingen. Denk echter niet dat al degenen die wel een slank figuur hebben allemaal erfelijk bevooroordeeld zijn. Die zullen er zijn maar vaak lieten zij met uitgaan wel de lekkere caloriebommen staan eventueel aangevuld met sport. Zij zochten de oorzaak EN DE OPLOSSING bij zichzelf.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.

Terug naar “Eetproblemen”