Mickey~

Moeite hebben met aankomen...

In de periode tussen dat het uit ging met mijn vriend en nu ben ik erg veel afgevallen door veel te sporten en mager te eten, zonder snoep enzo. Nu ben ik op een gewicht wat precies op de grens ligt van ondergewicht, met een bmi van 18.5. Hierna ben ik normaal gaan eten, maar ik kwam niet weer aan. Nu wil de huisarts dat ik aankom omdat mijn gewicht volgens haar niet gezond is. Ik moet dus vooral volle producten eten in plaats van magere. Nu doe ik dat braaf, maar... ik merk dat ik er moeite mee heb! Dat ik stiekem gewoon baal als de weegschaal een klein beetje meer gewicht aangeeft.... Heb ik nu anorexia of zal het wel weer over waaien?
Nogmaals, ik doe het dus wel, expres aankomen, maar het kost me mentaal heel veel moeite....
Esterre

Re: Moeite hebben met aankomen...

Denk niet dat je anorexia hebt.. Is vrij normaal omdat je er blijkbaar moeite voor hebt gedaan om af te vallen en daardoor een andere mindset hebt gekregen.. Nu je dat weer om moet switchen, daar gaat tijd over heen. Je was dat gewend, het voelde wss goed?.. Verandering is vaak nooit leuk.
Mickey~

Re: Moeite hebben met aankomen...

Ja ik was heel trots op wat ik bereikt had, en er trots op om weer zo slank te zijn als dat ik was als tiener. Dus het is wel moeilijk om dat op te geven.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15118
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: Moeite hebben met aankomen...

Nee, je hebt geen anorexia, want dat gaat een flink stuk verder. Je hebt wel de aanleg om je dwangmatig met iets bezig houden, dus dat stukje zou ik wel in de gaten houden.
* Liebe Macht Frei *
niets

Re: Moeite hebben met aankomen...

Mickey~ schreef:Ja ik was heel trots op wat ik bereikt had, en er trots op om weer zo slank te zijn als dat ik was als tiener. Dus het is wel moeilijk om dat op te geven.
BMI zegt niet alles, het is een grove indicator.
Als je bijvoorbeeld een fanatiek sporter zou meten met BMI dan zal die vaak te zwaar zijn aangezien spiermassa meer weegt dan vet terwijl die een afgetrained figuur heeft.

Als je bijvoorbeeld aan krachtsport doet moet je juist meer en frequenter eten. De energie word dan niet opgeslagen als vet maar verbrand en deels omgezet in spierweefsel.
zwaarder worden betekend dus niet per definitie dikker worden ;)

dus gewoon lekker sporten en uitzoeken welk voedingspatroon je precies voldoende energie geeft waarbij je wel spieren kweekt maar niet aan komt ;)
Mickey~

Re: Moeite hebben met aankomen...

Vandaag heb ik eens op een weegschaal in het ziekenhuis gestaan en die gaf aan dat ik 59 woog terwijl de weegschaal thuis 61 zegt. Nu weet ik dus niet meer wat ik moet geloven, want 61 is goed, dan zit ik boven de 18,5 bmi, maar 59 is te licht voor mijn lengte. Nu ben ik in de war dus...
Maarja, heb net een hele grote puntzak met vette frieten een shitload mayonaise gegeten dus het komt vast wel weer goed :D
niets

Re: Moeite hebben met aankomen...

Mickey~ schreef:Vandaag heb ik eens op een weegschaal in het ziekenhuis gestaan en die gaf aan dat ik 59 woog terwijl de weegschaal thuis 61 zegt. Nu weet ik dus niet meer wat ik moet geloven, want 61 is goed, dan zit ik boven de 18,5 bmi, maar 59 is te licht voor mijn lengte. Nu ben ik in de war dus...
Maarja, heb net een hele grote puntzak met vette frieten een shitload mayonaise gegeten dus het komt vast wel weer goed :D
wist je dat ook slanke mensen hart-en vaat problemen kunnen hebben als gevolg van slecht voedsel ;)
Friet en saus is lekker he :P
gewoon lekker eten, af en toe een snack en regelmatig gaan bewegen en je hoeft je nergens zorgen om te maken.
vlam

Re: Moeite hebben met aankomen...

ik ben in een extreem korte tijd van 54 naar 46 kilo gegaan.
Ben op alles getest en heb niks.
Ik weet dat het stress is. Dus vermijd stress.
Ik hoop straks weer aan te komen. Kom ik niet aan binnen 2 weken, dan krijg ik een ontlastingsonderzoek
elgebak

Re: Moeite hebben met aankomen...

Veranderen is vaak moeilijk. Het heeft je moeite gekost om dat gewicht te bereiken en je bent er trots op. Dan is het lastig om je leefpatroon om te gooien om zo een deel van het resultaat ongedaan te maken. Dan heb je immers een deel van al dat werk voor niets gedaan. Er zijn echter ook minder normale redenen om er moeite mee te hebben, die een rol zouden kunnen spelen. Dat je bijvoorbeeld wordt tegengehouden door een negatief lichaamsbeeld wanneer je zwaarder zal zijn, of de angst om door te slaan. Ik weet niet of dit bij jou ook een rol speelt?

