yoeri93

geen band met eten

Hallo iedereen , mijn probleem is dus dat ik totaal geen band lijk te hebben met voedsel. Het is alsof dat mijn hersenen voedsel iets vies lijken te vinden. Ik heb eigenlijk nooit zin om te eten , ik drink wel graag maar ik kan eigenlijk nooit genieten van snoepjes , een pakje chips.Ik heb dit al heel lang , als klein kind was ik wat dikker maar toen werd mijn eten nog voor mijn neus gezet en moest ik het alleen in mijn mond steken. Ik zou enorm graag eens bijkomen maar als ik meer ga eten krijg ik een soort van angst om 'dik' te worden.Hebben jullie een idee hoe ik een betere band met eten kan krijgen , want ik heb echt het gevoel dat ik iets mis met al die kookprogramma's en andere mensen die ik enorm veel zie genieten van eten. Eigenlijk zeer frustrerend :( Dankjewel voor het lezen
tommy9119

Re: geen band met eten

Aankomen kan ook goed via krachttraining. Beginnen met bodyweight oefeningen (http://www.angelfire.com/ny5/shenandoah/OBB/OBB.html naar beneden scrollen tot 'the exercises'), tot je dat redelijk gemakkelijk aankunt en dan (met goede begeleiding!) eventueel gewichtheffen. Spieren wegen ook best veel en je lichaam zal er niet slechter van worden. Misschien krijg je er zelfs zin in eten van.

Verder, chips en snoepjes zijn overbodige luxe, dat je die niet zo graag hoeft is eigenlijk stiekem alleen maar beter. Is er echt niets dat je lekker vindt?
Gebruikersavatar
Minerva
Berichten: 17643
Lid geworden op: 28 aug 2006 21:04
Locatie: Breda
Contacteer: Website Twitter

Re: geen band met eten

Je was vroeger wat dikker maar toen werd het voor je neus gezet en dan at je het wel op. Dat klinkt niet echt alsof je er trek in had, alsof je iets graag lustte ?

Waar komt de angst om dik te worden vandaan ? Ben je er mee gepest ? Is het thuis vaak iets wat ter sprake komt ?
Inzicht als Uitweg..

Terug naar “Eetproblemen”