Tom

Reageer alsjeblieft..

Hallow mensen..

Ik moet even mn ei kwijt want ik zit dr best wel doorheen. Ik ben een 20jarige student en ik heb niet meer zoveel lol in het leven. Ik ben sinds 2 jaar steeds vaker korte periodes depressief. Steeds wanneer ik me even goed voel crash ik drna steeds harder in elkaar. Mijn ouders zien dat ook en zijn ook bezorgd, maar ik heb niet echt het gevoel alsof ik met ze kan praten, bovendien hebben we ook vaak ruzie. Ik had eerst veel vrienden maar iedereen is onderhand zijn eigen leventje gaan leiden, dus heb ik ook niemand om bij uit te huilen. Vooral tijdens feestdagen trek ik het dan niet meer, wanneer de familie langs komt om allemaal gezellig te praten, terwijl ik gezelligheid eventjes niet aankan omdat er weinig leuks in mijn leven gebeurd.
Ik voel me zo vaak zo alleen. en steeds als ik een leuk meisje ontmoet lukt het op de een of andere manier niet om iets vast te krijgen. En na een afwijzing crash ik dan meestal erg diep.. Want ik snap niet wat er mis is, mensen vinden me meestal wel leuk, ik studeer psychologie (kun je nagaan..) en ik zie er redelijk uit volgens mij. Waarom kan ik dan geen lieve vriendin krijgen?
Nu dan ben ik een beetje verliefd op een nieuw meisje geworden, ze wilde wel iets afspreken na het nieuwe jaar maar ik krijg nog niet echt het gevoel dat ze mij ook leuk vind. We hebben ff op msn gesproken maar zien elkaar eerst op zaterdag als we allebei met vriendengroepen (in mijn geval niet echt vrienden maja..) naar hetzelfde café gaan. Maar ik krijg nu alweer bange voorgevoelens voor een afwijzing en zit nu al in een zware depressie voor ik dr alweer heb gezien.. Het lijkt ook wel alsof ik altijd al obsessief verliefd ben op iemand voordat we ook maar iets hebben. Ik kijk nu ook om de 5 minuten op mn telefoon voor een berichtje van haar, en ze heeft mn laatste 2 smsjes niet beantwoord, ik voel de bui al weer hangen, en dan wordk weer verdrietig, depressief, en eenzaam..
myra

Hey Tom,

Ik denk dat je je best niet zo kan fixeren op dat meisje. In de meeste gevallen werkt dat omgekeerd en zal je haar daarmee eerder wegjagen. Een spontane band of relatie kan het beste groeien door het spontaan te laten gebeuren. Probeer niet zo gefixeerd te zijn op een antwoord van haar, maar zoek wat afleiding, des te groter zal dan de verrassing zijn als ze je een berichtje stuurt

Sterkte he!
Boet

Hé Tom.

Je komt me wat zwaar op de hand over. Ik trek verder geen conclusies, maar heb de indruk dat je dingen veel te zwaar opvat.

Wat vrouwen betreft. Als je je gaat fixeren op ' ik MOET een vriendin hebben', gaat het gegarandeerd fout. Geniet liever van hun aanwezigheid, conversatie, uiterlijk enz. Hou het licht en ontspannen. Wat je niet zoekt, valt vanzelf op je pad.

Groet,

Robert
Tom

Dankjewel voor jullie reacties!

Jullie hebben allemaal gelijk.

Het probleem met mij is dat ik extreem gevoelig ben, als ik tegen een tegenslag loop blijf ik daar heel lang mee zitten. En het helpt ook niet echt dat ik niet echt met iemand kan praten drover. Daarom is dit wel fijn om even te kunnen laten gaan. Het zit gewoon even niet mee; heel veel lukt eventjes niet en mn studie is ook niet echt veeleisend dit jaar, waardoor ik een groot deel van de week doorbreng op mn kamertje. Op dit moment hoefk voor mn studie maar 1 dag naar school te gaan, en ik heb geen baantje (dat ik wel probeer te krijgen) dus daarom zit ik zo vaak alleen thuis. En het is moeilijk om afleiding te vinden als iedereen die je kent bezig is met werk, stage of vriendin. En zonder leuke dingen voelt elke tegenslag als een mokerslag.

Maar ik voel me nu al wel iets beter:-)
bloemjex

Hey Tom!
Ik ben blij te horen dat het nu wat beter gaat met je! =D> Gewoon eraan blijven werken zou ik zo zeggen. Met tegenslagen moet je leren leven, dat is niet simpel, maar het moet, anders leef je inderdaad niet. Wat dat meisje betreft... Mijn beste vriend zijn slogan is: wie zoekt, die vindt niet! En ja, dat is ook vaak zo. Liefde overkomt je en dan is het eens zo mooi!

