jaydes

op slag verliefd op een ander

hallo,

ik heb een lang verhaal waar ik heel erg mee zit.

Mijn vriend en ik hebben 2 kinderen. Daar ben ik natuurlijk heel erg gelukkig mee. Met mijn partner ben ik ook gelukkig, maar we hebben nauwelijks tot geen gemeenschap. Dit is eigenlijk al vrij vanaf begin een struikelblok geweest waar ik het vaak met hem over heb gehad en ook vaak ruzie over heb gehad.

Ik wil wel vaker, maar mijn vriend op de een of andere manier niet en hij zegt dat hij niet weet waar het aan ligt.

Om een indruk te geven gebeurd het nu maximaal 1 keer in de maand en soms nog minder. Tijdens de zwangerschappen zelfs helemaal niet. (dat wil dus zeggen dat het toen ongeveer 1 keer in het jaar is gebeurd) Dat is dus echt heel erg.

Nu ben ik met een nieuwe baan begonnen en daar ben ik een collega tegengekomen die mijn hart de eerste keer dat ik hem zag al sneller deed kloppen.

Ik wil er eigenlijk niets mee doen, maar het gevoel gaat maar niet weg.

Hij kijkt ook opvallend veel naar mij en ik betrap me er echt op dat ik telkens denk. zie je, hij wil mij ook.

Maar wat moet ik daarmee? Ook al zou hij mij willen, ik kan er toch niets mee doen?

Het is wel duidelijk dat ik op seksueel gebied echt zwaar iets tekort kom thuis, maar dat kan toch geen excuus zijn?
Gebruikersavatar
Radius
Berichten: 827
Lid geworden op: 05 aug 2011 21:53

Re: op slag verliefd op een ander

Kan je het niet wat knusser krijgen met je vriend, bijvoorbeeld door eens tantra yoga te proberen? Heb je hem al eens duidelijk uitgelegd dat jij daar sterk behoefte aan hebt?
Neem weg, de sluier van illusie
Neem waar, de vreugde in het absolute
jaydes

Re: op slag verliefd op een ander

Ik heb het er erg vaak over, maar of het wordt weer ruzie of hij belooft verandering die er niet komt want dat zegt ie al 3 jaar.

hij zegt dat hij er geen behoefte aan heeft en meer van knuffelen is. al gebeurd dat ook steeds minder.

wanneer we aan het knuffelen zijn en ik zoek verdere toenadering ketst hij het af.

heb ook al therapie voorgesteld, maar ook dat wil hij niet.
Gebruikersavatar
volhoudertje
Moderator
Berichten: 15116
Lid geworden op: 02 jul 2006 23:04
Locatie: In Nederland Door Omstandigheden

Re: op slag verliefd op een ander

In veel relaties komt het moment waarop je moet bepalen of het nog zin heeft er mee door te gaan. Jullie seksuele behoeftes liggen heel verschillend. Je huidige vriend wil het verder ook niet bespreekbaar maken of energie in steken om tot een oplossing te komen.
Soms is het tijd om de vleugels weer uit te slaan, denk ik dan.
* Liebe Macht Frei *
Gebruikersavatar
Memories
Moderator
Berichten: 24425
Lid geworden op: 25 okt 2009 15:04

Re: op slag verliefd op een ander

Hallo Jaydes,

Als je al een langere tijd in een relatie zit wat op een laag pitje staat, dan is de vkans groot dat jij je gaat afvragen of het nog wel zin heeft om daarmee verder te gaan. Maar wat je wel goed doet is dat je de problemen niet in nde spreekwoordelijke doofpot stopt. Je partner lijkt erg duidelijk over de beslissing het zo te willen laten. Maar weet jij toevallig ook of er meer achterzit dan dat er gezegd wordt? Bepaalde ervaringen, bijvoorbeeld, wat niet fijn is geweest?

Ik zou nog eens een keer het gesprek aan gaan en dan proberen om eens wat dieper te gaan. Misschien zit er wel iets awchter wat je partner niet durft te delen, of wat misschien (on)bewust weggestopt is. Wees duidelijk en geef aan er voor je partner te willen zijn. Mocht er geen verbetering optreden, dan is het inderdaad verstandig om eens na te gaan of je dit voor jezelf zo door wilt laten gaan of dat je toch beter er met elkaar mee kan stoppen. Omdat het naar mijn mening dan uiteindelijk geen zin heeft om aan een "dood paard" te trekken. Wat de redenen van je partner ook moge zijn, wat dan niet gedeeld wordt. Het is wel zo dat je uiteindelijk bevrediging in je realtie zou moeten hebben en is dat er niet, dan kan je beter een andere weg inslaan.
~Wie niet kan luisteren kan ook niet vertellen.
De kracht van geluk is innerlijke vrede.
Wie geen slechte tijden kan verdragen, zal geen goede tijden beleven.
Wees de verandering die je in de wereld wil zien.~
jaydes

Re: op slag verliefd op een ander

Dank jullie wel.

ik heb het nogmaals besproken maar hij ziet het probleem niet echt. hij draait alles zelfs om en praat mij schuld gevoelens aan over vanalles en nog wat. hij heeft op seksueel gebied niets naars meegemaakt.

In het begin van onze relatie zei hij dat het kwam door het overijden van zijn moeder. ik zag het verband niet echt maar ik was er voor hem en heb hem gesteund.

telkens gaf hij een ander smoesje als we het al bespraken.

nu zegt hij zelfs dat we maar uit elkaar moeten omdat hij niet bang wil zijn dat ik er met een ander vandoor zal gaan door dit probleem (ik heb hem niet eens verteld over die collega)

Maar ik wil niet dat mijn kinderen zo moeten opgroeien.

ik denk nu zelfs dat hij misschien buiten de deur snoept en dat et daarom thus niet gebeurd.
Leeuwtjuh

Re: op slag verliefd op een ander

Ik wil niet ontzettend rot gaan doen tegen je, maar op het moment dat jij echt denkt dat je partner vreemd zou kunnen gaan, doet hij dit hoogstwaarschijnlijk ook. Als er iets niet vaak fout zit, dan is het de vrouwelijke intuïtie. Dit is wellicht niet wat je wilt horen, maar je hebt wel het recht om dat te weten. Mannen houden van gemak, niet van houden-van. Je kunt twee dingen doen; of je erbij neerleggen en content zijn met de situatie waarin je zit of je er tegen verzetten en de relatie verbreken. Dit is de enige manier waarop je jouw zelfrespect kunt behouden.
Gebruikersavatar
momo
Berichten: 11684
Lid geworden op: 10 okt 2009 23:02
Locatie: momoland

Re: op slag verliefd op een ander

Of

Gaat het nu ineens door je hoofd omdat je eigenlijk ook je oog op iets anders hebt laten vallen?

Het is al langer zo dat hij geen interesse toont, had ik gelezen.

Je moet weten wat belangrijkste is, welke punten je kan mee leven (je hebt trouwens ook kinderen en dus een gezin) en welke je aan de kant zet omdat er ook derden in het spel zijn.

Maar

Ik moet erbij zeggen dat ik een hele andere kijk op relaties heb dus misschien niet zo bevoegd om hier op te antwoorden. Ik ben van mening dat sex 1/1000 van een stukje is van wat een relatie inhoud. Een beetje van mezelf en ook wat door eenzelfde situatie waar ik (om medische redenen ) inzit.

dus denk na wat je wil, en wees zeker van je besluiten.

veel sterkte [045]
Frankly my dear, I don't give a damn...
Do or do not, there is no try... (Yoda)

Terug naar “Eenzaamheid, relaties en seksualiteit”