Gebruikersavatar
alissia1988
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2012 19:00

Re: afvallen zonder erger eetprobleem te krijgen

dietise word niet vergoed,
en dan moet ik elke dag 2 soorte maaltijde koken.
1 voor mij met "gezonde" dingen en een voor me vriend
gezien hij bijna niets lust :confused:
en om dan al me geld uit te geven voor iets waardoor ik dus elke dag dubbel zo veel kwijd ben aan koken en alles is ook niet echt iets


en wil controle hebbe over me gewicht
:oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: afvallen zonder erger eetprobleem te krijgen

Pillen ga je spijt van krijgen, ze helpen even door de boel op te jagen op een vaak niet natuurlijke manier. Zodra je stopt zegt je lichaam wat was dit voor onzin, snel alles er weer bij zien te krijgen, liefst wat extra kilo's opslag voor het geval er weer wat in sneltreintempo af moet dan hebben we reserve voor moeilijke tijden.
En voila het beruchte jojo effect is geboren dan kan je elke dang pillen slikken de rest van je leven wat duur en niet gezond is. Of je stopt en je bmi zit een maand later op 27 ipv 25.

25 is al heel goed hoor. Pas bij groter dan 30 moet je zorgen maken tussen 25 en 30 kan maar mag wat minder afhankelijk of je bij de 30 of 25 kant zit.

Dietisch kost geld maar als je er gene probleem bij wilt in de toekomst zou ik toch daarvoor gaan. Je laat je auto toch ook niet repareren door een bakker? Je wilt toch als bejaardeook niet verschoond worden door een metselaar omdat die goedkoper is?

Probeer zoveel mogelijk voor de lange termijn oplossingen te gaan, kosten meer tijd en geld in het begin maar leveren je op lange duur meer op.
En je vriend kan toch mee eten? Dan geef je hem een 3x zo grote portie. En anders kan hij vast zelf wel koken dat doen meer stellen hoor als de man per se iets anders wil eten. Niks mis mee zolang je van elkaar houdt toch? 8)
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Gebruikersavatar
Janneke
Berichten: 6335
Lid geworden op: 26 aug 2008 14:00

Re: afvallen zonder erger eetprobleem te krijgen

Simpele oplossing: ga samenmet je vriend koken.

Ik neem aan, dat ij mi of meer wet, wat er speelt. Nou - daar kan hij goed bij helpen: jullie gaan beiden gezond eten. En voor alle duidelijkheid: dat kan erg lekker zijn.
(Noten, huttenkase, feta, tapenade - het is echt niet kauwen op rauwe komkommers ofzo...)
Zoek een goed kookboek uit en probeer de verschillende recepten - en hij kan in de gaten houden, of jij tijdens het klaarmaken niet te veel snoept....;)

Terug naar “Eetproblemen”