Zoen!
Leeuwtjuh

heb je geen hobbys buiten de deur dan?

om mensen te ontmoeten zul je toch echt je kamertje uit moeten...
of misschien een bijbaantje parttime>?
Tom

Ja ik weet het. Eerst was het zo dat alles moest wijken voor mn studie, en nu mn studie niet al te veel van me opeist weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen met mijn tijd. Ik heb wel hobbies maar leuke hobbies doe je met meerdere mensen en iedereen is zo bezig met zich eigen..
Ik ben nu dan ook druk op zoek naar een baantje, dus ik hoop dat ik snel iets vind.

Ik vind het erg fijn dat ik mijn gevoelens neer kan zetten op deze site. Want ik voel me dr wel door opluchten. Ik zou dit nooit over mn lippen kunnen verkrijgen real life. Want iedereen die mij kent, kent mij eigenlijk is iemand die altijd lol aant trappen is en altijd wel een grijns over zijn gezicht heeft. Terwijl niemand eigenlijk ziet hoe vaak ik in de put zit. Dus om in deze anonimiteit te zeggen wat ik echt voel lucht op.. Dankje
Cygne

Daar is dit forum natuurlijk ook voor he? :)

Maar heb je geen hobbies die je eventueel bij een club zou kunnen doen? Kom je ook van in contact met andere mensen. Mensen waar je dan al van weet dat ze dezelfde hobby hebben?

En ik hoop voor je dat je binnekort een baantje kunt vinden!
myra

ja zo'n forum als dit hier kan idd een goede uitlaatklep zijn. Er zijn ook hobbies die je alleen kunt doen eigenlijk.
Als ik me down voel ga ik bv eens wandelen, daarna voel ik me dan rustiger. Je kunt ook lezen, of iets knutselen, of naar een film kijken.
an84

Hoi Tom.

Ik heb je verhaal gelezen. Het klinkt mij allemaal heel erg bekent in de oren. Ik ben zelf ook lange tijd depressief geweest en heb ook jaren gedacht dat ik nooit een vriend kon krijgen, en was ook altijd gefixeerd op een jongen.
Maar toen ik het liet rusten kwam het allemaal vanzelf eigenlijk.
ik stel niet meer te hoge eisen en raak ook niet meer in paniek als ik even niks van ze hoor.

Ik vind het heel fijn voor je dat jeje er wat beter door voelt door hier je hart te luchten. Je mag hier altijd je verhaal kwijt.

Liefs An
Tom

Bedankt voor jullie opmerkingen.

Ik heb iig zat goede voornemens voor het nieuwe jaar ;) want zo saai als het dit jaar was wil ik het niet meer hebben.
Weet je wat zo lullig is; mijn vrienden van de middelbare school zijn dus vooral met zich eigen bezig, en de mensen die ik ken van de universiteit kan ik ook niet echt close mee worden, omdat ik ergens anders woon. Misschien moet ik een kamer proberen te zoeken en bij een studentenvereniging gaan ofzo. Maar dadelijk zit ik daar eenzaam te zijn op een kamertje..

Tis nu bijna half 3. Ik heb totaal geen ritme en word meestal pas s middags wkr, en das niet alleen omdat het vakantie is.. Dan zit ik gewoon tot laat films te kijken, of muziek te luisteren of te internetten.. Ik kan maar geen rust vinden.

Ben nog wel depri en al. Maar vandaag en morgen mag ik nog ff depri doen :). Vanaf morgen 00.00 ga ik proberen van jaar 2006 een goed jaar te maken. Ik heb net een beetje rondgelezen op het forum en jullie hebben ook jullie problemen, dus ik waardeer het echt.
NT

He Tom klote he depressief zijn op je 20e.
20 is een leeftijd waarin soms weinig doelen liggen en je hele leven niets waard lijkt.
Weet er alles van...
muisje

hey tom

depressief zijn is niet gemakkelijk,
vooral omdat het moeilijk is om jezelf uit een dip te halen,
meestal van je dan in een circel terecht..
en als je denk het onder controle te hebben kom je toch weer op het zelfde punt terecht..

eigenlijk moet je jezelf erdan letterlijk uitslepen..
en er op uit gaan, leuke dingen doen..
tenminste dingendie leuk horen te zijn,
ook vind je ze misschienop het moment niet echt leuk.
dat heet je zinnen verzetten.
trek jezelf omhoog en ga bij voorbeeld ergens eens in een restaurant wat drinken,
of.. je oude vrienden opzoeken,
fitnissen..
een boek lezen..
er zijn zoveel mogelijkheden het is maar net waar je van houdt.

iedereen verlangt naar een beetje steun of opkrikkers van zijn medemens.
helaas krijgt niet iedereen die,
maar daarom moet je zeker de moed niet laten zakken.
blijf jezelf, en probeer er echt voor te vechten.

te vechten,
jij wilt je gelukkig voelen, dus waarom zou je daar niet voor kiezen? elke dag opnieuw?
tegen je zelf zeggen, ik kies ervoor om gelukkig te zijn!!
daarin geloven..