Hoewel je er moeite mee hebt om aan te komen, moet je beseffen dat gezondheid boven alles gaat. Soms besef je dat pas op het moment dat er al dingen verpest zijn. Dan ervaar je hoe belangrijk het eigenlijk is om je gezond te voelen. Ik weet niet of jouw gewicht op dit moment schade toebrengt aan je gezondheid, maar probeer in elk geval een gewicht aan te houden waarop je lichaam optimaal kan functioneren. Is jouw gezondheid de reden dat de huisarts wil dat je zwaarder wordt? Of heeft de huisarts enkel naar het getalletje gekeken dat net op de grens ligt? Met op de grens zitten zou in principe niets mis moeten zijn, tenzij blijkt dat jij op de grens in minder goede gezondheid bent, en er voor jou dus misschien net iets andere grenzen gelden.

Hoe sta jij zelf tegenover aankomen? Ik heb de indruk dat je vrij precies met getallen bezig bent. Dat je je in de war laat brengen door de twijfel tussen 59 en 61, maar ook dat je precies op de grens zit met een BMI van 18,5 (uitgaande van die 61 dan). Heb je bewust naar juist dát punt toegewerkt, of is het gewoon geheel toevallig dat het afvallen op dat punt is opgehouden? Op wat voor manier ben jij met eten bezig?

Als je het er mee eens bent om wat zwaarder te worden zou je via de huisarts of een diëtiste ook een machtiging kunnen krijgen voor het gebruik van nutri. Dat zijn flesjes drinken van 300 kcal met alle benodigde vitaminen en mineralen, en is zo dus een gezonde en makkelijke manier om extra voedingsstoffen binnen te krijgen. Aankomen gaat ten slotte niet enkel om de voeding, maar vooral om de voedingsstoffen. Je lichaam moet er wel wat mee kunnen.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Moeite hebben met aankomen...

En anders 2 pakken chocomel aan je dagelijkse voeding toevoegen alleen al goed voor 1800 calorieën zo uit mijn hoofd.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
elgebak

Re: Moeite hebben met aankomen...

SomsPijn schreef:En anders 2 pakken chocomel aan je dagelijkse voeding toevoegen alleen al goed voor 1800 calorieën zo uit mijn hoofd.
Het gaat er ook om dat de kcal voor een groot deel op een verantwoorde manier binnen komen. Als je dagelijks 2 pakken chocomel toevoegt krijg je een enorme hoeveelheid suiker binnen, wat de bloedsuiker snel doet stijgen en weer dalen. Dat is niet goed voor je energiepeil. Bovendien is dat wel erg eentonig. Ook krijg je erg veel calcium binnen, wat op zich een heel gezond stofje is, maar wat in grote hoeveelheden de opname van een aantal andere stoffen belemmerd (weet zo niet precies welke, maar zo werkt het wel). Dit lijkt me alles behalve een goede oplossing.
Gebruikersavatar
GeenPijn
Berichten: 5314
Lid geworden op: 18 feb 2011 00:51

Re: Moeite hebben met aankomen...

Dan niet, ook goed.
Als je verwacht dat de wereld eerlijk tegen jou is, omdat jij eerlijk bent tegenover de wereld.

Dan hou je jezelf voor gek.

Dat is verwachten dat de leeuw jou niet opeet omdat jij hem niet opeet.
Superwoman

Re: Moeite hebben met aankomen...

tja, dit topic gaat ook over iemand die geen lid meer is van het forum, dus in hoeverre de adviezen opgevolgd zullen worden is natuurlijk maar de vraag
tommy9119

Re: Moeite hebben met aankomen...

In principe is een dieet met veel eiwitten en melk het beste als je veel aan wilt komen, de eiwitten zorgen er weer voor dat je meer calcium nodig hebt en de meeste eiwitrijke producten hebben ook weer aardig wat kcal's. En de melk heeft er natuurlijk ook meer dan voldoende.

Er was ooit een onderzoek naar of calcium de opname van zinc beperkte, daar kwam uiteindelijk uit dat het niet zo was. Verder kan ik er niet veel over vinden eigenlijk. Maar ik denk (inderdaad) dat bij overmatige inname van vrijwel elke stof uiteindelijk iets anders minder (moet/) gaat worden.
Gebruikersavatar
Tiffany23
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 mar 2014 14:42

Re: Moeite hebben met aankomen...

Ik kwam vroeger ook niet aan maar nu. Door de medicijnen
Weeeg wat meer dan ik zou willen. Vind ik niet erg hoor maar moet niet erger worden. :badgrin: [applaus] Forum58 oja ik sport niet. Altijd een hekel aan gehad.
Bla bla bla

Terug naar “Eetproblemen”