G!rl

eetverslaving..

hallo, ik ben een jonge meid van 26 met een eetverslaving. Ik kan en eet dan ook de hele dag door. eet ik niet dan denk ik er wel aan. Met als gevolg dat ik vanaf mn 13e al boven de 90 kg weeg. ik ben wel redelijk lang dus 'valt het minder op' zucht.. dat is altijd zo naar dat je zelf dat probleem heb, zit en er wat aan wilt doen en dat je omgeving dan zegt, nee joh je bent helemaal niet dik. het liefste schreeuw ik van de daken dat ik dat wel ben met mijn 98 kg!!!! maar ik wil mn gewicht ook weer niet hardop uitspreken. een aantal weken geleden heb ik de moed verzameld om anderhalf jaar na de doorverwijzing, een psycholoog te bellen en daar begin ik eind mei dan ook met groeps sessies. het is fijn om eindelijk mn probleem eens erkend te hebben. alhoewel ik dat zelf wel nog moeilijk vind. elk pondje gaat immers toch door het mondje.. :roll: ik weet nu na gesprekken met de psycholoog dat ik zo niet mag denken want ook al is dat wel degelijk waar er is een reden waarom ik dat eten in mijn mond stop en daar gaan we achter komen. zijn er mensen met soortgelijke verhalen ?? zodat ik weet dat ik niet alleen ben .. ik vind het heel erg moeilijk om hierover te praten. zo weet ook alleen mijn vriend dat ik naar een psycholoog ga. en moest ik het vorige week wel op mijn werk vertellen ivm de groepsessies. gelukkkig reageerden zijn onwijs goed maar verder vind ik dat het iets is wat ik zelf moet doen .. maar is dat ook zo ? ik vind het wel fijn om hier zo mijn verhaaal te doen. het van mij af te schrijven..
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: eetverslaving..

Knap dat je aan je probleem gaat werken! Natuurlijk ben jij uiteindelijk degene die het probleem aanpakt en zelf oplost, maar degenen die je helpen bieden je de handvatten om je doel te bereiken. Soms heb je feedback van anderen nodig om jezelf een andere 'mind-set' aan te leren. Dapper dat je zo open met dit probleem omgaat. Veel sterkte en succes met de behandeling!
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: eetverslaving..

Hoi Girl,
hartstikke goed hoor...!!!
Stoppen met dieeten (..als troosteter/ stresseter heeft dat voor mij toch geen zin - en allerlei mensen zonder eetstornissen gaan er ook alleen maar van jo-jo-en...)
jezelf goed verzorgen en aandacht geven en goed voeden -

...en samen proberren te 'kijken', waarom je zo 'graag' die hele dag wilt eten.

En wat dan bovenkomt aan emoties aanpakken!!

:knuffel:

Terug naar “Eetproblemen”