ik weet niet of je gelovig bent.
en anders.. kun je het misschien eens proberen..
naar God te bidden, als je je eenzaam voelt, bij Hem kun je ook erg veel steun vinden als Hij in je hart is komen wonen.
Dan ga je je ook gelukkiger voelen..
Hij heeft mij ook erg geholpen, en als jij Hem aanneemt in je leven, zal het ook zeker bij jou helpen..

sterkte met alles wat je doet,
groetjes, muisje
Droepie

Hoi Tom

en geloof niet altijd dat iedereen de hele dag vrolijk en aardig kan zijn. Iedereen heeft wel eens tegenslag maar je kan er niet altijd stil bij blijven staan.
Je kan proberen om je gedachten uit te schakelen als er iets niet goed gaat, bijvoorbeeld niet aan dat meisje denken. Heel vaak gebeurt er dan iets wat je niet verwacht. Nu ga je misschien doomdenken en pakt het anders uit dan je zou willen. Als je niets verwacht, kan het ook niet tegenvallen. Probeer maar eens, het heeft mij al vaak geholpen!

Groetjes Droepie
Pietje Bel

Hey Tom,

snap dat je je #@#$ voelt, vooral als je weing te doen hebt en veel alleen op je kamer zit. Heb je wel eens gedacht aan lid worden van een sportschool/ -club?
Sporten ontspant, leidt af en je ontmoet nieuwe mensen.

Grtz J.
Tempo Doeloe

Ey Tom,

ik weet niet of je deze berichten nog leest, aangezien je laatste post vorig jaar was. Daarom hou ik het kort...

Ik ga gewoon zeggen wat ik denk... Ik denk dat jij bovenal houvast zoekt. Dat denk ik te zien aan...
(1) het feit dat je je heel erg hecht aan meisjes (ook al is er nog niet eens sprak van een relatie): dat laat zien dat je je graag wil hechten aan iets wat je niet kan kwijtraken. En als je het dan kwijtraakt is het extra erg.
(2) het feit dat je je vaak onrustig voelt: dat is een logische emotie voor iemand iemand voelt dat hij helemaal geen houvast heeft.
(3) het praktische feit dat je inderdaad bij niemand uit kan huilen. Je hebt niet echt hele goede vrienden... en in die zin dus ook niet echt houvast.
(4) het feit dat je heel gevoelig bent, of misschien in betere woorden: heel makkelijk heen en weer slingert in je gevoelens (wat dus niet percee met je karakter heeft te maken, maar misschien meer met innerlijke gebrokenheid). En als je heel erg heen een weer slingert, dan is dat het gevolg van dat je gaan houvast hebt.
Valerie

lieve Tom,
Ik wil aansluiten op wat Tempo Doeloe zegt. Dat je je erg hecht aan iets. Ik heb dat zelf ook maar merk dat als ik een vriendje heb en dat is dan het enighe leuke in mijn leven dat het dan al snel afgelopen is. Ik ben nu bezig meer dingen te doen die ik leuk vind : karate, vrijwilligers werk (boerin), vrienden af en toe, yoga, thuiszorg. En doordat ik dingen doe die ik leuk vind heb ik meer iets voor m'n eigen, iets wat niet zomaar wegloopt zegmaar, en het zijn ook meerdere dingen, dus m'n leven stort niet meteen in als er iets wegvalt. Ik heb geen vriendje en dat hoeft ook niet zo nodig, maarja, daarin ben ik waarschijnlijk anders dan jij, ik ben niet zo relatie-achtig (beetje autistisch). Maar misschien is het iets voor jou om naar te kijken: waar beleef ik (een klein beetje, of soms) plezier aan? misschien kun je wat meer van die 'leuke dingen doen' momenten in je leven inplannen. Ik kreeg daar vroeger altijd jeuk van als mensen dat zeiden want dan dacht ik dat ik ook echt plezier MOEST hebben, en dan voel ik me dus juist klote. maar nu ik erachter ben dat dat niet hoeft als het er niet is (genieten) valt het me makkelijker om de leuke dingen te doen, ik ben gewoon zoals ik me voel, soms is dat heel gespannen, angstig maar soms ook niet.
ik hoop dat je nog eens wat van je laat horen.
liefs, Valerie
flupke

hey tom,
Ik herken me heel erg in je verhaal. Ik heb nu een vriend. Maar hij is ook nog de enige die ik heb. De rest is allemaal kapot. Probeer (weet hoe moeilijk het is) je niet aan een meisje op te dringen. Heel veel sterkte
valentijn

hey Tom, hoe gaat het nu met je?
laat je het me weten?

groet van Valentijn
Daniel

Tja, als je twijfelt aan jezelf, wat je geloof ik doet, twijfelt iemand anders ook aan je.

Geloof me, ik weet er alles van.

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”